Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: 3D geometrie

 o Navštíveno 8832x o
o 08.03.2015, 09:29 | Arnie_one
Ahoj všem, jeden pán si ode mne chtěl vzít gumy, prý že mu udělali špatně geometrii na X5 E53 a tak jsem trochu povídali a já se ho ptal proč nebyl na laserové a on mě sdělil, že ta je naho...., že dnes jedině na 3D.

Myslel jsem si, že 3D je laserová, nebo se mýlím a vývoj je někde vepředu a auto se vymodeluje v čupr grafice na 100" LCD a auto si samo začne rovnat odklony ?

Ve vyhledávání je u 3D vždy napsáno laserová. Geo nepotřebuji, ale kdyby bylo potřeba tak bych jel na laser.

Díky za info.


o 08.03.2015, 09:45 | mr.brain
Pročti [ Link ]
o 08.03.2015, 14:36 | Jarda S.
nejni laser jako laser
o 08.03.2015, 16:18 | Tuner#2
Arnie_one: Není laser jako laser je sice pravda a kamerová geometrie sice ušetří čas, ale i s ní a na ní musí člověk umět. Já měl to štěstí, že jsem vždy jezdil na jednu z prvních laserových geometrií tady u nás a známej mě na tom ve finále nechal dělat samotného. Došlo to tak daleko, že po přestěhování jsem si udělal přípravek podle kamaráda a sbíhavost a odklony si nastavím v garáži sám :-)

Podle mě je to jen a jen o obsluze a jak moc si s tím chce vyhrát + ne každé auto má štelavací odklon a záklon. U většiny to skončí na sbíhavost a když už se někomu chce, tak souoost... Takže ojeté gumy bych spíš sváděl na pracovníka co nepoužil to co má na krku než na to, že to nebylo 3D :))
o 08.03.2015, 18:35 | Duri
Tuner#2: ne vzdy za to muze pracovnik
o 08.03.2015, 18:44 | Arnie_one | Upraveno: 2015-03-08 18:44:28
CO si pamatuji kdyz sem pred skoro 20 lety mel Calibru (nadherna doba), byl problem udelat GEO, po spatne sestelovan e GEO a sjetych pneu jsem nasel pana, který dělal, zda se to slovo ještě používá "tyčkovou geometrii" vždy to udělal perfektně a od té doby nebyl probém.
Teď budu dávat na auto nové 19" gumy a nerad bych to zdupal, když bude potřeba udělat nová GEO.

Takže je 3D nezbytná pro 4x4, nebo je to nejaký výplod co čtu a je to vlastně laserová, jen dokonalejší ?
o 08.03.2015, 19:28 | Tuner#2
Duri: To mě zajímá kdo jinej za to může? Rozepiš se ;)

Arnie_one: jedu ala tyčky a provázky a nemám problém naměřit to co na laseru. Pak už je to jen o vědomostech a nebo zkoušení co je lepší.
o 08.03.2015, 19:34 | Duri
Tuner#2: budeš mít udělanou čerstvě novou geo, párkrát skočíš do díry,obruvník, frezování...geometrie se rozhodí...přijedeš po pul roce na přezutí, zjistí se že pneu je sjetá...taky za to může obsluha geometrie?
o 08.03.2015, 19:42 | Tuner#2
Duri: Jo takhle, tak to je jasné, tenhle aspekt uživatele jsem vůbec nebral v potaz ;)
o 08.03.2015, 19:44 | Duri
Tuner#2: :))
o 08.03.2015, 20:26 | Chadzi
Tak sbíhavost uděláš v pohodě i provázkama na to ostatní chce už ale kompl.
o 08.03.2015, 20:31 | Tuner#2
Chadzi: Co je to to ostatní? Sbíhavost zrovna provázkem není moc přesná, na to je lepší mít přípravek. Provázkem s olůvkem uděláš odklony, dal by se i záklon, ale narovinu, které auto ho má štelovatelné v sérii? Trošku boj je souosost náprav, ale i to jde ;) Co tam zbejvá? :))
o 08.03.2015, 20:55 | Chadzi
Tak většinou jsou seřizovatelný maximálně ještě odkony a to už je provázkem ojeb. Jak říkáš ty záklon, příklon čepu atd... U provázku máš ale 100% jistotu že to máš zkalibrovaný :-)
o 08.03.2015, 21:39 | Tuner#2 | Upraveno: 2015-03-08 21:39:39
Na sbíhavost mám tohle. Z jedné strany šroub přesně stočený s rovnou dosedací plochou na hranu ráfku a z druhé strany dírka na hloubkoměr šuplery. Je to přesnější jak provázky a nebo nějaké laťky jak jsem taky viděl.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 08.03.2015, 21:40 | Tuner#2
A na odklon mám ve výrobě tohle. Za poskytnutí inspirace patří díky Eidymu.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 08.03.2015, 21:42 | Tuner#2
Myslím, že návštěvu geometrie můžu vyškrtnou ze seznamu svých plateb :)

A jak říkám, 3D je jen modernější a rychlejší druh měření. Myslet si, že podle laserů a nebo tak jak to děláme my s Eidym to nejde je nesmysl...
o 08.03.2015, 21:50 | Chadzi
A jak to měříš?
o 08.03.2015, 22:05 | Tuner#2 | Upraveno: 2015-03-08 22:07:03
Sbíhavost měřím přesně na hraně ráfku v předu a vzadu. Rozdíl je buď rozbíhavost a nebo sbíhavost v mm. Výška měřících bodů (na jedné straně osoustružená závitovka na straně druhé hloubkoměr zavedený v 3mm dírce jeklu) jsou přesně na střed mého kola.

Odklon je snad jasný z obrázků, stačí odlepit izolepu fixující olůvko a přiložit vyfrézovanou stranou Al kusů ke kolu.
o 10.03.2015, 09:02 | gizmi
Tuner2: tak jelikoz opet rypes v tematu "130 napravy umlati vse", tak na tohle tema ti reknu jedno: rad auto po zime predam nekomu jinemu, kdo me ho zkoukne (precijen nemuzu videt vse) a rad dam 500,- nekomu, kdo si s tim vyhraje, protoze tech 500,- usetrim na case nekde jinde. Jinak co priznavam take neumim a rad bych se naucil je u hondy delat ventily..ale neni na to cas, takze tyhle 2 ukony zkratka predavam lidem, kterym duveruji..
o 10.03.2015, 13:55 | Tuner#2
Potrefena husa? :))
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.1962 sekund.