
Navštíveno 4129x


04.03.2015, 16:33 |
KAJEL Zdravím,stala se mi takový nemilá věc,vlastním auto značky Saab a nedávno jsem ho dával mechanikovi na Saaby s tím že auto při plným plynu škube a bylo to tím že přeplňovalo turbo jinak auto normálně jezdilo bez problému, po týdnu zkoušení,výměny nějakých dílu a projíždění mi mechanik volá že vylítnul píst blokem a teď otázka kdo nese následky,já tam přivezl pojízdný auto pouze cukajíci při plném plynu a u něj po týdnu zkoušení se stane tohle,bohužel nemám žádnej doklad že auto bylo v pořádku jen na tu drobnou závadu takže vím že to bude těžký dokazovat ale jen chci znát váš názor ať vím jak na něj,díky moc za všechny rady

04.03.2015, 19:12 |
Jozzo je to nějaký servis nebo jen garážmajstr?

04.03.2015, 19:47 |
xSam Tohle je tezky rozsoudit.
Dokazi se vzit do obou roli:-/
Kdyz privezu do servisu auto s nacatou soucastkou, ktera se u nej podela, je to automaticky vina servisaka?

04.03.2015, 20:20 |
KAJEL je to garažmistr na Saaby
ono šlo o to že to auto jen cukalo přotože turbo prostě přetlakovávalo a bylo to prý asi softwarem,byl tam nahraný čip od firmy Hirsch která se zabývá saaby takže žádnej šmejd ale jde i o to že už to tam kvůli tomu cukání jednou měl a po týdnu projíždění mi to vrátil s tím že to samo od sebe přestalo cukat a mě to po chvíli začalo dělat zase takže auto už tam bylo kvůli tomu dvakrát
spis bych se zamyslel, jak se mu to mohlo podarit. Jestli je pravdepodobnejsi, ze to treba drzel na neutral v omezovaci a cekal, co se stane? Nebo bylo v motoru fakt neco spatne?

04.03.2015, 20:37 |
KAJEL mě říkal že to byl projet dal dvojku plnej plyn pak za trojku zase plnej,potom to začalo rachotit a bum

04.03.2015, 21:03 |
KAJEL tam to prostě dělalo to cukání ono to při tom jako by ten motor dostával rány nebo jak bych to řekl tak mám dojem že se to stalo kvůli tomu jak to pořád asi projížděl pod tím plným plynem

04.03.2015, 21:04 |
Komba Tohle bude těžký rozsoudit,buď si to měl načatý a nebo mechanik je hovado a tůroval to moc až to posral.Co máš vůbec za povoz?

04.03.2015, 21:22 |
KAJEL mám Saab 9-5 2.3T benzín,možný že to načatý bylo ale to nezjistím,jen že on prostě něco vyměnil a pak to pořád zkoušel tím stylem plnej plyn no
Nemá pojistku "na blbost"?

04.03.2015, 21:36 |
KAJEL to právě nevím ale auto už je opravený a chce po mě celkem dost peněz takže přes pojistku to asi řešit nebude

04.03.2015, 21:53 |
Komba Jo to si taky mylsim,že když dlouho jezdíš s poruchou,kor když to přefukuje a ještě u benzína,tak to víc dokurvíš,ale to on bude tvrdit opak.Jako když budeš zanedbávat lambdu,EGR,lištu,svíčky,klapku,váhu,tak vysypeš katík a v horším případě se propálí píst a přefukující turbo bude dělat kopance a vymlátí ložisko nebo se to celý rovnou utrhne.Taky sem teď nedavno dělal jednoho opla s ojnicí venku:)
Za co a kolik po tobě chce?

04.03.2015, 22:18 |
CRK Tak to je jednoduchý, auto si tam dal pojízdný, je to tvůj majek, tak tam nepochoduj s cajtama a musí ti ho dát. Pak se domluvíte třeba na nějakým kompromisu nebo případně až u soudu.

04.03.2015, 22:24 |
KAJEL jako přefukovalo to ale až opravdu v plným plynu a právě to dávalo ty kopance a proto jsem pod plným vůbec nejezdil aby se právě něco nestalo
a dal mi starší blok po výbrusu,nechal tam mojí kliku jinak vyměnil všechno kolem,nový rozvody,ložiska,ojnice i silentblok motoru a tak a chce 60000 penízků
Vinu pomuze rozresit maximalne soudni znalec, nicmene nesmi ti zadrzovat auto.
on ti provedl opravu, na které jste se předem nedohodli včetně sestavení cenového odhadu? No tak to je trošku na hlavu ne?

05.03.2015, 10:30 |
Jozzo trošku na hlavu? ..to je někdo jiný, ale budiž..
pokud ten pán není servis a pokud jste si spolu nesepsali žádné papíry či nemáš nahranou nějakou ústní dohodu, tak velmi těžko po něm něco vymůžeš
to se těžko dokazuje stejně se to mohlo stát i tobě
ps: jednou jsem zažil jak prasklo zadní okno samo od sebe a vysvětluj to pak někomu :-)
Jop, pri otvirani garaze jsem slysel lupnuti a na Fabii se vysypalo zadni sklo:)

05.03.2015, 12:02 |
fredh Ale sklo není za 60000kč. Záleží na čem se dohodli a na čem se nedohodli. Kajel tam teď může zajít s policajtama, odvézt auto s novým polomotorem zadarmo a opravář zapláče. Pokud to třeba tůroval studený, nebo něco podělal, se teď nikdo už nedozví. Těžko radit tady od stolu. Třeba to byla souhra náhod a teď je problém, kterej buď skončí dohodou, nebo asi soudem.

05.03.2015, 14:01 |
gizmi Pokud je ten chlap solidni, tak zaplatis za nakupku za dily, on vezme na sebe cenu za praci a vydelek na dilech, podate si ruce navzajem a happyend jak z 50 odstinu sedi.. ;)
kdyby to bylo jak v 50odstínech šedi, tak by tam spolu vyjebali každej kout dílny, auta a přilehlých prostor :-D
A zatim akorat vyjebalo auto s obouma :D

05.03.2015, 14:40 |
CRK Hlavní problém je, téměř jako vždy, že někdo chce poradit a napíše co nejmíň informací a když už se ho někdo na něco zeptá, tak na to odpoví toto: "je to garažmistr na Saaby", pod tím si můžu představit několik věcí... Takže, můžeš napsat, alespoň v bodech, co jste si domluvili, jak to vzniklo, domluvili jste se na tý opravě, máš na něco papír, je to někdo, kdo to šmudlá jako vedlejšák nebo je to ofiko servis atd. Bylo by to možný?
P.S. Jestli jste spolu ještě v pohodě, zašel bych za ním s diktafonem a přátelsky ho nechal na něj namluvit, jak to vytáčel atd. (Protože podle mně to neměl dělat a tak to tím posral) A máš krásnej důkaz v ruce...
píst za normálních okolností blokem vylítne jen při pořádným čoudu -navíc dlouhodobým, nebo když to nemazalo na ojničním čepu KH a protočil se šálek...a hodilo to nejdřív ojnici, pak píst..
pokud to foukalo víc než mělo a cukalo to, tak to byl následek chudý směsy- buď palivová pumpa KO, nebo cokoliv co směs řídí..s tím, že pokud to foukalo víc než mělo a bylo to chudý, tak to šlo do praseckejch detonací, který nejčastějc rozlámou píst mezi kroužkama,zlikvidujou těsnění pod hlavou a v hlavě to udělá krátery, jako by ve spalováku lítala matička..
...v horším případě to namáhá píst tak, že se roztrhne... většinou ale se spíš roztrhne při přetočení motoru (O5 se bavíme o hliníku s nejistou mezí únavy a v serii cca 10-15 motohodiny při konstručkních max. otáčkách se dá považovat jako bezpečný maximum kdy se dá očekávat že se ještě nerozletí... dostat se ale na 15 hod při otáčkách nad 5000-to by člověk musel jezdit denně na okruhu..)

05.03.2015, 17:20 |
KAJEL tak abych to uvedl na pravou míru,je to neuatorizovaný servis který se specializuje na Saaby,papír nemám bohužel žádnej,protože nikdy nebyl žádný problém až do teď.Domluva byla ta že tam dá starší blok po výbrusu a hlavu jinou taky starší a poskládá to.
a teď prostě vylítnul s takovou částkou,já po něm nechci aby to platil celý,jsem ochotnej se domluvit na nějaký společný kompenzaci je jasný že se to mohlo stát i mě ale stalo se to jemu když tomu šlapal na plyn ,takhle mi to řekl.

05.03.2015, 17:42 |
CRK Samozřejmě že to mohlo vylítnout i tobě, ale dával si to tam snad z toho důvodu, aby se ti tohle právě nestalo a von místo aby to opravil, tak na to šlapal jak magor... Udělal bych to tak, jak už jsem psal vejš...
Jestli je to servis, tak musí být pojištěný a tím všechno vyřešené...Kdyby si to tam dal, on to nastartoval a vylítlo to, je to tvoje chyba, ale když nemá rozum a zkouší, co to vydrží do doby, než na to přišel, tak je to jednoznačně chyba na straně servisu a platit by měl on.

05.03.2015, 17:53 |
KAJEL CRK přesně jak píšeš dal jsem to tam s tím aby se něco podobnýho nestalo a bohužel stalo se
podle mého to byla neodborná oprava

05.03.2015, 17:58 |
KAJEL taky si myslím že by měl být pojištěnej na tovýhle věci
No, když máš 9-5, tak bys měl být na podobný záležitosti připravenej - ono u nich katastrofální selhání motorů nejsou až tak neznámá věc... podstatný je, jestli si to auto chceš nechat nebo ne. Pokud jo, tak prostě zaplať 60 tisíc (což za repas motoru není úplně málo, novej komplet blok stojí necelejch 50), pokud ne, tak mu řekni ať si vezme co tam dal a auto pošli na šroťák...
Představa, že to nějak "zabil" mechanik mi přijde trochu úsměvná, stejně tak dobře se to mohlo stát pár metrů před jeho dílnou tobě... ojnice málo kdy vyletí blokem samy od sebe.

05.03.2015, 19:31 |
KAJEL určo si chci auto nechat a já vím že ty motory jsou nachylný ale dokaží vydržet i 300 koní ale tam je to že on to týden zkouší a pak to udělá tohle,kdyby se to stalo den potom co jsem mu to dal tak uznám že za to nemůže ale po týdnu nějakýho zkoušení,tůrování a bůh ví čeho ještě už si tak jistej být nemůžu že někde neudělal chybu a máš pravdu,novej stojí těch 50 ale tak v tech 60 je započtená i práce a věci okolo,náplně a tak ale motor vyšel na takových 35 až 40 a to tam nechal mojí kliku jen ji nechal přeleštit

05.03.2015, 19:32 |
gizmi CRK: myslis jako nahravani nekoho bez jeho souhlasu? Myslis ze to nekdo vezme jako dukaz? :D :D Naopak se to obrati proti nemu a to ve velmi slusnem prestupku :D :D To jen tak na okraj (ale chapu, ze vetsina si mysli, ze to muze delat zcela v pohode)..
KAJEL> Jasně že zkousnou přes 300 koní, ono v sérii mají až 260, ale o to přece nejde - detonace (ke kterým klidně mohlo dojít, pokud turbo foukalo víc než mělo a výsledkem byla chudá směs) dokážou v klidu rozlámat píst i na motoru s podstatně menším litrovým výkonem...
Pokud je to mechanik, kterej dělá GO motorů, tak by to úplnej lemp bejt nemusel, takže asi neudělal něco, co tomu motoru zjevně škodí.
Jinak kliku že nechal původní bych neřešil, přebrus kliky do škodováckýho motoru (kde jsou teda jen tři ložiska místo pěti u Saabu) mě i s vyvážením stál rok a něco zpátky cca 2 tisíce a sada výbrusovejch pánví taky nestojí jmění, takže kdyby náhodou někdy odešla na lágrech, tak se to dá vyřešit samostatně a snadno - asi to prostě nebylo potřeba (pánve možná nový dal).
Já vím, že si říkáš, že kdyby on něco neudělal blbě, že motor mohl makat dál - a nemůžu samozřejmě vyloučit, že by to tak mohlo být. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné...

05.03.2015, 20:46 |
CRK gizmi: to je mi jasný, že by mohlo, ale někdy mi to doporučili i cajti, tak pak tedy nevím...

05.03.2015, 20:46 |
KAJEL lempl není já tu kliku napsal jen kvůli tý ceně,že tam nechal tu mojí a stojí to tolika a jako určo to bylo tou chudou směsí nebo něčím podobným ale on prostě měnil machanický věci,Apc ventil a tak a tím zkoušením který dělal tak tím to právě dodělal úplně a to ještě něž se to stalo tak mi volal že to bude asi softwarem že ho přehraje a za dva dny dopoledne mi volá že to vylítlo ale software že ještě nepředělal,že to chtěl udělat odpoledne
co mam zkusenost se saabem, tak pokud nepali nebo pali spatne, tak se rozblika kontrolka motoru (trionic 7) pokud to teda tahlo a prestalo pri plnym plynu na fuelcut asi problem s podtlakama, na to ze tam sou tri hadicky tak docela dobry, vetsinou byva ze vypadne zadni hadicka z klapky co jde do pcv nebo spuchri, pak bordel v pcv muze byt i zadrena wastegate ale to se da odhalit stlacenym vzduchem, pak jsem mel zaludnou zavadu falesny vzduch z duvodu prasklych sacich parohu
pokud chtel prehravat software asi pouzival Tech 2, coz pokud tam je sw od hirsche by mel vedet ze to nejde az tak jednoduse kuli hw ochrane, musi se prehrat pres bdm, aspon tak jsem to mel ja.
nadruhou stranu 60k za ty veci co udelal asi neni uplne castka mimo, pokud ste se domluvili, tak asi mel rict predem ze to nebude za 10 litru
asi by bylo zahodno prijit saab kluby jake jsou na toho konkretniho cloveka reference, co to bylo za saabistu?

06.03.2015, 16:19 |
KAJEL saabista je to výbornej,jeden z nejlepších ale cenu mi neřekl kolik to tak může být jen že novej motor stojí 50 tisíc a že to je zbytečný tam dávat a pak přijde z takovou sumou.
mě řeklo pár lidí že má být na takovýhle věci pojištěnej a že po týdnu co má auto v opravě by to mělo jít za ním ta oprava

06.03.2015, 16:30 |
Lufas no joooo je fakt výbornej:-D

06.03.2015, 16:31 |
Duri | Upraveno: 2015-03-06 16:31:50
KAJEL: jako ze kdyz mechanik opravuje auto dele nez tyden tak zakaznik nic neplati protoze oprava trvala dele nez tyden?
April je az v dubnu ne?

06.03.2015, 16:56 |
KAJEL fakt je dobrej ale asi náhoda no
DURI: to ne ale že já mu dal auto který tam dojelo po svých a po týdnu zkoušení je nepojízdný a hlavně už to tam před tím jednou kvůli tomu měl a hlavně nevím jak se k tomu choval
aje tajny nebo neni tajny kterymu servisakovi se to povedlo?

06.03.2015, 19:19 |
KAJEL tajný to není,je to Roman Šolc,je to škoda,že to takhle dopadlo byl jsem s nim doposud nad míru spokojenej
hm.. zajimavy zrovna jeho bych netypoval... :-/

06.03.2015, 22:42 |
KAJEL já taky ne:( a ty máš nějaký zvětší zkušenosti se Saabama?
jj mel jsem asi 6 roku 93 aero, potuneny vyfuk 3'' ic, chip domaci vyroby, vetsi brzdy z 95 a tak dale, tedka mam 95 aero taky nekolik let, takovy ty kravinky jako podtlaky, ruzny hadicky kabliky si delam sam na parkovisti pred barakem,
jinak sem to nosil k Solcovi,ted ale to davam ke Kucerovi, protoze to mam vyhodne do prace, jestli do modran nebo do kadane stejna cesta z prace

07.03.2015, 09:54 |
KAJEL na Kučeru jsem slyšel samý dobrý recenze i kamarád s ním má dobrý zkušenosti ale pro mě je to bohužel hodně z ruky a který z nic si myslíš že je lepší?
hmmm zajimavy...
To, ze mu umre motor a postavi se k tomu takhe, bych od Solce necekal.
Pokud jde o cenu opravy, to bych bohuzel cekal - nekolika kamaradum saabistum takhle naboural rodinny rozpocet. Pri oprave zjistil, ze je potreba udelat jeste dalsi veci, udelal je, ale nejak zapomnel majitelum aut dat vedet. Pak prislo neprijemny prekvapeni, ze misto opravy za 30k je cena 60k.
Na druhou stranu opravu a dily se snazi nesidit a neojebavat, takze tu cenu to ma. Blby je, ze tohle se clovek dozvi az kdyz si vyzvedava opraveny auto.
V tomhle je potreba Solce hodne hlidat.
Jinak ze tri kamaradu saabistu k nemu jezdi uz jenom jeden.

07.03.2015, 10:08 |
KAJEL codexx:přesně jak říkáš,taky jsem nepočítal s takovou částkou,jako byli věci který mi udělal za super ceny ale u něj je katastrofální ta skoro žádná komunikace a pak to takhle dopadá,taky už uvažuji o někom jiným a kam teď jezdí ti dva kamarádi nebo už si radši koupili jinou značku auta?:)
Kajel: tezko rict lepsi/horsi delaji podle me oba dobre
u Solce je to vetsi dela servisu urcite vic jako hlavni cinnost, Kucera servis ma spis jako doplnkovou cinnost, opravuje se to v servise, ktery je v kadansky nemocnici, kde muze nastat zdrzeni kdyz musi davat dohromady sanitku
s tou cenou se mi to co popisujete nikdy nestalo, je pravda ze sem to vzdy aktivne zjistoval, a taky sem nemel takovouhle fatalni zavadu

07.03.2015, 11:39 |
KAJEL jen u Solce je chyba že toho má nějak moc,zaměstnanců i práce a už to přestává vše stíhat,dřív měl dva kluky a vše bylo v pohodě,domluva,práce prostě všechno a od tý doby co má tu větší dílnu se mi zdá že je to horší
Že se to má u Romana občas tendenci "zvrhnout" jsem slyšel, ale z pohledu ceny opravy bys si stejně nepomohl - ono bys levněji nikde moc nepořídil se obávám. Hlavně si ale myslím, že zrovna on se vyzná dostatečně, než aby udělal vědomě něco, co může motor pohřbít....
Základ je v tom, že jste se blbě dohodli... ale rozhodně to není jen tvoje chyba, on by taky měl ve vlastním zájmu zákazníka upozornit, co ho to bude stát. Každopádně řečí zákona:
§ 634
(1) Není-li výše ceny sjednána smlouvou nebo stanovena zvláštními předpisy, je třeba poskytnout cenu přiměřenou.
§ 636
(1) Nelze-li cenu při uzavření smlouvy sjednat pevnou částkou, musí se určit alespoň odhadem. Zjistí-li zhotovitel dodatečně, že bude třeba cenu určenou odhadem podstatně překročit, je povinen na to objednatele bez prodlení písemně upozornit a oznámit mu nově určenou cenu; jinak nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně.
Jestliže jste žádný odhad neprovedli, no tak platí cena přiměřená...
Ale o cenu podle mě nejde, pokud si auto chceš nechat tak bys jí +- platit stejně všude... Jestli si myslíš, že za zničení původního motoru nese jednoznačně odpovědnost Roman, tak se s ním zkus dohodnout, že na to uplatní svojí pojistku a pokud nebude souhlasit nebo nebude přístupný žádné jiné dohodě, nezbývá ti nic jiného než se soudit, včetně nákladů na soudního znalce atd... osobně bych do toho asi nešel ani za zlaté prase.
Jinak v Praze ještě Saaby dělá minimálně David Bubník. Od toho jsem na doporučení svého Soba teď kupoval já.

08.03.2015, 19:36 |
KAJEL jako dohodnout se s ním chci určitě,nechci aby to platil on ale zase nejsem ochotnej to platit celý
dohodli jsme se špatně no ale ono s ním někdy fakt není moc dobrá řeč
o Bubníkovi jsem už slyšel že dělá Saaby ale víc o něm nevím

18.03.2015, 03:52 |
Jozzo tak jak to pokračuje?
možná s křížkem po funuse ale, moje auta dostávaji vědět všechny a ojnice mi nikdy nevylítla felicii lpg točim klidně do 7000 - omezovač je originál na 6100 v tom motoru muselo bejt něco špatně, za tak krtátkou dobu se timhle způsobem popravit nedá

19.03.2015, 14:28 |
War | Upraveno: 2015-03-19 14:30:27
Kajel: rozdíl mezi servisy Saabu Šolcem a Bubníkem je celkem velký. David Bubník ti dá fakturu, vidíš hodinovku, vidíš ceny materiálu a komunikuje. Roman Šolc ti pošle smsku s cenou. Vždycky vyšší než dohodnutá ústně. Když chceš u Romana vědět alespoň výrobce dílu, jaký použil, tak se začne přehrabovat ve spoustě faktur a nenajde ji. Když se dohodneš s Romanem, že přijedeš ve dvě a rád bys JEMU předal auto (nikoliv těm matlalům okolo), tak máš šanci 50:50.
Jako benefit si od Romana ve 3/4 případů odvezeš nějaký kus nářadí zapomenutý v autě.
Organizace práce, zakázek, telefonů = nula nula nic a žádný progres.
"Výhoda" vlastnictví Saabu je, že ve výsledku se ním ne chceš, ale musíš dohodnout, protože moc jiných pražských garážistů na Saaby ti nezbývá.

19.03.2015, 20:04 |
KAJEL tak skončilo to tak že asi po dvouhodinovým dohadování se stalo to,že z původních 63 tisíc mě to stálo 55,slevil mi půlku ceny z bloku a výbrusu,bohužel to bylo dohadování jestli za to opravdu může on nebo ne a nikdo nechtěl ustoupit a jak napsal Dragon tahat do toho právníky fakt nemá cenu

19.03.2015, 20:08 |
KAJEL War: co se týče Romana tak většinu obyč dílů nakupuje v autokelly a nevěřím že vybírá z těch nejkvalitnějších,sportovnější už bere jinde.
S tím předáváním auta mám jiný zkušenosti,pokaždý co jsem se sním domluvil kdy přivezu nebo odvezu auto tak jsem ho pokaždý zastihnul