
Navštíveno 4352x

Dlouho jsem se držel a nic nenapsal. Ale po dnešku musím.
Na STK jsem se potkal s chlápkem, co u nás prodává Hyundai. S 35 byl také na STK a dali jsem řeč, protože on je fanda do aut a mě také zajímají. Po chvíli mi povídá, ať se jdu pdívat na zázrak pod tímto jménem. Takže proč ne?
Auto starý 2 roky, najeto asi 80.000km. Zvenku to vypadá z dálky - ehm, jak to říct, aby se někdo necítil utažem? Z blízkého pohledu to je docel dobré, protože zanikne taková přeplácanost tvarů. Dojem první: staršný staniol na vnějších panelech kastle. Pokled na sloupek C zní, jako když člověk ťuká na malý dětský bunínek z pouti. Plech se už po mírném zatlečení dosti prohýbá. Poznatek druhý: otvírám a zavírám dveře řidiče. Jsem upozorněn, jaks e vlní celý spodek včetně toho plastu. A ejhle-opravdu. Dveře se zavřou s plechovým zvukem a spoedk dveří se zavlní. Jsem upozorněn,a bych s enezranil o loupající se kliku vnitřního otvírání dveří u řidiče. Ouha! Pochromovaný plast s eloupe a to tak, že bez pořezání to snad ani nepůjde otevřít. Děs běs. Je to jako žiletka. Interier komentovat nebudu, mě třebas nevadí, jsem na asiaty zvyklý. Ale co je tedy humus, je sedačka. Na tom by měli sedět doživotně odsouzení basisit za těžké zločiny! Bederka náznakem a zcela mimo smysl, sedák s tlačícími bočnicemi, úzké či nějka divně tvarované opěradlo. Bída bídoucí. Volant sice padne do ruky dobře, ale je nějak nepřirozeně posazen - vysoko a nepasuje k poloze sedačky. Nenašel jsem tu správnou pozici.
Plasty: venkovní plasty rychle zacházejí. Jsou matné, světla začínají jevit známky jakýchsi mikrotrhlin, jako po 10 letech mytí denaturákem, jako za totáče. Nadkolí nesedí, krtická místa mezi pertlem a podběhem nejsou nijak chráněná, takže plast tam sice je, ale a dvě věci. Prahy jsou oplastované, ovšem zespod ne. Takže opět jen na držení bordelu a na parádu. Naopak, kladně hodnotám, že zadní lemy nemají záhyb, kde se drží bahno, ale jsou rovné, jako třeba u Oktávky. za to dávám palec nahoru. Jízda - byl jsem jen svezen, takže k řízení s enevyjádřím,a le k čemu se vyjádřím, je to, že jaski nechápu smysl tohoto auta: SUV? Asi ne, protože to není na nějaké terény absolutně stavěné. Navíc podvozek tedy jasně postrádá doladění. Skáče to, drncá, to, vibruje to, chvěje se to, nerovnosti to tedy netlumí tak, jak by se za 600+tCZK mělo slušet, v zatáčkách se to ale kloní, jako plachetnice třídy Fireball., Na kůži kloužu, protože plchá sedačka nevede. brdzy vibruí, což značí zvlněné kotouče, ale to není nic, co by nebylo obvyklé u těžkých aut s malými kotoučky - dceřino Clio má snad větší! To samo ne, ale na můj vkus bych viděl rozhodně větší. Odhlučnění: hukot, dunění, paradoxně asi ne od motoru, ale od chvějících se panelů kastle. Motor je dýzl od KIA (údajně), ani nevím, co tam bylo,a le asi obvyklá 1,7. Nějak to jede, zrychluje, řadí. V tom by asi potíž nebyla, ale 8/100 je krapet dost. Na spritmonitoru je průmět pro naftu 7,61 a to tedy odpovídá. Benzínová 1,6 turbo bere o litr a půl víc., ale bude možná méně choulostivá, než staší nafta. Takže úspornost naftového agregátu nic moc.Údajně v i40 žere ještě více, neb je snad ještě težší.
Zkušenost dobrá, aspoň vím, že tohle si asi nekoupím. Nepřesvědčilo mě to.

18.03.2015, 19:48 |
Lubak To bude komentu tady-)))
Ale musim uznat,ze ve spouste vecech naprostej souhlas,ale vetsina lidi to nepochopi a neprizna si

18.03.2015, 20:01 |
relax S 1,7 se dá bez problému jezdit do 6/100 (vyzkoušno), u i40 do 6,5. Pokud tam bylo 8,0, tak to byl buď nejsilnější 2-litr nebo jezdí majitel jak pr.... Cenovka začíná na 400 tis, nafta (1,7) cca 460 což prostě na tom autě občas (někdy častějš) může bejt znát :).

18.03.2015, 20:28 |
Lubak JAk jsem psal jinde i40 s 1.7 je pro me tragickej motor a do 6.5 jezdit se asi da ale me se to nedarilo tedy.
Kamarád měl, 1.7 CRDi. Od novoty. Pro mě auto moc hezký, SUV ale neprožívám.
Sedělo se mi v tom pěkně a řídilo na krabici OK.
Motor normál, spotřeba dálka do 6.5 v pohodě normál jízdou.
Za ty peníze - proč ne,ale dobrovolně bych si to nekoupil.
Po 50tis km vše bez chyby
hjondé znám jen zběžně, takže nehodnotím, ale když mi tu o staniolu a plastech káže subarista... :-)

18.03.2015, 21:11 |
tesil A co delalo auto stary 2 roky na STK?
zrovna dneska kamarad vyfotil. (pravé zadní kolo)
to snad nemysli vazne ze je to suv, to u stara oktavka mi krizila lip

tesil: Scheißumweltplakette? :D
ix35 je plastiková rozpočtovka, nejlevnější SUV. S čím to chceš porovnávat, s 35 fx, Evoque za dvojnásobek?
K tý spotřebě:
Mám i40 1.7 CRDi asi 5 měsíců, najeto přes 20 tisíc. Honím dálnice - D (cca 180km/hod), PL (160km/hod), CZ (155km/hod). O víkendech zapřaženej vozík a trápím ji kolem baráku, nemá lehkej život => Spotřeba do 7l.
Ser na "známej známýho mi říkal" a nešiř bludy.

19.03.2015, 13:50 |
gizmi tak z clanku jsem si vytahl to sve:
x 2 roky stale auto, ktere najelo 40t za rok a proste dostavalo sodu
x Zdeny si to nekoupi (coz jsem ani nemusel cist, protoze nekoupi nikdy nic a na vsem neco najde :D)
x dle svetel o auto bylo pecovano hur nez jarovou koupeli u Zdenyů
.... no za me nic nerikajici popis ojetiny, ktera si asi zaziva hodne .... Spis chudak ten, co to po zaruce koupi, protoze ten bude teprve psat clanky :D Za me: koupit, odjet zaruku a prodat - bezne ve vyspelych statech - bohuzel zcela ojedinele v CR - bohuzel mraky lidi se jeste bude tomuhle stylu divit :D

19.03.2015, 19:13 |
AR a má to ten H-faktor?

20.03.2015, 01:17 |
Jozzo Miky_CZ: SUV ..píšeš o SUV, je to SUV ...tak jaké kurva křážení chceš? :D to není terenní automobil. JE TO SUV !
jinak mě mrzí, že se zdenymu nelíbí naše sedačky :)
Já myslím, že se ty sedačky asi nemůžou líbit nikomu :)

20.03.2015, 03:26 |
Jozzo Hyundai vybavuje své vozy různými typy sedaček..
například nástupce končícího ix35 dostane i odvětrávané sedačky
sedacky jsou asi nejmensi zlo tehle veci, prijde mi to fakt dobre jen na presun z A do B pro cloveka, ktery ma utkvelou predstavu, ze musi sedet vysoko, boji se, ze bez 4x4 umre v zaveji 50m od domu a neni schopny objet diru v silnici...
za me neslane, nemastne, design hnus, osklive plasty, max co je good je vyhrivany volant...
mati mela Qashqaie 2,0d A 4x4, ted ma tohle 2,0d A 4x4...
Qq rozhodne lepsi jizdni vlastnosti a vzhled, ve stejnem stylu jizdy o 1,5-2 litry nizsi spotreba (navic ma 6q A-za me good), obcas jsem mel i naladu se s tim svezt (v zime celkem sranda na snehu-Lock 4x4 a pseudodriftovani)...
s ix35 jsem se svezl párkrát a nic mě na tom neláká, zatáčku projede tak, že její konec poznám jen podle rovné krajní čáry, multipanel s navi je funny (napravo jsou dve tlacitka, ktera se tvari stejne, ale jedno jen zobrazuje mapu-nenaviguje a druhe po chvili klikani dokonce i naviguje, velmi user friendly), interier je plastova apokalypsa a ftalátovy ráj... alespon automat a motor relativne funguje, v terenu jsem s tim nebyl a ani me to nijak nelaka, tak 4x4 neotestuju jinak nez v zime (ktera v CR uz asi nebude) u Kauflandu na parkovisti :-)

20.03.2015, 19:02 |
gizmi CarvinVega: nemyslim si, ze sedacky jsou u toho nejmensi zlo, protoze ja treba hodne zvazoval i30 v kombajnu a prave ty sedacky jsem mel jako velky problem. Jezdim 6 let v Recaro sedackach, nebo Hondich sportovnich a proste tohle byl opravdu sileny skok zpet. Ptal jsem se na priplatek, ale proste oni nejsou schopny v tomhle, takze jsem nakonec nekoupil a sel do Hondy.
a i30 má stejné sicny jak tohle ix35? Jinak asi srovnáváš hruška/jablka, ne?

21.03.2015, 09:21 |
gizmi CarvinVega: vubec ne, psal jsem to "obecne".. ;) Konkretne ta i30 me opravdu za nabizenou cenu zaujala a vzhledem k tomu, ze jsem od toho neocekaval (jako treba Zdeny) neocekavatelne, ale pouze par let jezdeni s rodinou dalky (na mesto mam otloukanka), tak bych ho i byval vzal. Bohuzel jak jsem psal, clovek co leta jezdi v Recaru proste tohle uz neda a jine nenabizi. S tou ix35 to bude podobne. I kdyby byla technicky super, tak ty sedacky jsou pro me zaklad.
Sedačku můžeš kdykoliv vyměnit za Recaro, taky mám v e39 jinou.
