Nenechte si ujít, byl jsem včera, Honzovy skládané kompozice jsou fakt masakrální, chce to vidět na vlastní bulvy vstup zdarma, já tam byl sám a v klidu si to vychutnal
Super, v pátek jedu do Prahy, tak se skočím mrknout. Ale chtěl bych si koupit 50ku/1.4 pro Nikon a nějak se nemůžu rozhodnout mezi: Nikkor 50/1,4 Sigma 50/1,4 Sigma 50/1,4 Art. Co byste mi doporučili, má někdo zkušenosti s uvedenými? Přeci jen cenový rozdíl je docela velký.
Ty Sigmy ART jsou celkem nepřekonatelné, ne? Akorát problémy s ostřením (asi v závislosti na použitém těle).
Já jsem musel využít Canon cashback, i když makro nefotím... 100/2.8L IS za nějakých 15500 čistého s dvouletou zárukou, to jsem tam nemohl nechat (jsem plátce DPH). I v bazarech to nejde pod 17-18k.
Taky se přidám s dotazem na nové sklo. Potřebuji vyměnit pevnou 50 za něco kratšího na ateliérové foto. Zaujaly mě tyto dva zoomy, dle recenzí vychází téměř stejně, ale máte někdo osobní zkušenost? Jde mi hlavně o ostrost kolem clonových čísel 8-11. Bude používáno na těle D5100.
Sigma 17-50mm f/2,8 EX DC OS HSM pro Nikon Tamron SP 17-50mm f/2,8 XR Di II VC pro Nikon
Pro Sigmu zatím mírné plus díky 4 leté záruce a mírně nižší ceně.
Vzdycky sem si chtel vyfotit "velike baraky v noci" :) No ale dotaz...at delam co delam, tak ty svitici reklamy nevypadaji normalne. Kdyz stahnu expozici, tak je to tmave cele, kdyz uz reklamy vypadaji fajn a kdyz jen prepaly, tak to vypada desne :(
Přesně tak, prostě se složí víc expozic dohromady. Ale i když koukám na profi fotky, tak občas tam nějaký přepal na svítící reklamě je, to se podle mě nezblázní.
no jasne, takova zakladni vec me vubec nenapadlo, diky!...vzdycky si rikam, ze z tech nekolika fotek jednu proste vyberu, ale skladat se mi to nikdy nechtelo :) tak to jeste opravim ;) btw misto tezkeho Manfrotta sem vzal jen Gorilapod...ale chybama se clovek uci a vim, ze uz to priste neudelam :D
Já si šel včera pro koťata Geparda, ze kterých nakonec nic nebylo, zato jsem si přines luxusního Pelikána, nemůžu se na něj vynadívat a na 150cm plazmě je to masakr
Ghofig - zelenej pták na zeleným pozadí fakt nevynikne :-) Mně se osvědčilo kvůli kontrastům třeba oranžový pozadí (i když chápu, že v lese se hledá blbě :-)
Docela se těším na dovču na Mauriciu, je tam za prachy možnost vlezu do klece s nějakými relativně ochočenými tygry, lvy nebo gepardy a focení se s nimi, tak že bych si udělal poslední selfie v životě... :-D
Zapracoval jsem asi na 5ti akcích z loňska... Ještě zbývá Brno GP revival a den otevřených dveří v Brně. To bude ale na delší dobu vzhledem k obsahu složky :))
Mr.Scully: ja bych si tam vybral (jen dle vzhledu) to cerne Rko, protoze bych mu prehodil kola na originalni (lakem) a byl spokojen. Skoda ze kazdy druhy skodovak cpe dopredu pridavna svetla :( Ja to mel na sve 120acate taky, byla to moda a chapu to, ale ty auta jsou bez toho hezci..
Dotaz blesk 430ex: mám fotit zítra akci v restauraci, půjčil jsem si blesk, nikdy jsem to neměl v ruce, co mám nastavit aby to nějak blikalo automaticky, svítí mi tam nějaké ETTL M 24mm , je to ok nebo to mám přepnout na něco jiného TTL apod ?
fotit budu na M jo ? čas je celkem nepodstatný nastavil jsem 1/60s , clonu musím f/10 jinak 17-40L mám totálně rozplizlé, a ISO AUTO
zkoušel jsem i prioritu clony ale časy mi to házelo půl sekundy, sice fotka ostrá díky blesku ale k čemu takový čas
díky za každou radu
PS: jo difuzer, vizitku a nasměrování na strop mám
Jaký z toho potřebuješ výstupy? Nastavil bych ISO 3200, clona f/5 a čas dle ambientního světla. Blesk pak na manuál a výkon dle potřeby. Fotíš reportáž a ne krajinu, tak zapomeň na f/10 - tam bys potřeboval slušnej záblesk :-D
Kamil: já nemůžu fotit se 6D na f/5 , mám fotit jednotlivce ale pak i celou skupinu, a ta 17-40L je fakt při této cloně nepoužitelná, fotky mají jít do novin
hele cvakal jsem tady ted v temném obýváku a fotky úplně super 1/60s, f/10, ISO400
Mr.Scully: Vyčkej tedy na další galerie z Brna, ale nějaké novodobé paštiky z mé tvorby nečekej :))
gizmi: Nemyslím, že by to tam cpal každý, na spoustě aut je to tak jak to jezdilo včetně třeba teď zrenovovaného Rapidu RH co bude mít premiéru na legendách.
AllInOne: To je kamaráda a sehnat dnes slušný základ je hodně obtížné a o štěstí. Když kupující ví co má a jakou to má hodnotu, tak slušný originál je 100+ tKč ;)
Ze stejného místa Rokytnice, Violík, Vrbatka škoda že jsem to zaregistroval až v poledne, ráno to prý bylo masakrální, mně se tam tetelil vzduch hrozně jak to peklo
Pravděpodobně směšný dotaz,ale poptám se :) Jak v čem(Zoner?) dosáhnu aby na jedné fotce byly dva obrázky? MYslím např. před a po. Aby to bylo pohromadě.
A mají být jako vedle sebe nebo přes sebe? Pokud vedle sebe, tak vytvořit nový obrázek s rozměrem dvojnásobným, než fotky a pak jen copy - paste (CTRL+C, CTRL+V) a umístíš je vedle sebe. Přes sebe je dáš na sebe a dáš krytí 50%. Ale to si nejsem jist, že Zoner umí.
Editor/soubor/nový soubor (Ctrl+N) nastav si rozměry obrázku tak, aby se Ti do něj vlezly oba snímky. Po otevření prázdného souboru zvol klávesovou zkratku I nebo vyber z bočního panelu ikonu "vložit obrázek". Klikni do prázdného obrázku - vložit ze souboru, otevře se průzkumník - najdi a vlož fotku na požadované místo tažením celého obrázku. Potvrď jej tlačítkem "Použít" (v případě ZPS15 je tato volba vpravo nahoře) a ten samý postup aplikuj na druhou fotku :-)
Tak a můžu konečně loňský rok uzavřít a zálohovat :-)
Tohle byla jednoznačně nejlepší akce roku (Brno GP revival) a je z toho skoro dvoustránková galerie nádherných aut... Slyšet starou a ještě dospělou F1 v akci byl balzám na uši...
Expoziční bracketing jedeš s jakým rozsahem, +- 2EV nebo 3EV (tzn. 4EV nebo 6EV)? Líbí se mi, že ty fotky pořád vypadají relativně přirozeně, zpracováváš to pěkně s citem.
To je jasný. Já se přiznám, že jsem teď začal používat bracketing (autohdr) s kompaktem, vyfotí to vždycky +- 2EV a složí to výsledek, který ve velké většině vypadá přirozeně a přitom vyjasní stíny a trochu ztmaví oblohu. Samozřejmě to bez stativu funguje jen na rozumně rychlých časech a když se do záběru nedostane nějaký rychlejší pohyb, jinak to občas složí kravinu :-)
Proč ne? Když máš čas 1/250s a uděláš 3-5 snímků v řadě, tak je šance, že jsi s foťákem nehnul (resp. podle mě si to ten foťák umí přepočítat, pokud je tam lehký pohyb).
Tady máte good tip na výlet, největší arboretum Evropy Kromlau (parking 2€) a svět skalniček Nochten (vstup 5€)
úžasná je už samotná cesta rekultivací, nové silnice, podle nich cyklostezky za shlédnutí stojí muzeum železnice WeissWasser, je možné do Kromlau dojet úzkokolejnou párovkou krásnou přírodou plné jezer
mrknout na 5km povrchový důl hned vedle skalniček je taky bizardní (foto)
super je taky jezero BarwalderSee, kolem kterého je inline dráha nová a obří lidské ucho
Moravské vlnobití Já zas včera podruhé v životě na Moravě, mladá tam měla sraz třídy ve sklípku, tak jsem se motal s foťákem po kopcích, pěkný to tam maj, vydržel jsem tam do půlnoci, zkoušel jsem i nějaký nočky nad vlnama ale nebylo moc času, k ránu jsme vyrazili ku Praze
Crimson: vidim, ze fotis 6Dckem. Ses s tim fotakem tak nejak obecne spokojenej? co se tyka ovladani atd? Nebo mas neco, co ti na nem vadi? V ramci upgradu techniky doma jsem prodal 5D Mk II, premyslim o 6ce, ale tak nejak z toho mam rozporuplne pocity... Diky
Co chceš slyšet, obrazová kvalita dle DxO serveru nejlepší ze všech Canonů
zatím mě v ničem neomezuje, ani rychlost AF, mám vypnuté JPG, ty to hodně brzdily samotný RAWy to při dávce ukládá v pohodě ale to jen pro případ sport/wl musíš volit správnou pamětovku viz. [ Link ]
stává se mi, že si přepínám horní otočný přepínač vedle spouště, ten jediný se nedá zaaretovat, takže fotím například hasičské cvičení na 200/2,8 a pak koukám, že půlku fotek mám na f/9 :-) na to si musím dát bacha
Jo, kombinace RAW+JPEG brzdí hrozně. Dost často jsem ji používal na 5DIII, abych měl jistotu, že u komerční zakázky neposeru fotku, ale bylo to ke škodě.
6D si koupím asi jako backup tělo, s cropem 70D jsem nespokojený. Je to velikostně jako pro dítě, ostřící body jsou spíš parodií a FF je obrazově kvalitativně jinde. Na druhou stranu musím říct, že jsem teď se 70D s odporem fotil pár fotek, kde byly potřeba dvě těla a v kombinaci s Canoním 24-70/2.8II to udělalo dobrou práci. Ono opravdu ten objektiv udělá hodně.
Jinak ohledně přepnutí... mně se minulý týden bohužel stalo, že se mi na blesku během focení nějak záhadně přepnulo ETTL na manuál, takže najednou koukám, že fotky přesvícený jako kráva, všichni kolem oslněný... a teprve asi po pěti minutách a třiceti zkažených reportážních fotkách jsem si toho všimnul, že se mi to přepnulo na M 1/1. Nechápu, jak se mi to povedlo.
Crimson & Mr.Scully: Diky za nazory. Uz jsem to vyresil. Koupil jsem si 5D Mk III :) 6ku jsem si vyzkousel na Canoni akci a nejak proste ee. Veci, ktere jsem cekal, ze mi budou vadit bych neprekousnul a jen se mi to potvrdilo:)
Ghofig - rozepiš se, jsem zvědav :-) Chci mít jedno backup tělo, ideálně FF, ale pokud by 6D byla tak tragická, tak si radši vezmu jako backup 5DII :-)
Mr.Scully: tak to jsou moje subjektivni dojmy. Kazdy ma jine priority. Obecne mi ale vadi malo ostricich bodu (to je na Mk II stejne). Pak absence CF karty, jina logika ovladani a chybejici tlacitka na leve strane displeje. Taky mi prijde dost lehky, plus gps je tragicky pomala stejne jako na 7D Mk II. Radove trva minuty, nez se to chyti (ne ze bych ji pouzival, ale kdyz uz to tam je...) To se casem mozna vyresi na urovni FW, ale taky to pekelne zere baterku... Ja k tomu mam i to Mk II 7D, tak proto jsem nakonec volil tu petku, protoze ovladani je obecne stejne a nechtel jsem se preucovat a premyslet pri kazde fotce kde je kterej cudlik na kterem fotaku. Jedine, co mi tak trosku vadi je u petky absence wifi, jelikoz pouzivam tethering, ale to poresim asi wifi kartou... Uvidime. Zatim jsem netestoval. Zatim tak snad vse, ale urcite jsem na neco jeste zapomnel :))
Ta wifi mě nadchla, otevírá to další možnosti, měsíce jsem zkoušel cvaknout želvu u nás na rybníku, bez šance se přiblížit na 30-40m tak jsem dal 5m od ní foták a šel jsem s mobilem do hajzlu :-)
Ty ostřící body by mi vadily. Mám pocit, že na 70D je to taky ořezané. Je tam jen nějaká automatika, středový bod, jedna zóna a to je jako všechno - WTF? Jsem zvyklý na ten superpřesný minibod, na střed s pomocnými body kolem atd. atd.
CF by mi vadila taky, CF je rychlejší než SD, což se při sériích hodí.
5DIII je samozřejmě jasná volba, ale já spíš promýšlím, jak půjdu dál já. Využiju často dvě těla, jenže... 1DX jako primární je poměrně drahé a navíc některé věci má horší než 5DIII. Takže možná zůstanu u 5DIII, než představí 1DX mark II. Ale jako backup... 6D koukám nic extra, 5DII mrtvá, crop mi nevyhovuje (už kvůli ohniskovým vzdálenostem)... člověk si nevybere :-)
Ale jak už jsem možná říkal, tak hodně udělají objektivy. Víc, než jsem si kdy myslel. Dřív jsem třeba měl na cropu nějakýho Tamrona 17-50/2.8 a přišlo mi to všechno hnusný. Teď jsem na crop nasadil Canon 24-70/2.8II a fotky jako víno. (Nebo jsem se mezitím naučil fotit :-D).
Tak jestli se chcete zasmát, tak si kupte dnešní 8.7. MFDnes, v příloze by měl být článek "Hvězdářem na vlastní zahradě" kde mám také malý astro příspěvěk, jde čistě o amaterský pohled takže žádné profi story, přišel jsem k tomu jak slepej k houslím, no ale chtěli to, tak to maj, ze 6str A4 je nakonec malý odstaveček, zkrátka reklama je důležitější :-)
Tak snad vyjde počásko, mizím na 3 dny fotit Matterhorn, předpověd sice mizerná, 1.den Zermatt - Sunnegou k jezeru Stellisee atd. (čtvrtek) 2.den z Fiesche na největší evropský ledovec Aletsch Glacier (pátek) 3.den ... nocování ve 3000m to bude žůžo, konečně se snad zchladím :-)
Musím říct, že X100s je pořád skvělej foťák, dělá fotky přesně takový jako mám rád, rovnou do JPEGu, skladnej, krásně ovladatelnej, nelituju prodeje celýho batohu skel ;-)
Tak jsem před víkendem narazil na akci na Sigmu 50/1,4 Art a tak už je doma. V sobotu vyzkoušeno, musel jsem teda dělat ve foťáku korekci na +5, ale jinak můžu doporučit, zatím velká spokojenost.
Chlapi dotaz, přešel jsem na level 2 a sice focení lovu potravy, hned první den se docela zadařilo ale nedostává se mi světla, fotím ze 3m na 150mm 1/4000s f/2,8 při ISO 3200 čímž mám hloubku ostrosti asi 4cm :-(
pomohlo by přiblejsknutí a lze to vůbec při tomto čase 1/4000s ?
a stíhá blesk nebo něco 5sn/s vůbec ? (nevlastním zatím blesk)
V sobotu jsem si jela do Megapixelu pro Tamrona 17-50 mm f/2.8 jako náhradu za pevnou padesátku, která je pro moje potřeby moc dlouhá, nicméně osud a velmi šikovný prodavač tomu chtěli jinak a tak jsem se stala majitelkou Sigmy Art 18-35 mm f/1.8 :o) Tam už se mi ty hajtry snad vejdou :o)
Sigma ART 18-35 mm je mooooc povedené sklo. Kolega ho má na D7000 a je nadmíru spokojen a já taky, když si ho od něj někdy půjčím. Uvažuju, že ho pořídím taky.
Mám dva kamarády, oba si už dokoupili i ten dock na seřízení a to jeden mám Canon 7D a druhý Nikon D7100vku. Oba to řešili, ale držím palce a dej pak info jak se to chová na plnou díru. Taky nad tím uvažuju, otázka je co by to na D90 kde není možnost regulace z těla dělalo.
Crimson: myslim, ze sehnat radio, kterej umi vysokorychlostni synchronizaci, dat blesk mimo telo, tak se da vymyslet spousta parady i na velmi kratkych casech...
Musíš mít blesk i ovládání, co umí vysokorychlostní synchronizaci. Pak by to na rychlejší čas než 250tinu šlo. Jen si nejsem jist, jestli zvládne tak rychle nabíjení, aby si dal 5 snímků za sekundu. To je asi jediná cesta. Nebo pak trvalé led světlo.
Potřebuji lehce pošoupnout, mám na výběr Sony Alpha A6000+Sony 16-70mm f/4 ZA OSS SEL Vario-Tessar T, nebo Sony Alpha A7+Sony FE 28-70mm f/3,5-5,6 OSS. Už nechci sebou tahat zrcadlo s batohem, ale neco menšího. Jestli máte lepší návrh tak sem s ním. díky
Crimson - nejsem zrovna bleskův kamarád, ale na vysokorychlostní synchronizaci by to klapnout mohlo, na takových vysokých ISO stačí jen lehce přiblesknout a třeba by se to pak stihlo i nabít několikrát za sekundu. Ale blesk je hodně o experimentování.
Jinak u mě se blíží hypotéka, tak jsem si na poslední chvíli ještě udělal radost Canonem 300/2.8L IS, ani ne tak kvůli stabilizaci, ale kvůli tomu, že se jedná o modernější objektiv než moje předchozí třístovka a kdyby cokoliv, tak to půjde opravit. 1DX musí počkat do příštího roku (pokud vůbec). Já jsem z časových důvodů rezignoval na většinu focení a pohybuju se jen u fotbalu (protože za to mi aspoň dávají prachy :-)
Jo a vlastně jsem si jako backup místo 70D koupil 6D a smíšené pocity... opticky samozřejmě konečně na jedničku, ale oproti 5D3 je to nebe a dudy, 6D je takový dětský fullframe, pro reportáž dost nepoužitelný (ostření atd.) a moc teda nechápu, jestli jsem někde něco někde zapomněl nastavit, ale i ten displej je dost parodie, přitom rozlišení mají stejné, tak nevím...
Jo, opticky je to paráda, naprosto srovnatelné s 5D3. Na krajinky nebo do studia naprosto v pohodě, ideální foťák za dobrou cenu. Ale na reportáž (sport, wildlife atd.) je fakt poznat, že 5D3 je o level výš.
Hlavně nechápu, co zase mění na tom rozmístění čudlíků... nebo jestli je to rozdělené podle tříd. 6D to má jinak než 5D3, 5D3 to měla podobně jako 7D. Štve mě, když mám dva podobné foťáky od stejného výrobce a každý má jiné čudlíky :-)
Mr.Scully: ja to tu psal v nejakem jinem vlaknu... Ale obsahly elaborat, proc nekupovat nebo teda proc jsem si nekoupil 6D a koupil 5D Mk III. Ty cudliky jsou jen jednou z mnoha veci, co na tom 6Dcku neni OK :) Mmch mam uplne stejne chute na stabilizovane trikilo :)
O víkendu proběhla první ostrá zkouška té Sigmy Art - fotky ještě zpracované nemám, ale ostření oproti Nikon pevné 50 je za horších světelných podmínek o dost pomalejší.
Tak to u tvého focení stojících koní asi úplně nevadí, ale co back/front focus? A s přesností ostření? Mě ta 50tka Art ostří v pohodě, jen jsem si musel doladit korekci na + 5.
Když už se tu probírá focení horem spodem, chtěl bych se zeptat na zkušenosti, případně rady ohledně zálohy fotek. V současné době hřeším na to, že mi nikdy nebouchl PC, takže mám fotky v macu,ale chtěl bych k záloze fotek přistoupit více zodpovědněji.
Tak pokud se chces pojistit proti pozaru nebo padu meteoritu, tak fyzicka zaloha na dvou odlisnych lokacich. Pokud mas dost penez, velmi rychly internet a netrpis paranoiou, tak nejaky cloud, pokud te zajima, jak to dela vetsina lidi, tak nejcasteji nezalohuji vubec nebo ja konkretne mam data roztahana po nekolika externich discich a az jednoho krasneho dne budu mit zbytecne moc penez, tak si koupim NASku s disky v zrcadle, ale ani to neni samospasne. Na vlastni oci jsem videl mrtvej RAID s obema disky v zrcadle... :)
Do doby kdy toho bylo málo, jsem měl vše v PC (které je jen na fotky a nikdy nevidělo internet) a vše zkopírované na externí 500GB disk. Pak to už nestačilo, tak jsem přikoupil 2TB disk a vše starší než 2014 mám na něj + v kopii na 500GB. No a pak nestačil ani 500GB, tak mám dva externí disky 2TB, na obou všechny data starší než 2014 a rok 2015 mám v PC a jen jednou za čas dělám zálohu na ten první 500GB disk. Tím má vše 2x na rozdílných HDD a i když se něco s jedním stane, mám kam sáhnout. Věřit jednomu disku ani náhodou...
SG: já fotím na vysoký clonový čísla (8 a víc), takže tam back/front focus nepoznám. Venku na plnou ďouru jsem to zatím nezkoušela. Ale jinak co se ostrosti na těchto vyšších číslech týká, tak je to znatelně ostřejší, než ta pevná padesátka.
Já fotky zálohuju na externí disk plus domácí "knihovnu", takže je mám na 2-3 místech.
Já mám asi 16TB v RAIDu na NAS serveru... a kdybych vyhořel, tak mě budou trápit jiný věci než fotky ;-) Cloud je taky řešení, ale pro takový množství dat (která nejsou životně důležitá) mi to přišlo zbytečný.
Díky, za odpovědi. Určitě to nechci nějak hrotit, focením se neživím, ale spíš přemýšlím preventivně.
Říkám si, že pro mé potřeby by stačilo pořídit nějaký ext. disk 2TB a zálohoval bych to tam. Dokážete poradit nějakou značku? Seagate? WD? vím, že každý má jinou zkušenost,ale aspoň nasměrovat by pomohlo.
Mám dva počítače, na každém totožnou kopii dokumentů, fotek, účetnictví atd. v jedné složce
Mezi nima to denně (přenáším) přenosným HDD a synchronizuji za pomoci prográmku "Beyond Compare 3" výborná věc, během 5s najde veškeré změny i malé velké písmeno v názvu
což je vlastně třetí totožná kopie takže vše mám 3x