
Navštíveno 5775x

Ahoj, vím, že je tam samozřejmě zákaz vjezdu. Nicméně otázka: Dodržujete nebo porušujete? :)
Dík A51
v čr jsem na to sral v německu jsem si vybral na netu parkoviště a podle toho naplánoval cestu
jelikož nejsou vyhrazená místa na parkování pro vozy LPG tak na to seru, třeba když jedu do ikea v praze tak všichni nasraný venku a pak nemáte šanci zaparkovat venku takže prostě jedu dolů.
Na autě nemám samolepku ani žádné jiné označení a hrdlo je schované pod víčkem nádrže, takže to neřeším. :)

21.02.2015, 21:22 |
gizmi Nevozím samolepku a plnění je černé jako nárazník, takže není vidět = porušuji to. Když přijedu třeba k Plaze v Plzni, tak venku nenajdu místo ani pro invalidy a nebo zaměstnance, takže parking uvnitř na zaměstnanecném... Kdyby ta možnost byla, tak klidně nechám venku (tedy pokud neleje jako z konve :D)
Taktéž za B.
Každoroční pravidelné revize zatím bez jakéhokoliv úniku, tak se tím utěšuju :)
Snažím se jezdit tam, kde zaparkuji venku, ale když nejde jinak, tak za B. To je tak jednou za čtvrt roku...

22.02.2015, 10:46 |
Jozzo člověk si hodí kruháč v protisměru a málem ho pověsí a pak se tu dozvím, že je tu banda magorů...
Tak klucí dík :) Přemýšlím nad lpg a čas od času potřebuji do garáží, tak mě to zajímalo :) Osobně si myslím, že když před vjezdem přepnu na benzín, tak by mělo být vše v pohodě.. :)
Jozzo vim ze sme jednou meli nejakou vymenu nazoru, ale v tomhle ted s Tebou souhlasim :-D

22.02.2015, 12:50 |
radek.613 | Upraveno: 2015-02-22 12:51:27
V životě jsem nepotřeboval, i přes vlastnictví a provozování "naráz" až šesti samohybů s LPG najednou, do podzemnní garáže, abych musel řešit jestli a/ bo b/ :-D :-D :-D To abych se šel zahrabat, co.....
Jozzo: kruháč jezdím do protisměru na kole běžně :o)

22.02.2015, 20:00 |
Kmoda Jozzo jezdit přes kruháč v protisměru se ti zdá v pohodě? A tím že zaparkuju auto na LPG v podzemce tak budu magor? Ne že bych tam jezdil,ale nevidím na tom nic tak strašného,z dnešních aut na LPG nic neutíká,na nádrži jsou elektronické ventily,vše je utěsněné,to není Škoda 120 z dřívějších let. Jezdím na LPG teprve půl roku a nikdy jsem v autě ani kolem něj necítil plyn,navíc jsou dnes podzemky větrané,jinak by jsme se tam zadusili i výfukovými plyny...
Mě spíš přijde na facku to, že to někdo nemá označené, aby náhodou to neměl "nevkusné". Pak se něco stane, přijedou hasiči a průser je na světě. Ale jasně, sereme na všechny. Na benzín nemám, ale abych náhodou na ojeté oktávce z poloviny neměl nálepku lpg, to by by asi vypadalo mezi těma 20 nálepkama z benzínky blbě.

22.02.2015, 20:16 |
Jozzo výfukové plyny stoupají vzhůru, takže se lehce odsávají..
plyn jde dolů k zemi a tam leží...když máš nějaké dvoupatrové podzemky...
dneska se už naštěstí staví i s odvětráváním na lepší úrovni a můžou tam i auta s LPG atd.
To že jsou na nádrži pojistné ventily, neznamená, že se nemůže stát nehoda. A pro info i dneska jezdí auta co mají stále systém do sání a né sekvenci. A i to se ještě montuje.

22.02.2015, 20:23 |
AR Area51: to není o tom že bys tam vypouštěl spaliny z provozu na LPG, ale o tom že ti může utéct plyn a LPG je těžší než vzduch takže se drží dole, takže přepnutí na benzín před vjezdem nic neřeší.
Kmoda: hele mě se docela nezdá v pohodě když lidi s tvým názorem zajedou zaparkovat do podzemek, ideálně ještě s neoznačeným autem a tvrdit že mají přece nový systém co nikdy nemůže plyn upustit....a jak už tady psal jozzo, je něco jiného odvětrat klasické spaliny a uniklé LPG...
Tyto zákazy jsou dělné na úrovni prevence a kombinaci státních zájmů na úrovni ochrany osob, majetku a zasahujících hasičů. Přitom je i bráno v potaz do určité míry způsob, jakým se v ČR majitelé starají nebo spíš nestarají o své budovy a zanedbávají elementrání požadavky na provoz zařízení.
Bohužel v u nás je činnost spojená s pravidelnou údržbou brána jako maximální buzerace a to je jak na úrovni revize LPG kde na to spousta lidí kašle tak na úrovni požárních zařízení v budovách.
Osobně jsem ještě neviděl někoho, kdo by měl extrémní únik plynu takový, který by způsobil problém v hromadných garážích. Není vška vyloučeno, že drobné pošťouchnutí zadního nárazníku s plnícím hrdlem může způsobit drobný a trvalý únik, nicméně dost pochybuji, že by to bylo schopné vytvořit problém.
Daleko větší problém vidím v neiformovanosti lidí a parkorvání LPG v garážích RD a garážích pod bytovkama, kde auto bude klidně stát týden, dva.. bez řádné detekce a větrání se koncetrance i při drobném úniku skutečně může dostat na mez výbuchu v poměrně velké zóně. V hromadných garážích je velký objem a většinou se i vzduch celkem obstojně pohybuje, takže výbuch by mohl nastat snad jen v případě, že by někdo šel cíleně k autu a posvítil si zapalovačem v dostatečné blízkosti a pak by ještě záviselo na uvolněné energii, protože výbuch jako takový nemusí ještě znamenat extrémní škodu. Statisticky auto dříve shoří na poruchu elektroinstalace.
Při nehodách jsou tlakové nádoby extrémně odolné, toroid jde v podstatě přejet bagrem a i to není vždy záruka porušení těsnosti.. Mě osobně se do kufru naboural S-max, odnesla to toroidní nádrž, auto se zlomilo ve střeše a nádrž byla jen poškrábaná bez úniku..
Nicméně v garáži jsem s plyňákem byl asi dvakrát v životě a z principu věci tam nejezdim.

23.02.2015, 09:40 |
gizmi Only_One: v tomhle jsem asi "naockovany" od tebe, protoze ted co jsem zazimoval FR-Vko, tak jsem nejprve vyjel plyn a az pote ho uskladnil do garaze pod bytovkou. Jinak dobre napsano, je videt, ze te to zivi :)
Jinak za me: NENI to v poradku, ale obcas to take delam, kdyz neni jina moznost, jak jsem jiz psal. Kazdopadne srovnavat to s jizdou v protismeru je hoooodne velky ulet a s timto pristupem rovnou muzeme rict, ze je v poradku naprosto cokoliv.. OMG..

23.02.2015, 16:50 |
sts Béééé imrvére

23.02.2015, 18:45 |
gizmi sts: béééé bych nepsal, protoze je tu jeden clen, ktereho by to mohlo nabudit a pak by to byla "tva prdel" :D :D
tak jestli budeš dělat béééé imrvére, tak se drž co nejdál ode mne.... :-D
Koukám, že si mi povedlo tu rozpoutat sloušné rozporuplné reakce :-D
AR: Nemyslel jsem to tak, že tím, že přepnu na benzin tak to nebude nebezpečný. Spíš že tím snížím riziko právě těch zmíněných netěsností, protože plyn zůstane hezky uzavřenej v nádrži a jediné co pak může netěsnit je ventyl nádrže.
Only_One: S těma RD mi to ani nedošlo, díkec za postřeh. Nicméně předpokládám, že mít v garáži detektor, kterej při určité hladině sepne nějakou ventilaci, která je u země a pošle plyn ven za zeď, tak by to mělo být v cajku, ne?
Nicméně i když se rozhodnu porušit zákaz vjezdu LPG tak by asi bylo dobré mít auto označené, aby v případě jakékoliv nehody hasiči věděli, že tam takové auto je...
jenom abych doplnil odpověď, snažim se parkovat venku jenže to z 99% nejde tak hold jedu dovnitř, revize mam dělaný a vždycky s nulovým únikem
já bych k tomu jen chtěl říci, prozatím se nikdy opravdu průser nestal (ve velkých garážích), jednou jsem řešil se správou centra únik z favorita, který tam neměl co dělat. Největší problém byl nakonec s únikem LPG do kanalizace. Nicméně ten únik vzniknul tím, že do toho auta při parkování někdo narazil kontaktním zplůsobem ještě můžeš, ještě může.. DRC. To jsem viděli z kamerového záznamu zpětně. No a trefil zadní nárazník, který pravděpodobně způsobil u staršího plnícího hdrdla netěsnost trubičky a spoje hrdla a plyn začal unikat. Pomalu ale jistě. No zjistilo se to asi po 2 hodinách, zastavil se provoz, vypla elektřina vyvětralo se. Nemohlo uniknou plynu tolik, ale okolo auta byla zcela jistě zóna s nebezpečím výbuchu a to už prostě sranda není. Jak toho pána pak potrestali netuším, ale zeptám se na to, je to již pár let zpět. Každopádně v občanskoprávním sporu by takový majitel vozidla neměl jedinou šanci a zaplatil by případné škody a navíc třeba uzavření centra, ztráty na výdělku obchodů) pokud by někdo opravdu natvrdo vypnul hlavní vypínače, což je při úniku plynu celkem logické a nikdo neví kde jak a co... A jen kvuli tomu, že se nerespektuje zákaz vjezdu plynu. Tak to tom někdy popřemýšlejte, že to nemusí být až tak jednoduché, že tam prostě vjedu, mě se to stát nemůže, já revizi mám.

25.02.2015, 13:44 |
Conan Vždy A (3 roky s LPG).

25.02.2015, 17:36 |
Kmoda Na rovinu říkám,že nemám potřebu do žádných garáží vjíždět. Ale mám takový dojem,že absolutní zákaz vjezdu už není. Od roku asi 2000 musí být u vozidel na LPG v nádrži bezpečnostní elektromagnetický ventil,který uzavře plynovou nádrž při vypnutém zapalování a zabrání úniku plynu u stojícího vozidla,tím odpadá hlavní strašák většiny z vás. Případný malinký únik vzniklý netěsností hadic by se dal odvětrat běžnou ventilací. Jediná garáž kterou jsem dříve,když jsem neměl auto na LPG použil tak zhruba dvakrát do roka,má u vjezdu značku zákaz vjezdu vozidel na LPG. I když se mi to zdá jen jako buzerace,nejedu tam,jen kvůli té značce. Pokud by tam nebyla,kašlu na to a jedu...

25.02.2015, 18:24 |
Only_One | Upraveno: 2015-02-25 18:25:53
LPG a CNG do krytých garáží nesmí, pokud není detekce a účinné větrání a to má málokterá garáž. Platí stále stejné omezení jako to bylo vždy, jen je nyní jasněji definované, jak má být garáž ošetřena.
Ad ten ventil, on se uzavře až při určitém průtoku plynu, ty menší úniky nemusí způsobit uzavření. Víc by asi věděl Radek613 jak to přesně je v té nádrži vymyšleno.

25.02.2015, 18:52 |
AR tak ad ventil, na CNG to mám tak že je tam třícesťák, když je vyplý klíček je propojeno hrdlo - bomba, když je klíček zaplý je propojen motor - bomba. Pak ještě samo ventil na bombě.

25.02.2015, 19:09 |
Kmoda Only_One jak to myslíš? Pokud zaparkuji,vypnu motor a zapalování,elektromagnetický ventil uzavře nádrž aby se z ní nic nedostalo ne? Je slyšet cvaknutí...
To co si psal je multiventil, smerem z nadrze do motoru ten samozrejme neuzavira privod od plniciho hrdla do nadrze

25.02.2015, 22:29 |
Kmoda Jinak že platí stále stejný zákaz jako dřív není pravda. Zatímco dříve platilo,že byl celoplošný zákaz vjezdu aut na plyn do podzemních garáží,dnes je zákaz vjezdu jen tam,kde je značka zákaz vjezdu LPG/CNG. Tam kde není se může- I když je fakt,že provozovatelé tu značku dávají i tam,kde je signalizace úniku plynu a odvětrání a parkovat by se tam s plynovým autem mohlo. Prostě Češi se plynových aut bojí a je to vidět i tady na tom fóru...
zákaz do garáží byl a od roku 2010 je povolen vjezd za předpokladu vytvoření detekce a větrání.. jinak platí stále zákaz vjezdu

26.02.2015, 10:21 |
Kmoda | Upraveno: 2015-02-26 10:28:06
Nebudu se s tebou hádat,ale kde není vyloženě značka zákaz vjezdu LPG/CNG tam se smí vjet... Jestli se ti chce můžeš si to najít...
Takhle to prostě platí pro řidiče aut na plyn. Podle toho se řídí. Kdybych se měl řídit podle toho jak to píšeš ty,tak jako zastavím před podzemkou a půjdu zjišťovat jestli tam mají detektory a větrání???
ne já ti neříkám, že to máš dělat, já ti říkám, jak to je legislativně a že tam provozovatelné nemají zákazové tabule je jejich problém. To je ale na jinou debatu. Ty jako motorista se samozřejmě musíš řídit dopravními značkami a postupuješ v souladu s tím co jsi napsal. Není cedule, jedu.