
Navštíveno 7720x


15.02.2015, 19:00 |
ps Neví někdo jestli operativní leasing od Škofinu (Seat a Škoda) obsahuje DPH? Je tam několik nabídek vozů za danou cenu a je v této ceně zahrnuto DPH nebo ne?

15.02.2015, 21:28 |
Lubak SPlatka oper.leasingu by mela bejt uvadena s dph,alespon u nas to tak je.

15.02.2015, 22:01 |
Duri Umi nekdo nejakej zajimavej operak?

16.02.2015, 09:35 |
Lubak Co je zajímavej operák? FO nebo PO, nájezd, auto, full servise?

16.02.2015, 16:52 |
ps Našel jsem Seat OLÉ SPORT a počítám:
12 999,- Kč vč. DPH
=
10 743,- Kč bez DPH
-2 000,- Kč - povinné havarijní co by se platilo i při úvěru
- ???,- Kč - silniční daň
-? ???,- Kč - zimní pneumatiky, které se po 2 letech nevrací (možnost prodeje)
- ???,- Kč - servis garanční za 2 roky
= cca 7 000 až 8000,- Kč / měsíc
x 24 měsíců
= 170 000,- Kč zaplatím za 2 roky za auto
Otázka je, zda po 2 letech to auto nebude mít o něch 170 tisíc nižší hodnotu apod.?

16.02.2015, 23:12 |
Daryl (A)
ale mas to bez starosti, bez problemu s prodejem ... ja mam taky operak a po 15 letech ojetin jsem poprve opravdu spokojen :)
I kdyz se priznam, ze mam rapida za 5000 mesicne :)

17.02.2015, 10:05 |
Duri Daryl: za jakých podmínek?

17.02.2015, 10:08 |
EFCA Netuším, jak se ŠkoFIN chová k zákazníkům - fyzickým osobám, ale jako firemní zákazník jsem s nima hrubě nespokojená. Jedinou výhodou je u nich cena, která je oproti konkurenci opravdu nízká, ale související služby jsou v podstatě nulové. Letos budu měnit několik aut a raději asi půjdu do konkurence i za vyšší cenu, ale to pohodlí s doprovodnými službami za to stojí.

17.02.2015, 12:00 |
ps No právě mi ten operák na Cupru příjde výhodný, ale ptám se na názory jiných :-).

17.02.2015, 12:28 |
nome | Upraveno: 2015-02-17 12:28:49
no obecně se operák vyplatí pokud máš velkej nájezd a auto často měníš, protože nové auto ztrácí hodnotu nejvíc v prvních cca 5 letech.
takže pokud najedeš 00 prd a kpoupíš nové auto a máš ho 10 let tak je výhodnější nákup.
pokud hodně najedeš (třeba 60 za rok) a za 3-4 roky má auto na hrbu 200+ tak by měl operák vycházet levněji

17.02.2015, 12:33 |
Duri nome: "měl" nebo opravdu vychází? Já se pořád nemůžu nějak dopočítat, a hlavně vůbec nerozumím v čem je ta hlavní výhoda.

17.02.2015, 12:40 |
nome | Upraveno: 2015-02-17 12:41:41
no když sem onehdá počítal konkrétní konfiguraci octavie pro obchodaky na firme s najezdem cca 45-55 tis za rok tak to vychazelo lepe než nové auto a následný prodej.
hlavně kvůli prodejnosti ojetin s vysokým nájezdem a relativně sociální výbavou

17.02.2015, 23:12 |
Daryl (A)
Duri: program skoda bez starosti
[ Link ] Rapid.
no ještě škodovka to má omezené na 20 tisíc za rok ne? Oni to mají hodně dobře spočítané aby na tom výrobce neprodělal

18.02.2015, 10:52 |
Shr3k Samozřejmě, nájezd je omezený (a km navíc docela drahé), protože to auto by pak logicky za 2 roky ztratilo cenu víc, než by se jim vyplatilo.

18.02.2015, 11:35 |
DaveF pro velkou firmu je těch výhod u OL docela hodně (např. fixní náklady, žádné starosti s účtováním a prodejem, nákupem ND, servisem, zlepšení cash flow, nulové počáteční investice, žádné úvěry atd.)
pro soukromou osobu je to dost omezené km a dobou pronájmu při kterých ten servis okolo moc nestojí ale třeba pro někoho kdo chce mít každé 2roky nové auto s nulovou investicí proč ne

18.02.2015, 11:39 |
DaveF jinak pozor, při vrácení auta může být ještě dodatečně fakturováno např. poškození a opotřebení apod. :-)
jinak co jsem slyšel od lidí co už mají nějaké srovnání tak někdy při levném pronájmu ten servis okolo není nic moc...

19.02.2015, 09:02 |
Daryl (A)
co se tyce najezdu, tak jsem si to spocital a vyjdu cajk. 1,50 Kc za kilometr navic mi prijde v pohode s ohledem na to jake mam auto. A servis ? Jaky servis ? Za ty 2 roky dojedu jednou na garancku (free) a 3x vymenim pneu. Co jineho bych mel jako resit ?

19.02.2015, 18:29 |
Docthor | Upraveno: 2015-02-19 18:34:17
Určitě to vychází super, pokud je to za částku kterou inzerují..
Koupím naši českem milovanou ojetou octávku 2013 za cca 350 tis kč. budu provozovat 2 roky
+ pojištění Hav + pov cca 30.000 ,-
+ pneu zimní,pneu letní cca 30.000,- (nepočítám čínu a protektory :-)
+ Servis cca dejme tomu že se něco posere,nebo výměna brzd apod.. a 3 x výměna oleje po 30 tis/km : 40.000,-
suma cca 450.000 kč za 2 roky
problém s prodejem, vždyť to všichni známé a prodám ji cca za 250.000 ,- a budu rád že jsem rád.
-provoz tohoto auta mě stál za 2 roky 200.000,- Kč
- měsíčně tedy 8333,- kč
- může třeba se poštěstit a do servisu nedám ani korunu, ale o tom pochybuji
Výhoda této varianty ?

20.02.2015, 08:46 |
AR no ty kráso, tak to ty slepice vyjdou docela draho pokud 2-3 roky staré auto sežere 35t/rok to sem snad i rád za starý krám který mě stojí tak 1/10

20.02.2015, 12:36 |
Duri Docthor: zrovna oktu jsem mel, ale ze bych do ni takhle nasypal...1x nove pneu jsem mel na aute, druhe jsem koupil(nove 8tis - R16)...vymena pleju take probehla, plneni klimatizace...nic jineho si v tuto chvili nevybavim
no..asi jsem to přehnal, nikdy jsem Octu neměl, tak snížíme cenu pneu na 16 tis, letní - zimní při použití jedních disků + přezutí 3 x
dále co se týče servisu tak jsem střelil od oka, pokud je prodloužená záruka, tak servis odpadá na jeden rok, pouze tedy olej samo domo 1500 ,- Kč a další rok třeba dejme tomu 5.000,-
Pojištění samozřejmě záleží dle bonusu a částky počítám 30.000 ,-
suma sumárum tedy celková cena vozu 402.500,-
Prodám ji tedy za 250.000,- ?
2 roky ježdění 152.000 kč
měsíčně : 6333,- kč

20.02.2015, 14:36 |
DaveF | Upraveno: 2015-02-20 14:37:47
Octavia s full service vychází na 8300-10800/měsíc dle pořizovací ceny a spoluúčasti
je to na každém co mu víc vyhovuje, v každém případě je 2roky staré auto s max 40tis km hodně dobře prodejné
výhoda toho operáku je nulová počáteční investice

20.02.2015, 16:08 |
DaveF | Upraveno: 2015-02-20 16:09:58
sám jsem to zvažoval, protože jsem kupoval nový auto v ceníkový ceně cca 510tis a cena při vlastnictví 5 let a následném prodeji (200tis) mi vyšla na cca 7tis/měsíc
Operativní leasing (VW Golf 520tis)) aktuálně je 8tis/měsíc + cca 750Kč/měsíc za navíc najeté kilometry (25tis km ročně)
tj. při 5ti letech úspora cca 100tis Kč při vlastnictví, ale jak jsem už psal, kdo chce každé 2roky nové auto a nechce investovat ani korunu, tak je ten operák slušná nabídka
takže když to shrnu na delší dobu třeba 6 let zmíněnýho Rapid Fresh 1.2 MPI 5° M/55 kW
operák zaplatíš 72x 5300 = 382 000 a na konci máš prd
klasickej zaplatíš 386 000 včetně pojištění
kde je teda zisk pro škofin ? :D
Jarda S. :zisk pro škofin bude nejspíš to,že jim pak vrátíš to auto a oni ho ještě za 150k prodaj.Aspoň si to tak myslim....

21.02.2015, 15:24 |
DaveF Žádné kouzlo v tom není např.
Rapid Fresh Ambition za 5300Kč/měsíc (zahrnuje pouze pojištění bez servisu) Ceník 321800Kč
Koupíš auto se slevou min 10% tj. 290tis
Zaplatíš pojištění na 2roky (máš opět slevu) např. 500Kčx24 = 12tis
Tj náklady = 302tis
Příjmy:
Pronájem: 24x5300Kč = 127200Kč
Prodej auta po 2letech se slevou např. 33% proti PC = 215tis
Celkem to je 342tis - 302tis = 40tis hrubý zisk za 2roky z jednoho Rapida
S full service to máš o 800Kč/měsíc dražší tj. v příjmech máš navíc 19200Kč a za to 2sady gum a 2x servis (máš opět velkou slevu) zcela jistě pořídíš.

21.02.2015, 15:36 |
DaveF v horizontu 6ti let nejlépe vychází nákup za hotové příp. krátký malý úvěr (bývají tam nějaké výhody) a po 6ti letech prodej, tam bude měsíční cena nejnižší. Při větším úvěru na delší dobu se už cena navyšuje za ten úvěr.

22.02.2015, 11:31 |
Sau U soukromé osoby vidím smysl v operativní leasingu jedině v tom případě, že si nové auta nezávisle na něm tak jak tak co ty 2-3 roky kupuje. Pak ho využit dává smysl. Kdo ale nové auto kupuje a drží si ho pak následně třeba těch 5-8 roků aod. tak pro toho je jednoznačně výhodnější, když už teda neplatit rovnů z úspor, vzít klasický úvěr.