
Navštíveno 13257x


18.01.2015, 20:12 |
hanx Projdu STK a nefunkčním ABS (špatné čidlo na jednom kole) a naprasklým zadním nárazníkem ošetřeným tak, že v žádném případně nehrozí utržení a nemá ostré hrany?
Tyhle věci chci řešit až za měsíc, na STK budu muset dřív.
Auto je mazda 323F BA, další závady nemá, krom horší ruční brzdy a kosmetických věcí.
Obetuj 100 kc a bez na "predtechnickou" a poznas hned co mas jeste v haji ;-)
Ja to tak delam vzdy a nejsu pak ve stresu jestli me vyhodi nebo ne.

18.01.2015, 20:17 |
wefa hanx, svítí ti nějaká kontrolka, nebo pouze poznáš při sešlápnutí?
správně bys neměl kvuli abs
Tady je výnatek ze seznamu závad na stk.
Závady typu B, uvedené v seznamu, patří do kategorie vážných závad. Vozidlo s těmito závadami je způsobilé pouze na 30 dní.
2251
Výstražná signalizace protiblokovacího systému je vadná
vážná závada
2252
Výstražná signalizace protiblokovacího systému signalizuje závadu v systému
vážná závada

18.01.2015, 21:04 |
hanx ABS je vypnuté a svítí kontrolka ABS
Předtechnická za 100 Kč - nevím nevím, to se mi nezdá, našel jsem ceníky kolem 400 - 500 Kč.
M.Á.R.A. - dík, takže je to asi jasný.

18.01.2015, 21:14 |
DaveF 100Kč = opakovaná je skoro zadarmo

18.01.2015, 21:17 |
wefa Pokud svítí kontrolka, která nemá, což v tvém případě je, tak neprojdeš. Upřesním-li, projdeš, ale budeš mít v rozsahu B (střední závady) závadu a budeš muset do 3Oti dní opravit a znova bezplatnou STK.
Já takto neprošel kvůli kontrolce airbagu... Dříve by jsi asi prošel, ale novela 2015 říká, že ne.
Tak třeba u Golfa III jde ta žárovka odpojit, protože to je nad spínačkou světel a ne v budíkách. :-) Vyzkoušej tohle řešení. :-D

18.01.2015, 21:35 |
wefa Určitě, já taky vyndal žárovku airbagu, neboť u mě (Peugeot 206) se na to trpí :) Jen informuji reálnou zkušenost několik dnů starou.

18.01.2015, 21:53 |
hanx zas pokud odpojím kontrolku, technik pozná že nejde kontrolka :-)
Navíc já to nefunkční ABS řešit vůbec nechci, protože nechci do toho auta už vůbec investovat..
Dit to čidlo bude stát pár stovek ne?
A jak pozná, že nejde kontrolka? Jako je mi jasný, že se má při pootočení klíčku rozsvítit a pak zhasnout, ale pochybuju, že takový chujoviny sleduje. U mě teda nesledoval. :-D Prostě nastartuje a když nic nesvítí, tak je vše OK.

18.01.2015, 22:11 |
hanx | Upraveno: 2015-01-18 22:12:01
Leveler: problém je, že nevím, jestli je to kroužek nebo čidlo a to že to je pravý zadní je jen odhad. Na pár stovek to sice vyjít může, ale taky v tom můžu zahučet za dvojku (včetně práce) a stále nebudu mít jistotu že to projde kvůli nějaké další kravině.
Takhle mám jistotu, že to neprojde a buď se mi to podaří vyřešit "úplně jinak" nebo už to auto nebudu řešit.
Tarrance: Zase spoléhat na to, že náhodou týpek nebude mít zrovna všetečnou náladu... to se mi taky moc nezamlouvá
heŕdek mojej mazda prošla v pohodě.
svítijů airbagy,abs,ruční brzda a eště cosi
orvaný zrcátka,jedno prasklý,zadní světlo prasklý a...
....na stk v pohodě.
eště že to byla poslední technická,už to ani nebudu moset skůšat,má slíbenů novější mazdu :o)

18.01.2015, 22:31 |
dalio juraj-to se máš čím chlubit ......

18.01.2015, 23:25 |
wefa Tak řešit žárovkou a na 90% projdeš. Pokud ne, co řešíš?

19.01.2015, 10:20 |
Rudi Když máš problém, tak si najdi někoho v okolí, ať ti to protáhne, něco za to bude chtít, ale máš klid :-)
dalio: nechlubím,enom konstatuju

19.01.2015, 20:59 |
Draxx Taky sem par let zpet vyndaval zarovku ABS z palubky a prosel sem.
Jen at se tyhle "auta" vystrnadi z naseho vozoveho parku :)

20.01.2015, 16:12 |
Draxx A nefunkcni ABS je nejakej zlocin ? Bez toho se neda jezdit ?

20.01.2015, 17:15 |
motyc chci vidět, jak se budeš v krizové situaci někomu vyhýbat při brzdění, třeba dítěti...

20.01.2015, 17:30 |
Draxx A ono se to bez ABS neda ? Jak to tedy delaji vozy co ABS vubec nemaji ?
Motyc:Je to sporné,u vozidla s funkčním abs je delší brzdná dráha,takže ono ty to děcko srazíš ale hanx bude stát :-D
Hele co řešíš napíchni to na pc a hned víš co to je,ale já s tím nikdy problém neměl...

20.01.2015, 18:30 |
motyc Jo, vozidlo bez ABS má sice o trošku kratší brzdnou dráhu, ale pouze na na suchém povrchu. Navíc můžeš manévrovat. Nedávno jsme dělali měření, kdy bylo porovnáváno vozidlo s ABS a s dočasně odpojeným ABS. Pomocí decelerometru jsme měli přesné výsledky. Je pravda, že na suchém asfaltu, kdy se pohyboval součinitel adheze kolem 0,8 mělo vozidlo bez ABS o kousek kratší dráhu. Já jen chci říct, že mě sere, když mám na autě nějaký bezpečnostní prvek, který nefunguje. Proč třeba je ABS povinné u nových aut už několik let a nyní už i ESP? Jen aby to auto víc stálo? Nemyslím si...
Motyc: protože jednak podvozkově jsou už pár let běžná auta napříč značkami takové low-cost klumpy,že bez asistentů a bezpečnostních berliček by s nima nešlo bezpečně jet ani za sucha, vpravé poledne po prázdné čtyřproudce a za druhé, rok od roku drtivá většina populace konzumně degeneruje, že už se stává pouhou obsluhou vozidla, a slovo 'řidič' můžou za chvíli kkidně i vyškrtnout z mluvnice. Asistenty a berličky, honosně zvané 'bezpečnostní výbava' jsou hlavně proto, aby ty spotřebáci vůbec z autosalonu dojeli dom a silnice nebyly plné mrtvol a vraků ještě s převozníma číslama, nebo třeba pro to, aby manažeři ve fleetových tdičkách mohli předjíždět a vítězit na všech horizontech a ve všech zatáčkách i když prší nebo sněží :-) :-) :-) Normální,zkušený a opravdový řidič zvládne své auto i bez ABS, i bez ESP a jiných sajrajtů, tu úsměvnou argumentaci s dítětem a brzdnou dráhou si nech večer dětem místo pohádky, případně tak moc v práci neprožívej školení zaměstnanců techniky od pana Bosche :-)

20.01.2015, 19:12 |
motyc Vidím, že nemá smysl tady nějak argumentovat :) Večer tedy bude pohádka o brzdění :)
Argumentace je něco jiného než demagogie a to je zase něco jiného než teorie versus praxe a osobní zkušenosti a to je zase nwco jiného než reklama či ovlivňování masy konzumu a to je zase něco jiného než...... no není to krásný výběr? :-)
Hlavně at má princ valacha s ABS až mu před koně skočí zuřivý nevychovaný trpaslík z mezery mezi zaparkovanýma houbama, protože na něj máma trpaslíková nedává bacha a probírá se Sněhurkou aktuální díl telenovely,jo :-)

20.01.2015, 19:44 |
motyc Zase tak vtipné mi to nepřišlo...

20.01.2015, 22:02 |
rcman Já třeba na STK dávám 200kč na budíky pro technika který to bude projíždět. A vždycky projdu. Maximálně si mě technik občas zavolá k auta a upozorní na ňáký detaily který bych měl odstranit.
Je jasný že auto si před STK vezmu na dílnu a pořeším žárovky, osvětlení, vyzkouším na válcích jak to brzdí a když si nejsem vědom něčeho závažnýho jedu na STK.
Debaty o nefunkčním ABS co tady vedete jsou sice zajímavý, ale měl by vyhrát zdravej rozum. To znamená že když to auto má ABS, tak by mělo fungovat. Bez ohledu na to, zda stím řidič umí nebo neumí zacházet.
Prostě brzdy jsou základ! A musí se na ně dát spolehnout.
taky při STK "spolupracujete" s technikem?
šlapat brzdu, točit volantem, nebo si to obstarají sami?
:-)
Co mám zkušenost v Praze, tak na brzdové válce atd. si technik vždy najíždí sám.
to jo, myslel jsem třeba při kontrole přední nápravy, jak tam s tim cukaj...

25.02.2015, 14:24 |
gizmi Chtel bych nekdy uzivat leky jako nekteri clenove...to je pak hned z cloveka superridic, libujici si cestinar, nebo rozumbrada...
PS: asi jsem divny, ale je mi fuk co na aute odejde (jak moc dulezite nebo nedulezite to je opravdu neresim) a snazim se to resit bezodkladne hned. Je to asi tim, ze auto si kdykoliv muze vzit manzelka s deckem a proste ji chci predat klicky s dobrym svedomim, ze vse funguje..