
Navštíveno 6564x

Pánové, vznikla diskuze s jistým mým kamarádem o potenciální koupi luxusní limuzíny. Líbí se mui Lexus 430 z let 2002-04 a uvažovbal by o přestavbě na LPG, přeci jen 8 válec nebude jezdit zadarmo.Jelikož nemá nikoho, koho by se zeptal na fundovaný názor, zkusím se zeptat touto cestou radka.613, zdali by k tomu nemohl něco povědět. tedy obecně, zdali vůbec je vhodná přestavba pro tento japonský motor a když, tak jakým způsobem a co to obnáší v preovozu (tedy systém, kontroly ventilů a pod. prostě ty provozní věci).
Dále, pokud by někdo obecně měl nějakou zkušenost se servisováním tohoto modelu, ceny, zkušenosti se servisy, shánění ND, jak vydrží stavitelný podvozek a případně, co to obnáší. Samosebou je mu a i mně jasné, že na to z druhovýroby nebude asi nic a nezbyde, než se obracet na (bohuže) značkové servisy aspoň v počátku, pak někde sehnat servis, který si s tím dokáže v případě nutnosti poradit. Jak jsou na tom tyto modely s krozí? Je to z té doby aspoň slušně udělané, byla to vlajková loď, tak snad...
Děkuji za kamráda předem za věci k tématu.
Já bych řekl, že tady může poreferovat i M.a.R.i. s jeho problémama :)

20.08.2014, 10:16 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-08-20 10:20:38
Já mám lS400 rv98 na LPG.
Co jsem sondoval, tak LS430 bude potřebovat přimazávání ventilu flashtube.
Taky o LS430 uvažuju, ale pořád zatím nemám důvod, protože pro mě je LS400 bezchybná :), pokud tam něco nezprzní nějakej mechanik... Ale co jsem zjišťoval informace, tak LS430 není tak kvalitně zpracovaná jako LS400, ale to je napříč všemi značkami, ale pořád bude oproti konkurenci se spolehlivostí a zpracováním uplně někde jinde.
jinak co se týče podvozku, já mám vzduchový a po cca 400tkm stále původní a vše šlape, akorát jeden zadní tlumič začíná téct.
S dílama je to těžký, třeba origo tlumič pro vzduchový podvozek stojí 24000, měch dalších 24000 a druhovýroba se nedělá. Na durhou stranu, pokud bych měl pružiny, tak tlumič se dá sehnat do 2k.
Pokud člověk trošku shání, tak se díly dají koupit za "pusu",ale pokud je potřebuješ ihned, tak se připrav, že budeš pekelně solit.
Třeba starší klimakompresor jsem koupil za 500kč, zadní tlumiče a měchy do foroty starší za 5000Kč. Origo přední kotouče nové z burzyND za 4500Kč :).
Pokud budeš chtít, tak se můžu rozepsat víc i včetně nákladů na servis za 4roky, vedu si svojí knížku :). Ale mám LS400, ne LS430...
LS400 se mi nikdy nelíbila, ale nějak jsem se zamiloval. LS430 mi přišla ještě hnusnější a hodně Hyundaiovská, ale jak stárnu, tak se mi mění kus a moc se mi líbí.
Šel bych do faceliftu, třeba:
[ Link ]
Zdeny60: Jak je možný, že chceš koupit tak staré auto? To mi u tebe hlava nebere :)

20.08.2014, 10:27 |
Chris M.a.R.i: kludne rozpis :)
sry za OT, ja rozmyslam nad RX350 na LPG, sice je to len V6, ale bude to podobne :)
Odpo sem něco hodím. Předem upozorňuji, že to bude podobné Nismu a jeho vychvalování STS. Ale prostě to auto mi dělá radost :)
Díky za info, přetlumočím,
Pro ty, co neumějí číst, zopakuji, že nekupuji já, ale zajímá se kamarád. Já mám vozový park vyřešen, obzvláště po té, co mi jedno auto ubylo (SpecB je prodané a za cenu, kterou sjem si poručil).
Info ohledně plynu - přimazávání by opravdu bylo nainstalované, kamarád předem vybral nějaký systém s touto vymožeností:-)
K té korozi - to zajímá zase mě-jak to vypadá? Kastle, lemy, prahy, atd...?
Hehe, na toho jsem koukali - chce na to jet v sobotu mrknout:-) Líbí se i mně:-)
Nevím jak LS430, ale LS400 moc nerezne. Je z extrémně tlustých plechů a asi jsou dobře zakonzerované. Akorát jsem měl na lemu malý puchýřek cca 0,5*0,5cm na obou stranách. V dolním místě u zadních dveří, kde se to dá hodně těžko dodatečně antikorozně ošetřit. Ale na druhou stranu auto má na to věk a kilometry. Jinak nic jiného viditelného není. Podvozek také vypadá OK. Ale auto jsem nerozebíral, takže by se možné něco ještě někde našlo :).
Tak po 16 letech to je fakt dobrý. A jak mtor snáší LPG? Co ventily, je třeba nějaké seřizováí a jak často? Nevím, jestli LS430 má hdroštely, nebo nějaký systém mechanického natavování.
S těmi cenami, to jsem mu říkal hned, že na podvozku vykrvácí, pokud na to bude spěchat. POkud ne, asi existuje cesta, jak je sehnat levněji někde na ebay a pod.
Já jel v GS300 a musím říct, že to bylo fakt parádní svezení, ticho, klídek, motor slušný zátah, takže V8 bude zase lepší v tomto ohledu. Jinak s tím GS nebyl problém jezdit za 9/100. Kolik baští ta V8? ona nemá příliš vysoký výkon, tak by to nemuselo nutně znamenta 12-14/100, ale stačit by mohlo kolem 10-11, i když bude to asi dost těžký auto.

20.08.2014, 11:47 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-08-20 11:50:59
Tak se trošku rozepíšu :). Auto jsem kupoval před cca 3,5lety a najel s ním skoro 80tkm. Auto jsem koupil s nefunkčním klimakompresorem, tekoucím zadním tlumičem, cinkáním u zadních kol, rozbitým PP blinkrem a klepal silentblok na PP rameni. Pak samozřejmě nějaké škrábance, důlky, opotřebovaná kůže (špatné čištění a konzervace) apod.
Pokud pominu tyto věci, kosmetiku a vyloučím pravidelný servis, tak akorát mi jednou přestalo auto dobíjet (oprava za 900Kč) a jednou se mi skoro potkal motor (Oprava za 1800kč, chyba servisu, který mi montoval rozvody).
Co se týče LPG, tak ventily se u mě neseřizují, akorát jezdím po cca 40tkm na vyčištění filtrů a seřízení systému. LPG mě trápilo od samého začátku, co se týká nepatrného pocukávání a přepínání na benzín v tahu. Postupem času se lehké pocukávání vyřešilo a přepínání na benzín se vyřešilo až po 3 letech. V jednotce LPG bylo něco špatně nastaveno. Asi jsem měl smůlu na plynaře. Teď už je to OK, klep klep.. :)
Co se týče spotřeby. Na benzín jsem jezdil prvních pár měsíců a cca 8000km. Průměrnou spotřebu jsem měl 11l, město/mimo město 50:50. Spíš jsem jezdil kratší trasy max do 30km. Když jsem jel do Itálie ve dvou lidech, auto narvaný k prasknutí, 160km/h tempomat + klima, tak spotřeba byla 8l benzínu. Delší trasy se sebezapřením by se dali dát kolem těch 8-9l alá dědkostyl. Svižnější jízda tak do 10. Město podle mě tak 13l.
Na plyn mám spotřebu daleko horší, což je hlavně způsobeno tím, že spotřebu absolutně neřeším a jezdím dost rychle 140+. Spotřeba je cca 14l plynu + 1l benzínu. Ale určitě by se dalo jezdit 11+12lpg+1ba95.
Já mám 209kW, LS430 má podobně, ale prý motor je podstatně pružnější.
Co se týče designu, tak člověk tomu musí příjít na chuť, není to pro každého. Mně se auto líbí a vidím jako velké +, že jsem potkal 1 za téměř 4roky, tudíž je neokoukané.
Spolehlivost je dle mě bez debat, na to, že auto je limuzína a stálo 2 890 000 nové, tak je nadměrně spolehlivé.
Motor je dostačující, ale už jsem si na něj zvykl a chtěl bych něco výkonějšího. Auto něco váží, tudíž to není žádný peklo, ale 250 to jede taky a z 0 na 100 má kolem 7s. do 100km/h to jede líp než Superb 3,6l kombi 4x4 a od 100 do 220 to jede neznatelně líp (nedávno jsem porovnával).
Jizdní vlastnosti a podvozek. To také není pro každého. Auto drží na silnici díky VSC perfektně, ale vše je podřízeno komfortu. Auto je taková loď, v zatáčkách je zadek plavavější. Při přepnutí na power režim mi přijde, že podvozek znatelně přituhne, ale nejezdím na to. Řízení je podle mě paráda. Brzdy brzdí perfektně, ale podle mě jsou kotouče a destičky docela poddimenzované a při delším prudkém brzdění se nadměrně zahřejí a začnou klepat, hrozí i zkoucení kotoučů.
Vnitřní prostor je dostačující, nákladový prostor nic moc. Auto má mezi zadními sedačky a kufrem nádrž na benzín, tudíž je kufr docela malý a sedačky nejdou sklopit. Vevnitř je místa dost, na přední i zadní sedadla si za sebe v pohodě sedne 200cm člověk.
Zpracování a kvalita interiéru je bez debat. Pracuji v MB a kdybych to měl přirovnat k dnešní produkciTak mi přijde zpracování na stejné úrovni jako nové eSko.
Jinak cena ND nemusí být na škodu, když mi jedna felda lehce máčkla dveře u spolujezdce, tak jsem dostal 45000 od pojišťovny a dalších 8000 dostala firma co mě zastupovala. Dveře se vymáčkly za cca 1500 Kč :)
Ještě mě čeká cinkání u zadních kol (nejspíš něco na kardanu), ale cinká to pořád stejně a jenom na hrubších kostkách, ale štve mě to. Dělá to dojem cigánokáry :D.
Pak mám v plánu vyměnit tlumiče a měchy na zadku, zase pořešit kosmetiku, abych se aspoň trošku přiblížil novému autu a časem Air Ride Controller na házení machrů :)
:).


20.08.2014, 12:07 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-08-20 12:07:42
Jeste k ty korozi, abych byl fer. Mel jsem hodne orezlou hranu stechy u celniho skla, ale slo to z pod skla. Podle me nekdo kdysi pri montazi skla seskrabnul lak a neresil to. Je to 1.5 roku co to mam nove nastrikane a je to ok
Jo, a nejvíc mě štve jedna věc. Mám nastaveno, že při couvání mi sjede pravé zrcátko dolů, abych viděl na obrubník, ale již se nevrátí do uložené polohy ale vyjede do standartní polohy, takže je o trošku výš, než ho mám nastavené :).

20.08.2014, 13:24 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-08-20 13:25:15
A ještě dodatek k tomu Superbu, porovnávali jsme síly v 50+. Pokud bychom zkoušeli zrychlení z 0, tak myslím, že by Superb byl jasný vítěz díky 4x4 a díky novějšímu automatu či manuálu.
LS400 nemá launch control, takže má volnější rozjezdy.
V září budu testovat jízdní výkony vs MB S350cdi, tak jsem zvědavej :)
Zdeny: no chce-li si Tvůj kamarád pořídit bytelný sedan (limuzína to opravdu není :) ) z konce 20tého století, není "430" jediná alternativa, nicméně výběr to není vůbec špatný, pokud bude mít štěstí na zachovalý kus a nevadí mu "japan style" plastů, "falešného" dřeva, atd, což primárně každý evropan v tomto segmentu nemusí snést. Technicky to auto není žádný výkřik moderní techniky, má dostatečné rezervy takže i řádnou výdrž (ano, ČervinVega by to hned sepsul, že to má podvozek jako tank, ze samých ingotů, a že to úplně na hovno :-D ), Rezne a hnije, jak Ti MaRi potvrdí, zpravidla jen na poškozených/ už někdy opravovaných místech a v uzlech skeletu, kde je poddimenzováním vysoké namáhání - bodové spoje u konců prahových nosníků, "uši" pro rám zadní nápravy, a jiná naprosto nedůležitá bodová místečka. Třeba MB s jeho legendárníma hnilobama z těch let může dodnes jen tiše závidět.
Ta V8 je opoti MaRiho pokud si dobře pamatuju, prvním toyotím motorem ve skupině ULEV vozidel, takže je zaměřena na spalování chudých směsí, je drobet "přelambdován". Primárně to není problém, ale počítat s tím, že běžná životnost lambd je 80-100tis km max, takže při nákupu prověřit, případně si rovnou nechat stranou na nové. Obecně musí být v dokonalé kondici svíčky, cívky, lambdy, těsné sdání a výfukový trakt. Pokud jediná z těhle věcí bude kaput/načatá, plynofikace problém zesílí, upozorní na něj a klidně to dovede do nouzového režimu. Ještě jedna věc - logicky a v souladu s dobou, podobně jako u Subaru, bude materiálově ten motor víc "na hraně", než generace v LS400, takže lze očekávat rychlejší opotřebení ventilových sedel při provozu na LPG. I proto je nařízeno flashlube. Ale není třeba se přehnaně bát, neklekne to po 30tis km.... ale taky to na LPG nenajede 400tis km. Jinak rozvodově je to čtyřventil/válec a s hydroštelama, takže seřizovat nic nejde, jen pravidelně měřit vůle a případně včas vypodložkovat. Plyní se to hezky, k motoru je celkem dobrý přístup. Osadit sekvenci vstřikování plynné fáze a pamatovat, že LPG v ČR/SR/PL je klump plný nečistot, takže vstřikovače použít bordelu-odolné a jednoduše servisovatelné. Aneb, třeba "Prins" vyrobený s přesností na tisícinu milemetru je sice krásná a výkonná věc, ale co 15tis km lehne na špínu a dehet z LPG, musí se rozebírat, čistit, není to záruka... a nový stojí 3,5k. Ano, v Holandsku o těhle vstřikách majitel nebude vědět 10 let a 100tis km, ovšem tady nejsme v NL :-D :-D

21.08.2014, 08:14 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-08-21 08:17:53
radek.613:
Jenom poznatek, seděl si někdy třeba v LS400? Zpracování interiéru jak japan plasty i falešné dřevo je na špičkové úrovni a drtivá většina evropských vozů posledních generací se s ním nemůže rovnat. Jak jsme psal, zpracování je na cca stejné úrovni jako nové MB S a to si myslím, že je na dnešní dobu špičkově zpracované. Ale porovnávám nový vůz s vozem starým 16let a s najetými téměř 400tkm. Až čas ukáže jak je na tom se zpracováním.
Jinak k tomu dřevu, třeba v LS400 je několikrát lakovaná kalifornská třešeń, opravdu dřevo, žádný plast. Ale nedělám si iluzi, že je tam 1cm vrstva dřeva. Ale určitě v té době byly vozy i s kvalitnějším zpracováním, ale myslím, že bych je spočítal na prstech jedné ruky.
Pokud si nenarážel na kvalitu, ale na design, tak to je věc jiná. Opravdu to není pro každého a třeba VW maniak by si asi nezvyknul :).
LS430 moc neznám, ale co jsem se bavil s jedním guru, co se specializuje na tyhle japonský plechovky, tak mi tvrdil, že průměrně LS430 najede 1/2 - 2/3 co LS400, ale samozřejmě záleží hodně na přístupu majitele.
Lexus je 5 let před Evropou ve všech aspektech, osobně bych volil až nastupce GS 05 -, dle mého názoru se jedná o uplně jiné auto v mnoho ohledech lepší zpracování a vyhneš se zpouště nedostatku z předešlého modelu, Design pominu neb jsou to uplnjně jiná auta :-)
Ano, neřeším kvalitu, ta je úžasná (i když zase možná řeknu že ve "400" lepší než ve "430"), ale design.... třešeň to je, ale prostě vypadá jako nabarvený past - velké rádiusy, podivná kresba dřeva, příliš mnoho slitých, ničím nerozbitých a strašně přeleblejskaných ploch, které vytváří dojem podobný tomu, když si tuneři poflockují půlku palubky, prostě japan-korea style, lhostejno zda je to daewoo či toyota, totéž ty plasty. Prostě oni "po svém" konkurovali tomu, co tu viděli :)
Totéž příměr "drtivá většina evropských vozů posledních generací se s ním nemůže rovnat"... to je správně, doba kvality a preciznosti ruku v ruce s opravdu kvalitními materiály už je dobrých 10 let, ba i víc, v nenávratnu. Už je to jen o ceně a míře recyklovanosti, ať je to i10, fobie nebo S-klasse. Pokud jsou jedinci, co nemění auta jako ponožky nejpozději s třetí garančkou, je volba v oblasti premiantů let 1995-2000 jasná a neoddiskutovatelná, to je ještě přítomna kvalita a hodnota, nyní poříditelná za rozumné peníze a nenutící člověka spekulovat....
Zdeny: Pak dej vedet dojmy az se pojedete na auto podivat ;)
Pánové, díky těm, co odpověděli k věci. POkud zítra výlet vyjde, napíši obsáhlý report. Docela se na to těším, vše záleží, jestli kamarád podlehne volání luxusu v lexusu.-) Pokud ne, zůstane u A6.

23.08.2014, 07:12 |
Chris M.a.R.i a o RX350 nevis nic ? :)
Zdeny60: Jak to dopadlo? :)
Chris: bohuzel :(. Ale myslim, ze kvalitou a spolehlivosti budou vsechny Lexusy asi podobny. I kdyz ted jsem sedel v nejakym RX hybrid z roku 2011 a dost me zklamal interier :(
Co se zpracování i výbavy týká, tak RX je bohužel o dost níž než LS, taky jsem byl vcelku zklamán u ročníku 2012 :(
Tak zatím to nedopadlo, protože rozhodnut není na 100%. Tak uvidíme,jetsli to vydejchá, nebo se pojedeme podívat.
Špatný postup. Má se zajet podívat a pak se rozhodnout.

24.08.2014, 07:44 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-08-24 07:52:56
Přesně to jsem mu radil. Vyrozumněl jsem, že má strach ze servisu (ani se nedivím, neb v našem regionu momentálně není, komu Lexuse svěřit. Nejbližší Brno, kdyby bylo něco vážného). Jinak oleje a atd není problém.
Asi ho odradila moje anabáze s měřením emisí na Infiniti:-)))Lexus je u nás v regionu to samé.Nikdo to neudělá=1x za dva roky by musel do Brniska:-)
Jednou za dva roky do Brna? Tak to je fakt nereálné... :D
Jestli to auto má koupit a vlastnit, tak ho fakt musí chtít, jestli má takové "problémy" tak ať raději zůstane u toho co má :o)
A nemysli si, že v Praze je to lepší, když jsem potřeboval udělat geometrii na FJ Cruisera od Toyoty, tak jsem hledal asi měsíc, než jsem někoho našel kdo by na to měl hodnoty... :o)
Problémy má se současnu A6 2,5TDI - vačky, jeden měch a 350+tkm na hrbu. Každou chvíli něco, naftu už nechce.
(Se mu nedivím, měl jsem supa 2,5V6 a nebylo to to pravé ořechové).
Srovnávat Prahu s šumperskem nejde.V Praze najdeš vždycky, tady ne. Proto se obábám celkem i já, když by se něco stalo, že mě to bude stát čas, peníze a starosti. Není nad to zajet 3km do servisu, kde vím, že se o vše postarají. Ale kdo se bojí, se*e v síni, že áno? :-)
Marně přemýšlím, na kolikáté příčce mého "důvodového" seznamu kritérií výběru osobního přibližovadla kdy byla či bude položka "dostupnost servisu do 3 km". Zatím mi to vychází tak na 1114 příčku seznamu :-D :-D :-D
Na tohle radši nebudu reagovat.
Jak vypadá výběr LS430. Kdyby byl zájem mohu poskytnou vyčerpávající informace za 3 roky provozu a mohu poskytnou ceny dílů a servisu. Mám kontakt na jednu LS430 ve stavu 90% takže perfektní ...Viděl jsem osobně a nemít tu svou bral bych tuhle.

Radohanno, musíš tu ještě hodně číst, 90% stavem Zdenyho neuspokojíš :D
Ikdyž je fakt, že to nemělo být pro něj... :)

22.10.2014, 17:52 |
Radohanno | Upraveno: 2014-10-22 17:56:45
No jo ale nový už nekoupíš. A LS430 facelift se 120000km a velikém servisu za 60000kč ?? Majitel automechanik. Černé auto ,tmavé okna ,prostě paráda. Moje bych odhadl na 60% a to si fandím.
Radohanno:
A jákapak je cena? Že bych vymněnil svojí LS400 :)
Mně 99% nestačí:-)
Jinak kamarád to neřeší, zatím jezdi svým chrochtákem.
Ale na clublexus je pěkný LS460 z Brniska, ovšem na fotkách jsou hezký skoro všechny... V reálu by pak člověk zaplakal. I ta GS460 není špatná, inzerovaná tamtéž.-)
Takže info. z Lexus klubu. Je škoda že nikdo nekoupil tu černou LS430 z Brna. Kamarád LUKE to nakonec těžce pod cenou prodal spekulantovi, který to obratem rozstřelil. Takže pod cenou a auto na kaši.
radohanno: Za kolik nakonec sla?
Naposled jsem ji viděl za 269000kč. Když jsem s Lukym mluvil tak říkal že pro klubáka a fandu by šel i na 250000kč. Já to auto viděl. Slyšel a prolezl Byla to voňavka po servisu. Luky je mechoš. Koupil ji za 289tis. Opravil klimakompresor, rozvody, oleje, ráfky a gumy. Dodělal prodloužení střechy a odtrh kufru. Zatmavil okna. A celkově ji pošolichal. Bohužel okolnosti ho přinutili. Takže nákladové v tom byl za 350000. V týdnu jsme se bavili o mojem a zmínil že to prodal ale bohužel překupníkovi.