
 Navštíveno 2037x 

 
minulý týden jsme poslali na reklamaci netbook Acer. při koupi jsme si připláceli za prodlouženou záruku na 3 roky. U netbooku z ničeho nic přestala jít klávesnice a to postupně, ne najednou (máme ho cca 2 a půl roku)
Dnes přišlo vyjádření kde píší:
"Na zarizeni zjisteno poskozeni klavesnice zasazenim tekutinou a mechanicke poskozeni vrchniho krytu - zarucni oprava 
poskozenych dilu byla zamitnuta. Nabizime placenou vymenu klavesnice a krytu." 
/placená oprava je ve výši 1800,-/
...
"diagnostikovali jsme zavady Vaseho zarizeni. V priloze Vam zasilame cenovou
nabidku na opravu.Na cenove
nabidce zaskrtnete, zda s ni souhlasite, chcete vratit zarizeni neopravene
nebo zda si mame zarizeni bezuplatne ponechat.Za diagnostiku a zpracovani
cenove nabidky je uctovana castka ve vysi 800 Kc. Tato castka nebude
uctovana v pripade odsouhlaseni opravy nebo v pripade, ze je na zarizeni
soucasne realizována zárucní oprava."
Ve formuláři, který poslali, a kde se má zaškrtnout zvolená možnost, je mimo jiné uvedeno:
"Vraťte mi zařízení neopravené, souhlasím s uhrazením poplatku 800 Kč za manipulaci a přepravu.
(Tato částka nebude účtována, pokud je zařízení v záruce nebo bude na zařízení současně 
realizována také záruční oprava.)"
Nějak tomu nerozumím. V jednom příspěvku píší že je diagnostika zpoplatněná, v posledním odstavci mě zaráží že uvádí že poplatek nebude účtován pokud je zboží v záruce.
Mají na to vůbec právo? Nechce se mi vyhazovat 800 za nic a 1800 za opravu.
Nesetkal se s tím někdo? Budu rád za každej příspěvek a radu.
 

 24.09.2013, 19:53 | 
vomy7 Podle mě neuvádí, že poplatek nebude účtován pokud je zboží v záruce. Poplatek nebude účtován pokud je provedena záruční oprava ( výměna něčeho v rámci záruky), což v tomto případě není. Škoda byla (podle servisu) způsobená kapalinou - politá klávesnice a na to se záruka nevztahuje. Právo na to rozhodně mají.
 

 24.09.2013, 19:55 | 
AR Za neoprávněnou reklamaci mají nárok nárokovat diagnostiku. Ve tvém případě pokud tedy došlo k mechanickému poškození a politím se dá bych řekl považovat za neoprávněnou reklamaci.
 
nejhorší je, že k polití za celou dobu nedošlo :/
 
- právo na to mají
- nicméně polití je univerzální způsob, jak se vyhnout oprávněné reklamaci a nechat náklady na zákazníkovi, třeba Emgeton to hrozně rád dělal.
 

 25.09.2013, 07:54 | 
AR deywis: seš si 100%ně jistý že se na tu klávesnici nic nedostalo?
 

 25.09.2013, 09:10 | 
gizmi deywis: hlavne se zeptej decek, protoze si pamatuji, jak jsem jako malej capart zvrhnul piti do klavesnice a bal se to tatimu rict. Ten pak na me rval uplne nerudnej, ze ze sebe delal blbce v kramu a ze kdybych to rekl rovnou, tak klavesnice stoji par korun :D 
Jen priklad, kdy otec reklamuje a trva na nepoliti a doma decko si mezitim rve polstar do trenek  :D
 
AR: jsem si jistej ze nebyla polita ve smyslu ze by se tam prevrhla sklenice vody.  Samozrejme, nikdy se tomu neda zabranit na 100%, ale vim jiste ze to nikdo nepolil.
gizmi: nemam deti :-)
 
Můžu potvrdit, že i uživatelé Aceru (stejně jako Emgetonu) jsou velice neopatrní a každý druhý ma při reklamaci klavesnici zasaženou tekutinou.... 
 

 25.09.2013, 10:56 | 
pesss Parxe z T-Mobilu:
Pokud reklamuješ u prodejce a ten zařízení poslal do servisu jako záruční opravu, nemůže po tobě prodejce náklady za diagnostiku chtít zaplatit.
Pokud to šlo přímo přes servis, tak nevím.
 

 25.09.2013, 11:22 | 
AR pesss: tak pokud se jedná o neoprávněnou reklamaci tak dle mě ty náklady může chtít.
 
To politi tekutinou se zacina nejak rozmahat a poslal bych je s tim do patricnych mezi. Tady neco k tomu -  
[ Link ]  

 25.09.2013, 11:54 | 
DaveX mrazik: a co když tam ti neřádi něco kápli v servisu?
 

 25.09.2013, 11:55 | 
Lufas ja jsem reklamoval politej notas HP a v pohode mi vymenili klavesnici:-)
 
DaveX pak je otazka co na to soudni znalec, jiná cesta než přes znalce a hrozba žaloby bohužel není. Pokud mají rozum, tak reklamaci uznaji. 
No do budoucna pomůže nafotit stav reklamovaného zboží před odesláním a mít u toho svědka. 
 
až pozdě jsme si uvědomili, že jsme mohli zařízení kupovali v planeu a mohli jsme to reklamovat přímo tam, ale řešili jsme to přímo s acerem :-/