O2 2.0 Tdi BMM - po výměně rozvodů a plochého řemene (alternátor) to začalo dělat tento prapodivný zvuk. Když si v mozku odfiltrujete typický zvuk Tdi, zbude fakt hnusný cizorodý zvuk, který je slyšet i 20 m od auta, brrrr. Poslechově to jde od skříně z rozvody. Opětovně zkontrolován nový řemen (vše je napnuté, bez defektů). Měnily se taktéž kladky a pumpa. Tak co to může být? Před výměnou to stopro nedělalo! Joa je to patrné až po pořádném prohřátí motoru.
a měli jste to nastartované bez plochého řemenu? Párkrát se mi i stalo,že drhla vrtulka vodní pumpy o blok motoru.vrtulka nebyla dolisovaná na hřídelce. Nebo to nastartovat rozdeklované a poslouchat. Pokud závada nastala po výměně rozvodů,tak z pravidla vždycky je chyba na straně mechanika.stejné to bylo i tady: [ Link ] -All. přijel a měl špatně nastavené rozvody. Pak těžko radit...
Takže zjištěn zdroj problému - napínací kladka. Dle vyjádření mechanika má nejspíš hodně silnou pružinu a to je problém. In-natura mi ukazoval, ze když nějakým předmětem za chodu motoru (s oddeklovanými rozvody) zatlačil na řemen, tento zvuk okamžitě ustal. Nabízelo by se vyměnit kladku - jenže ty rozvody se měnily několikrát po sobě (až se nakonec daly "originální") a dělalo to pokaždé. Jedná se prý o inovovanou kladku, starý (původní) typ už se prý nedodává.
Dalo by se tedy usuzovat na vlastnost, nikoliv vadu. Stále se s tím ale nechci smířit - nějaké nápady?