
Navštíveno 2143x

Jedna se o pripad běžného auta (žádná exotika, běžný prodej i v De), které pochází třeba ze Španělska, Švédska či Japonska, nema Tuv a De brief, je třeba jen proclene.
Je koupě a dovoz do CR nesmysl, problem s přihlášením? Nikdy me to nezajímalo, protože zivot je jednodušší bez komplikací a aut je hafo...
Auto ze statu mimo EU nesmi byt starsi jak 8 let (pokud ma homologaci pro EU, muze byt i starsi), ja? Takze auto napr. z Japonska, prodavane tehdy bezne i v EU, normalne prihlasim a pokud je v DE proclene, neplatim uz clo ani DPH?
nevím jak auta nepřihlášený v EU, ale před cccca třema lety jsme s kamarádem přivezli pro dalšího kamaráda belgickýho Transita z De (Kreis Altenkirchen, což je u belgickejch hranic) - dovezlo se to na De převozkách, v čr to kupoval kamarád na firmu, DPH si řešil sám, přihlášení proběhlo bez problémů, co vím, jediný, co se řešilo, bylo vypnutí omezovače max. rychlosti, v belgii mají dodávky elektronicky omezenou maximálku na 130kmh :-)

31.03.2015, 10:37 |
maresk | Upraveno: 2015-03-31 10:38:40
jinak jestli je to proclený a uhrazeno DPH, tak se Tě pak netýká, pokud je to proclený, ale nepřihlášený a není uhrazeno DPH, tak Tě čeká to DPH, jednodušší situace je s autem, které už bylo v některém státě EU přihlášený, protože auto pak splňuje normy EU a v ČR by neměl být žádný problém jej přihlásit :-)

31.03.2015, 12:11 |
FBS Nevim jestli ti to k něčemu bude, ale takhle jsme vezli z DE Grande Punto který mělo IT papíry a normálně jsme to přihlásili klasicky, ale tebe zajímá asi něco jinýho.
jj, jde mi o ty ruzne "lezaky" napr. mergl z Jap - nekdo jej dovezl, zaplatil clo, ruzne preprodal a ted jej jinej po 3 letech bez DE papiru a TUV prodava s Jap doklady jako bastler auto... jestli tam neni nejaka lhuta pro prihlaseni a pod, abych to neskoncilo jako auto na prestavbu/dily, protoze nepujde uz prihlasit... hraje roli Euro norma (tohle melo EU2, coz jsem pochopil postacuje)?