
Navštíveno 3792x

Sháním auto tak od r.v. 2011 a kam se podívám, tam je to špatně. Já, nadšený koncernista se od značky pomalu začínám odklánět, protože měnit motor á 30tkm fakt nechci.
Takže dotaz zní - kdo dělá ještě v této době motory, které bez větších servisních zásahů najedou 300-350tkm? Přemýšlím, že bude nejlepší se odrazit od pohonné jednotky a pak teprve řešit zbytek (něco jako kulomet u A-10 Thunderbolt). mělo by to být velké rodinné auto (combi, MPV). Lhostejno, zda benzin/diesel. Ideálně 120 a více KW. Jo a myslím cenově přijatelné auto (ne RR, Bentley, apod.)
šel bych cestou neturbo-benzín a tzv. right sizing...tj. motor typycký velikosti pro danou třídu..
když prolezeš všechny značky zbyde ti většinou japonec..

26.05.2015, 19:04 |
Docthor | Upraveno: 2015-05-26 19:07:31
Je zjímavé že do roku 2010 se relativně sralo kde co jen né motory a od roku 2011 se serou hlavně motory :-)
pzn.: myslím vyší střední třídu
Audi A8 - čím novější, tím větší pekáč, to samé třída S od mercedesu, Audi A6 nemluvě a passat ten už to vzdal v roce 2004, škodovka je celkem na tom dobře,alespoň co mám echo taxikářů u Superbu a z MPV snad Galaxy a Sharan, ale to končí zase v roce 2010 - 2011, pak už nevím..
Skoro neporuchove motory zustaly snad opravdu jen japncům :( celkem smutné.
když koupí auto se 150-200 tisíci tak 350 tam namotá jedna dvě
ještě dodám, že u novejch motorů (od r. 2003) je problém s vyšší spotřebou oleje z důvodu použití slabších pístních kroužků
- místo standartních 1.5/1.5/3 atd jsou dnes k vidění 1.2/1.2/2mm s nízkým přítlakem.. takže motor má bez zátěže docela velkej profuk, a slabý stírák často nestačej odvádět olej..takže pokud nastane nějakej mechanickej průser byŤ v trošku větším opotřební válce, začne tožrát olej prasecky... nutno dodat že stejně opotřebenej motor se silnějšími kroužky olej nežere, proteže to stírák většinou stačí odvádět...a profuk je díky přítlaku silnějších kroužků menší..
me celkem necekane ve sluzebnim smaxu dal 2.0 tdci 400tis a kdyz jsem se s nim loucil tak vrnel jako novej... do te doby nez jsem se "szil" s smaxem bych si o Ford neoprel ani kolo :)
No aktualne bych k velice povedenym turbo motorum radil EcoBoost od Forda.
Je to kus od kusu. Jsou lidi kteří maj poruchovej motor a nic se s nim nestane. Pak jsou lidi kteří maj poruchovej motor a vysere se hned.. Obecně TSI,TFSI a novější motory od VW group na tom nejsou dobře.. TDI už jsou na tom trochu líp, ale pořád to není žádná sláva. Myslím teda 2.0TDI. TDCi od fordu to samý..kus od kusu, i když bych je možná dal k tomu "lepšímu" co se dá pořídit... i tam se ale najdou výjimky. Francouzský motory radši ne..tam poslední snad byl 1.9 dCi, kterej za něco trochu stál, ale znovu..jsou lidi který maj nalítano několik set tisíc a bez problému. Opravdu dneska nejlíp držej japonský benzínový atmosfery - Honda, Mazda sem tam turbáče od Subaru, když se o to staráš..V naftě byl dobrej 2.2 i -CTDi (i-DTEC).. Zkrátka je to loterie na jakej kus narazíš..nic víc..
Zdeny: jak píše O_O
Jinak jak si vedou u Subaru motory 2.5? Mám na mysli v Outbacku (ten novější, od 2011 řekněme). Dělá se i bez CVT?
Motoru 2.5 je vice,lisi se par kW vykonu.od roku 2011 jsou vsecny bez vyjimky s CVT. Ta sama o sobe neni problem,ale-jako u vseho-obcas proskoci na webu hlaska o nejakem problemu,ale nic masoveho.motory jsou ok.ty nove netrpi na spotrebu oleje.co vim z df,tak u 2.5 nikdo neresi nic dramatickeho,dpise veci spojene s celkovym trendem setreni nakladu,nekde neco vrzne ci klepne,ale jako celek je otas ok.ja jsem cvt odmitnul,tudiz pro me subaru asi skoncilo,ale po r.2013 udelali zmenu sw cvt a ma nejake ty virtualni stupne. Primarne se spise hodi jinam,nez ma dalnice,udajne!!! se pri ustalene rychlosti ma tendenci opotrebovavat v jednom miste.jet se s tim jinak da v pohode,ale neni to trhac asfaltu.jako auto pro vybourene jedince dobra volba s vybornou spotrebou pod 8/100.
a jakou cenovou relaci vlastně hledáš?
no tak to máš docela dost problém.
O-O: můžeš být konkrétní? Hlášky tohoto typu jsou totiž úplně k ho*nu.
Ja ted nedavno koupil za neco pres 400 325d e91 lci, motor jeste stary, osvedceny, problemama s rozvodama nepostizeny M57 145kW, auto nakroucino 180k km a je jak nove, zatim najeto 5tis km a maximalni spokojenost:) akorat nesplnuje tvuj rv 2011, tyhle motory se davaly nejpozdeji do MY2009 (muj pripad), pak uz byly novejsi N57, ktere uz tak nesmrtelne asi taky nebudou:(


27.05.2015, 11:28 |
Chris Riesil/riesim podobny problem a jedina znacka, ktora zaspala dobu v dobrom je Honda.
Accord 2.4 VTEC 201 koni bez priameho vstreku, bez turba ,v kombiku. Cize ovela nizsi tlak na palivovej rampe ako pri priamom vstreku. Moznost relativne lacnej LPG montaze.
Alebo CRV 2.4 VTEC
Este teraz vypredavaju posledne kusy.
Od tohto roku 2015 uz prichadzaju nove s priamym vstrekom ale aj dvojspojkovym 9 stupnovym automatom.
Vacsina ostatnych benzinov, uz ma priamy vstrek + turbo, diesle zase CR + DPF plus premakane EGR, ktore zacnu "srat"
pokud sháníš velké auto typu MPV od roku 2011 s cenou do 400 a >120kw tak ti to vyhodí Fordy, pár francouzů a pak nějaké SUV typu Murano a pod. Takže o výběru spolehlivého bezproblémového máš dost zůženo. Čímž pádem budeš muset změnit kritéria a nebo budeš vybírat z dost omezeného množství.
Je to uz trochu bokem,ale pokud je tu rec o muranu,pak nelze nezminit Subaru tribeca 3.6 s HDM prevodovkou. Luxusni jizda,megalomansky prostor-merim 186cm-kufr nekonecny.spotreba odpovidajici.spolehlivost vysoka,motor je proveren dost z outbacka i tribecy.

27.05.2015, 14:48 |
Chris Ale aj 2008-2014 ? Lb 2006-2007 Tribaca vyzera akoby rovnakiii dizajneri robili ako multiplu :D
[ Link ] Tohle mi jako Multipla moc nepřipadá:-)

27.05.2015, 16:29 |
Chris musis uznat, ze novsia vyzera ovela lepsie :) Co ten automat ? HDM ?
Automat je ten samý, co v Outbacku/Legacy, tedy i ve SpecB, co jsem vlastbnil já.
Má dvě podmínky: po 60tkm olej pro Subaru a pak, nesanžit se jej nechávat "viset" na zubech při parkování. Jinka pohoda, repas se může přihodit, ale na foru je kupa kluků, co mají 300+tkm a mění jen oleje, ale byl tam i kluk, který dělal GO asi ve 160tkm. HDM od Aisinu patří mezi vysoce odl,né a spolehlivé. Rozdíl o Tribecy 3,6 je v jiném SW auto,matu, převodovka si lépe rozumí s motorem. U 3,0 (B9) si řadil dost "nalheko", tedy i při mírném kopci a pod zátěží ihned řadil. Toto je právě u 3,6 dalko lépe sladěné a jízda s touto novou Tribecou je prostě velmi dobrá. Ona ani B9 nebyla v tomto směru špatná, jen prostě občas automat řadil dříve, než by člověk chtěl.
Rozdíl stará B9 a nová 3,6 je co do vzhledu věcí jednitlivce, mně se líbí spíše starší B9, ale viděl jsem tunin nové s 3,6 a tam bych zase volil tu - naní se mi nelíbí ta maska, je to moc americké. Jinak auto jako celek je paráda pro ty, kdo vědí, že to váží 2T a není to závoďák (v totmo směru je S-Max lepší), a pak pro ty, kteří ocení klidnou jídzu bez drncání a hluku. Jinak u B9 je většina podvozkových dílů shodná s Outbackem, je to stejná platforma, agregáty jsou totál shodné, čili stejné závady (P0420), což řeší každý, kdo subaru zná, doma samodomo. Jinak auto je velmi odlné, rozvody u obou verzí jsou fakt na doživotí, ne jak jiné:-) Poruchová bývá kladka pohonu příslušenství, kdo je lempl (jako já), koupí novou a vč. práce je výměna v servsiu za asi 1600-1800, kdo je šikovný, mrkne na web na návod, koupí ložisko za 8 pětek a za dvě hodniny vrčí:-) Pumpa, rozvody, ventily (pouze na benzín), to vše je OK, H6je nejlepší motor, co Subaru kdy vyrobilo jak ve verzi 154 tak 180kW, ale i 3,6. Odlný a spolehlivý. pročzi kluby a uvidíš sám, co se řeší u 3,0 a 3,6.
no a co zkusit třeba uplně nové? Když si maličko připlatíš tak bys mohl mít novou Kiu Carens s dvoulitrovým benzínem, což by těm mohlo uspokojit a když by na to došlo, tak se servis bude muset postarat a nemusíš řešit spolehlivost.
To uz radeji Toyota Verso 1.8. Motor atmosfera a jede to akorat na rodine MPV. Vybava take slusna.