
Navštíveno 2757x


11.04.2016, 15:05 |
guu Rád bych se poradil, jestli je nějaké řešení, jak získat elektriku z auta. Potřeboval bych pro odlehlejší chatu, kde není vedení a sol. panel nechci nechávat kvůli krádeži.
Fungovalo by pořídit druhou baterku do auta a tu vozit (dobíjet) a potom na chatě použít jako zdroj? Dalo by to 1kW? Potřebuju na svícení, ale občas třeba nějaké nářadí, vrtačka apod. Nebo něco jako centrála, přímo z auta (alternátor) + převod na 220V?

11.04.2016, 16:24 |
AR tak si tam pořiď tu centrálu ne?

11.04.2016, 17:43 |
guu Ale jo, centrála by šla, jen mě připadlo řešení s autem mobilnější (pokud by to vůbec takhle fungovalo). Navíc proud z baterky je tichý, centrála docela vrčí, pokud ji někam úplně neschováš.
Klidně na občasné použití s větší zátěží by mohl jet motor u auta a většina času (led osvětlení) jen z baterie.

11.04.2016, 20:30 |
Tomcat.530i | Upraveno: 2016-04-11 20:30:56
Podle mě je to blbost. Kup centrálu a ušetříš nejen starosti.
1) když na chatě vytřískáš baterku v autě, budeš tlačit.
2) Altík ti dává 12v, na vrtačku, mikrovlnku, TVbednu, žárovky, apod. potřebuješ 220 = nákup měniče. Pokud má dávat +1kW trvale tak to není měnič za 4stovky.
100Ah = 100h při odběru 1A
1KW při 12V = 1000/12 = 83,3A
Tedy při odběru 83,3 A (teoreticky 1KW ale reálně to bude míň kvůli ztrátám v měniči) ti dá při 100% stavu baterie cca hodinu a kousek)
ALE autobaterie nejsou dělaný na hluboký vybití - reálně budeš odebírat šťávu tak 40 minut, pak baterka umírá. Musel by jsi sehnat TRAKČNÍ baterii která je na to konstruovaná.
Sakum prdum měnič + baterka a jsi dráž než s centrálou do který plivneš a svítíš celý den.

11.04.2016, 20:47 |
guu Jasný, beru... Myslel jsem ale druhou baterku do auta. Teď mám sice Nissana, ale když jsem měl Touarega, ten měl dvě baterky v základu. Takže by to bralo jen z té jedné a pro auto by byla původní. Ten měnič je vícenáklad, jasný.
Baterka je tak na svícení, rádio, dobití mobilu, ... Pokud chceš vrtačku, flexu, ... potřebuješ ne úplně malý a tedy ne úplně levný, měnič. Stejně tak jako UPSky moc nesnáší záběrové proudy motorů. Centrály jsou na tom o něco líp, ale i tak je potřeba pečlivě vybírat. Asi bych šel do obojeho - baterku na svícení (večer je příjemnější mít ticho) a centrálu na nářadí, příp. dobíjení baterky.