
Navštíveno 2701x


29.04.2015, 23:53 |
MAX Pánové, asi jsem si zadělal na problém - s autem (Mitsu Outlander) jsem dostal jen jeden klíč a ještě s prasklým očkem na kroužek, takže jsem se díval po novém náhradním, než originál ztratím. Chtěl jsem vystřelovací klíč, protože ho nosím v kapse džín, a trhal mi kapsy.. ;-)
V servise Mitsubishi si za ten samy obyčejný klíč řekli 4500kc, což mi přišlo za klíč, který stojí na netu 800 Kč i s čipem trochu moc. Nakonec jsem sehnal i ten vystřelovací s planzetou na mitsubishi. Problém nastal u zámečníka při vyřezávání klíče. První pokus selhal a planžetu přebrousil. Vzal tedy druhou, tu brousil zase tak opatrně, že klíčem nešlo ve spínačce otočit :) takže klíč fungoval až asi na třetí pokus.. To bylo asi před 2 roky. Poslední měsíc mi ale auto občas odmítlo na první pokus nastartovat - jako by nesepl kontakt startéru, musel jsem to zkusit ještě jednou.. Teď už nejde téměř nikdy nastartovat napoprvé - spínačka sepne až na víc pokusů a musím se snažit při startování otočit klíčem prostě nadoraz. Dělá to teď i s tím originálním klíčem.
Byl jsem v servise, a tam mi řekli, že jsem si na problém samozřejmě zadělal tím, že jsem nekoupil originální planžetu od nich za 4500 (jak jinak, přitom zámečník tvrdil že k nim jezdí ze servisu pro ty samé klíče a podle počtu autoklíčú, které tam měli bych tomu i věřil).
Řešení je samozřejmě výměna spínačky, a všech zámků včetně nové sady klíčů.. Na cenu jsem se ani neptal, dle ceny jednoho klíče to bude tak půlka ceny auta.. :)
Je i jiné řešení? Podle mne je to spíš elektrický problém - možná vyčištění spínačky, oprava kontaktu? Než dávat 20 litrů za spínačku a sadu zámků tam klidně mrsknu i startovací tlačítko..

30.04.2015, 09:01 |
AR mno a nebo sehnat novou spínačku a tu přestavět na tvůj klíč?

30.04.2015, 13:57 |
Jozzo to nevypadá na problém s čipem ale s čtením toho čipu
rozdělal bych opratrně plasty a podíval se jak je to tam dělané
jestli je kroužek napojen dobře, třeba se uklepal drátek
nevěřím, že by té cívce došla životnost, ale všechno je dneska už možné

30.04.2015, 14:36 |
AR ono je hlavně úsměvné to svést na neorigo klíč v tom autorizáku ;)

02.05.2015, 01:37 |
MAX AR - to jde? Přestavět spínačku na starý klíč?
No jako když jsem teď hledal, tak jsem na netu narazil na podobný problém, který taky svádějí na špatně vybroušený klíč.. Otázka je, jestli prostě není nějaký elektromechanický problém ve spínačce (prostě kazový díl) v tom spínacím kontaktu - přece jenom to je namáhaný díl.. Přijde mi, že to může být spíš ten mechanický spínač - když na klíč při otáčení víc přitlačím, tak to nastartuje. Možná vyčistit, nebo vyměnit ten kontakt? Servis samozřejmě opravovat nechce, chce měnit.. Mam s nimi stejnou zkušenost s čidlem klimatizace, která nespinala - hned chtěli měnit kompresor za 10k. V neznačkovém servise kluci vyměnili cidlo za 1500 a klima dodnes jede..

02.05.2015, 01:37 |
MAX | Upraveno: 2015-05-02 01:41:39
Zkusím se mrknout na tu cívku od imobilizéru, ale než řešit celokovový spínačku, tak to tam radši švihnu to start/stop tlačítko..
Tedy prodávají se tlačítka s elektronikou, které i motor vypnou, tak jako u originálu?

02.05.2015, 06:35 |
Jozzo ty spínací kontakty jsou u tebe součástí kovového těla spínačky? To snad ne...

02.05.2015, 13:39 |
MAX To byl překlep, psal jsem z telefonu.
Melo tam byt "celou novou spínačku".. To ty chytré telefony a automatický slovník..

03.05.2015, 16:19 |
AR Max: hele nevím jak který zámek, ale některé se dají znova sestavit podle klíče.