Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Rada Kotouče:Vrtat či nevrtat

 o Navštíveno 19812x o
o 23.03.2016, 16:53 | bobes
Ahoj všichni,chci se optát jestli má někdo zkušenosti s vrtáním kotoučů.....Kotouče jsou nové.....Jedna věc je jestli se nějak rozváží když se navrtají.....No a co se týče vrtání,byli by vyvrtány na cnc děličče tak by to mělo být přesné......Jedná se o zimmermany 360 mm.....Děkuji za připomínky........


o 23.03.2016, 17:46 | P.E.T.R
Nikdy bych si vrtané kotouče nekoupil, natož je vrtat úmyslně, to je blbost. Konkrétně vrtané Zimmermany praskají, jakmile se sjedou pod určitou mez, tak se mezi dírami udělají praklinky a pak praskne po celé ploše.
Buď plné nebo drážkované kotouče, ale vrtané ne.

Vyvážení pochopitelně hraje roli.
o 23.03.2016, 18:23 | Unihero
a já si objednal na A6 Avant 4F vrtané zimmermanny na zadek 330mm :D a plánuji na předek 347mm taktéž zimmermany, co jsem četl zkušennosti na racingforum.cz tak praskají v okamžiku kdy vjedou na okruh, a já opravdu na okruhu jezdit neplánuji.
to se neoplatilo koupit vrtané rovnou?
o 23.03.2016, 21:01 | kiklop32
Jestli to nebude tím, že vrtané nejsou na okruhy

Youtube video:
o 23.03.2016, 21:05 | Tuner#2
Rozhodně bez vrtání jak už tu psal P.E.T.R. Vrtání nic nepřinese, naopak se zvýší hlučnost a riziko rozpraskání kotouče.
o 25.03.2016, 07:57 | bobes
Díky za připomínky,brzdy jsou na osobní auto na normální provoz...Podle mě je ani nikdy neohřeji....Auto má 135 KW a 19" kola.....Původně jsou 288.............
o 25.03.2016, 18:50 | kiklop32
Když už, tak použij drážkované
o 26.03.2016, 14:12 | CervinVega
Pouzival jsem vrtane Zimmermanny na M3, nekolikrat i na okruhu, bez problemu, ale jsem na brzdy opatrnej (tzn. nestojim na brzdach, pokud jsou horky a pod zakladni poucky).
Ad vrtani brzd - delal jsem to uz asi na 4 autech, staci nebejt vemeno, rozkreslit si zebra, trefovat mezi ne, udelat sablonu a diry znacit dulcikem... pokud byl nejaky kotouc nevyvazeny, nevsiml jsem si toho a to je u Bmw citit kazda blbost...
Pozitivni efekt je znat hlavne za deste na dalnici, kdy to zacne brzdit o trochu drive nez u obyc. Kotouce jsou lehci a vypadaji pekne.
Negativni je hlucnost pri brzdeni - je to slyset jen vedle svodidel/zdi a pod. Velikost vrtaku zalezi na vkusu soudruha, ale volil bych mezi 5-7 (8 uz vypada velika).
Tatik mel odvrtane napr. na Grand Voyagerovi asi tak 150tis, nula praskani. Ale videl jsem popraskane na P911Turbo, zalezi co zazivaji.

Ale nikoho k tomu nenavadim, je potreba byt peclivy a umet zvazit, jestli to za to stoji (je to dost prace :-) ).


foto k příspěvku  od CervinVega

o 26.03.2016, 14:15 | CervinVega
a odvrtane 8mm

foto k příspěvku  od CervinVega

o 26.03.2016, 14:16 | Pajk
Já bych si nekoupil už ani drážky. Je to hlučný, žere to víc desky. Takže pokud se nejedná o sporťák, jebat.
o 26.03.2016, 14:17 | CervinVega
Sport Zimmermann

foto k příspěvku  od CervinVega

o 26.03.2016, 14:34 | gizmi
5 let lítám s vrtanýma Zimmermanama na golfu IV a nic se nerozpadlo, nic nepopraskalo, nic nevyrezlo a nejsou nakopený. Příště koupím opět :o) Na druhou stranu znam x lidí, kteří mají za sebou zlikvidovaný EBCčka, atd.

Každopádně vzhledem k ceně již vrtaných bych rozhodně sám nic nevrtal - už jen z důvodu rizika zásahu do bezpečnosti. Spíš bych doporučil zmrazení ;)
o 27.03.2016, 10:53 | CervinVega
Souhlas, pokud kupujes nove kotouce a delaji se uz vrtane, nema smysl to vrtat a travit tim cas. Ale pokud se nedelaji nebo mas nove/zanovni, je to varianta.
o 27.03.2016, 18:19 | fredh
Jen taková vsuvka k vrtanejm. Největší teplota pri brždění u vrtanejch kotoučů je právě v dírkách. Dost často se objevujou praskliny od děr - viz fota. Nehledě na to, že vrtaný kotouče mají většinou udělaný drážky pro chlazení, mezi plochama do vrtule, podobně jako čerpadla. Nevrtaný jsou rovně ke středu- většinou. Osobně bych si aji tipnul, že na vrtaný bude i použitej trochu jinej materiál, ale to je jen můj odhad, zase tolik do výroby kotoučů nevidím.

foto k příspěvku  od fredh

o 27.03.2016, 18:19 | fredh

foto k příspěvku  od fredh

o 27.03.2016, 18:19 | fredh

foto k příspěvku  od fredh

o 27.03.2016, 18:36 | .mycTD
ja mel uplne stejne popraskanej i nevrtanej kotouc.
Si nevyberes...
o 27.03.2016, 23:12 | kiklop32
Vybereš, vrtaný mají slabinu v tom, že díry se nejrychleji chladí, proto vzniká rychlý rozdíl teplot a proto praskají. Ano, většina lidí to při běžném ježdění nepocítí, ale už i pár lidem prdli. Takže přinášejí poměrně veliké riziko, ale hezky vypadají :)
K dosažení podobného efektu jako vrtání stačí drážky, které nenesou takové riziko pro kotouč
o 27.03.2016, 23:29 | Tuner#2
OMG...

Jeden typ tady doporučuje vrtat kotouče, ale na brzdy je oparnej a nikdy je neohřál, natož aby s nima byl na okruhu a druhej tady doporučuje kryo centrum, ale slyšel o tom jen z rychlíku...
o 27.03.2016, 23:56 | Proffesor_W
Videl jsem na vlastni oci na Saxu popraskany zimmermany. Muze si kdo chce tvrdit, na auto si to nedam. A jestli vrtany nebo nevrtany. Nevrtany, max J drazkovany dvoudilny. Extrem jsou ty ementaly co sem daval CV jako "SPORT" Zimmerman. Vic der vic brzdi :D :D
o 28.03.2016, 19:18 | Unihero
uvidíme co udělají, na zadku 330mm original Zimmermann.

foto k příspěvku  od Unihero

o 28.03.2016, 19:30 | kiklop32
Unihero

Dle tvého příspěvku výše to máš na běžné ježdění. Co za výkon s tím budeš brzdit?
o 28.03.2016, 19:33 | Unihero | Upraveno: 2016-03-28 19:34:42
A6 4F 2050Kg 3,0TDi 300Hp :D
nemám tam ty díry tak hustě jako na přidaných foto prasklých, tak uvidíme.
o 28.03.2016, 19:41 | dj.DEKL
Co ATE Powerdisc? Je s nima spokojenost?
o 28.03.2016, 19:45 | Rajdlos
Na obou autech mám z výroby vrtané kotouče (kolem 400m průměr), na jednom jsou popraskané po cca 5000km, je to neduha bohužel všech těchto modelů. Na druhém uvidím :) Zatím najeto 1000km.

Unihero: posílám inspiraci :) Akorát je to 3.0 TDI C7 4G. Brzdí to skvěle, nevadnou, wave kotouče už mám i dozadu. Těhlice je tuším stejná jako na 4F.

foto k příspěvku  od Rajdlos

o 31.03.2016, 11:54 | H-Honza (M)
stejná zkušenost, zimmermany s DS2500 popraskaly, Brembo max kotouče se zvlnily, koupil jsem nevrtané, nedrážkované kotouče Galfer racing Gr. N a i po druhé sadě destiček absolutně bez vibrací a jedinné prasklinky.
100 lidí, 100 názorů...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3331 sekund.