
Navštíveno 19812x


23.03.2016, 16:53 |
bobes Ahoj všichni,chci se optát jestli má někdo zkušenosti s vrtáním kotoučů.....Kotouče jsou nové.....Jedna věc je jestli se nějak rozváží když se navrtají.....No a co se týče vrtání,byli by vyvrtány na cnc děličče tak by to mělo být přesné......Jedná se o zimmermany 360 mm.....Děkuji za připomínky........
Nikdy bych si vrtané kotouče nekoupil, natož je vrtat úmyslně, to je blbost. Konkrétně vrtané Zimmermany praskají, jakmile se sjedou pod určitou mez, tak se mezi dírami udělají praklinky a pak praskne po celé ploše.
Buď plné nebo drážkované kotouče, ale vrtané ne.
Vyvážení pochopitelně hraje roli.
a já si objednal na A6 Avant 4F vrtané zimmermanny na zadek 330mm :D a plánuji na předek 347mm taktéž zimmermany, co jsem četl zkušennosti na racingforum.cz tak praskají v okamžiku kdy vjedou na okruh, a já opravdu na okruhu jezdit neplánuji.
to se neoplatilo koupit vrtané rovnou?
Rozhodně bez vrtání jak už tu psal P.E.T.R. Vrtání nic nepřinese, naopak se zvýší hlučnost a riziko rozpraskání kotouče.

25.03.2016, 07:57 |
bobes Díky za připomínky,brzdy jsou na osobní auto na normální provoz...Podle mě je ani nikdy neohřeji....Auto má 135 KW a 19" kola.....Původně jsou 288.............
Když už, tak použij drážkované
Pouzival jsem vrtane Zimmermanny na M3, nekolikrat i na okruhu, bez problemu, ale jsem na brzdy opatrnej (tzn. nestojim na brzdach, pokud jsou horky a pod zakladni poucky).
Ad vrtani brzd - delal jsem to uz asi na 4 autech, staci nebejt vemeno, rozkreslit si zebra, trefovat mezi ne, udelat sablonu a diry znacit dulcikem... pokud byl nejaky kotouc nevyvazeny, nevsiml jsem si toho a to je u Bmw citit kazda blbost...
Pozitivni efekt je znat hlavne za deste na dalnici, kdy to zacne brzdit o trochu drive nez u obyc. Kotouce jsou lehci a vypadaji pekne.
Negativni je hlucnost pri brzdeni - je to slyset jen vedle svodidel/zdi a pod. Velikost vrtaku zalezi na vkusu soudruha, ale volil bych mezi 5-7 (8 uz vypada velika).
Tatik mel odvrtane napr. na Grand Voyagerovi asi tak 150tis, nula praskani. Ale videl jsem popraskane na P911Turbo, zalezi co zazivaji.
Ale nikoho k tomu nenavadim, je potreba byt peclivy a umet zvazit, jestli to za to stoji (je to dost prace :-) ).

a odvrtane 8mm


26.03.2016, 14:16 |
Pajk Já bych si nekoupil už ani drážky. Je to hlučný, žere to víc desky. Takže pokud se nejedná o sporťák, jebat.
Sport Zimmermann


26.03.2016, 14:34 |
gizmi 5 let lítám s vrtanýma Zimmermanama na golfu IV a nic se nerozpadlo, nic nepopraskalo, nic nevyrezlo a nejsou nakopený. Příště koupím opět :o) Na druhou stranu znam x lidí, kteří mají za sebou zlikvidovaný EBCčka, atd.
Každopádně vzhledem k ceně již vrtaných bych rozhodně sám nic nevrtal - už jen z důvodu rizika zásahu do bezpečnosti. Spíš bych doporučil zmrazení ;)
Souhlas, pokud kupujes nove kotouce a delaji se uz vrtane, nema smysl to vrtat a travit tim cas. Ale pokud se nedelaji nebo mas nove/zanovni, je to varianta.

27.03.2016, 18:19 |
fredh Jen taková vsuvka k vrtanejm. Největší teplota pri brždění u vrtanejch kotoučů je právě v dírkách. Dost často se objevujou praskliny od děr - viz fota. Nehledě na to, že vrtaný kotouče mají většinou udělaný drážky pro chlazení, mezi plochama do vrtule, podobně jako čerpadla. Nevrtaný jsou rovně ke středu- většinou. Osobně bych si aji tipnul, že na vrtaný bude i použitej trochu jinej materiál, ale to je jen můj odhad, zase tolik do výroby kotoučů nevidím.


27.03.2016, 18:19 |
fredh

27.03.2016, 18:19 |
fredh
ja mel uplne stejne popraskanej i nevrtanej kotouc.
Si nevyberes...
Vybereš, vrtaný mají slabinu v tom, že díry se nejrychleji chladí, proto vzniká rychlý rozdíl teplot a proto praskají. Ano, většina lidí to při běžném ježdění nepocítí, ale už i pár lidem prdli. Takže přinášejí poměrně veliké riziko, ale hezky vypadají :)
K dosažení podobného efektu jako vrtání stačí drážky, které nenesou takové riziko pro kotouč
OMG...
Jeden typ tady doporučuje vrtat kotouče, ale na brzdy je oparnej a nikdy je neohřál, natož aby s nima byl na okruhu a druhej tady doporučuje kryo centrum, ale slyšel o tom jen z rychlíku...
Videl jsem na vlastni oci na Saxu popraskany zimmermany. Muze si kdo chce tvrdit, na auto si to nedam. A jestli vrtany nebo nevrtany. Nevrtany, max J drazkovany dvoudilny. Extrem jsou ty ementaly co sem daval CV jako "SPORT" Zimmerman. Vic der vic brzdi :D :D
uvidíme co udělají, na zadku 330mm original Zimmermann.

Unihero
Dle tvého příspěvku výše to máš na běžné ježdění. Co za výkon s tím budeš brzdit?

28.03.2016, 19:33 |
Unihero | Upraveno: 2016-03-28 19:34:42
A6 4F 2050Kg 3,0TDi 300Hp :D
nemám tam ty díry tak hustě jako na přidaných foto prasklých, tak uvidíme.
Co ATE Powerdisc? Je s nima spokojenost?
Na obou autech mám z výroby vrtané kotouče (kolem 400m průměr), na jednom jsou popraskané po cca 5000km, je to neduha bohužel všech těchto modelů. Na druhém uvidím :) Zatím najeto 1000km.
Unihero: posílám inspiraci :) Akorát je to 3.0 TDI C7 4G. Brzdí to skvěle, nevadnou, wave kotouče už mám i dozadu. Těhlice je tuším stejná jako na 4F.

stejná zkušenost, zimmermany s DS2500 popraskaly, Brembo max kotouče se zvlnily, koupil jsem nevrtané, nedrážkované kotouče Galfer racing Gr. N a i po druhé sadě destiček absolutně bez vibrací a jedinné prasklinky.
100 lidí, 100 názorů...