
Navštíveno 4569x

Pánové, auto nám teďkom udělalo trošičku vrásku na čele a potřebujeme poradit.
Když šlápnu ny plyn na volnoběh, jakoby 2 vteřiny se nic nedělo a pak se těžko roztočí.
Když bylo auto na brzdě, tak graf je v maximu od 4500 do 6800ot., ale do té doby mrtvola.
Zkusili jsme nahodit znovu rozvody, jestli není přeskočený rozvod, zkusili jsme otočit klikou která jde lehce, dali jsme nové svody, nové sání, nové váhy vzduchu, nové lambády, nové turbo, nové svíčky, nové cívky, nové vstřikovače, novou škrtící klapku, ale auto stále stejný projev - horko těžko se roztočí na volnoběh.
Vidím to jako problém v zapalování, ale babo raď.
Diagnostika samozřejmě vše v pořádku, dle logů a grafu z brzdy nám tam palivo a vše okolo jde správně.
Máte nápad?

14.05.2015, 16:14 |
Jozzo snímání polohy klapky?
Jozzo jak by se to podle tebe melo projevovat?

14.05.2015, 16:23 |
Jozzo | Upraveno: 2015-05-14 16:25:37
Manolo: jak tam máš řízenou klapku? lankem nebo elektronika?
Když neodpovida smes vuci tomu co to tam ma poslat , tak je z toho jednotka zmatena a posle tam palivo jinak a motoru se nechce
pises ze palivo jde spravne tzn mas data z toho co "projde vstriky" v dany okamzik?
Jozzo ano, projde 1:1 tolik paliva kolik slapnu. Ted to je lankem, fyzicky se to prenasi spravne.

14.05.2015, 16:40 |
Jozzo manolo to začalo dělat z ničeho nic?
To jakože i za jízdy dělá tohle nebo jen na volnoběh na místě?
Jo tak, asi to dělá pořád co?
Zapalování je řešeno přes samostatné cívky na válcích?
Jak bys lépe popsal to, že se roztočí ztěžka?
Šlápneš a roztáčí se to velmi pomalu nebo se to má snahu nějak přidusit?
jak je na tom směs na volnoběh? a dá se řicí v celým rozsahu otáček třebas při WOT a částečnám otevření
jakej to má předstih na volnoběh?
tj co to je za ECU a jak to bylo odladěný..
může bejt "špunt" ve vejfuku
, netěsnost v sání...malej předstih v inkriminovaným pásmu (a ve zmíněným 4800-6X00 to dohání plnící tlakjiž naběhlýho turba), uchlastaný od volnoběhu do doby než začne turbo lačit...
Je tam sensor natočení vačky nebo sensor na klikovce? Předstih?
Dva snímače polohy vačky a jeden snímač polohy kliky.
Typnu si špunt ve vejfuku.Něco podobnýho se mi stalo na mondeu a nikdy bych nevěřil,že to může být tím
vacky se nataci samozrejme podle grafu spravne. predsuvniky vacek funguji, vse vidim v ecu. restriktor nikde neni, od vyfuku po sani. smes je v 5500ot. 0.84 bohata spravne, palivo nam jde na 100%. vse probiha na brzde.
vaha vzduchu se samozrejme zveda s prutokem vzduchu, takze v 5000ot je 7gramu, coz odpovida 600nm kroutaku.
Neni mozne, aby byl spunt ve vyfuku, kdyz dole to nejede, uprostred ano, pak zase ne...
turbo je gt2871 tusim ar64
Takze vacky ok?a co knock sensor,sice to vypada nelogicky,ale prave ten prubeh,jak pises,to neni palivo ani vzduch.spise predstih

15.05.2015, 15:42 |
Honza2.016v | Upraveno: 2015-05-15 15:43:06
Zdeny, na to jsi přišel jak...? podobně se mi tu chovala jedna AR a tam byl problém na 1 cívce- která v určitým pásmu pálila příležitostně, ale nikde nic nebylo krom blbýho jízdního projevu vidět, a ani to nebylo změřitelný... do 3000 mrtvola, pak to ožilo a jelo jak prase.. problem byl v civce...
čekám na ifo ohledně AF vs otáčky při WOT..prostě to dole může bejt zalitý buď moc, nebo příliš chudý...takže motor je v tom pásmu tupej, nevýraznej..
(viz příklad na obrázku-pro rejpaly, už to je vyhlazený a při 8000 držím krásnejch 13:1..todle bylo ještě s malejma vstřikama a drasticky to nad 6500 chudlo)..když to bylo na brzdě tak by to někdo uměl udělat...
honzo, cinkni mi prosim jak budes mit cas 722 222 322
btw svody jsou na vsech 4 valcich stejne teple, svicky i civky byly vymenene
když jsi měnil svíčky žádné stopy po chudé / bohaté směsi, odtrh ok?
Co podtlakové vedení? na evu mi podobný problém vyřešila výměna hadiček. Aktuator na turbu jde hladce?
Jinak jako Zdeny, senzor klepání často dělá paseku.
Snímač teploty chladící kapaliny?
klepe to jak ma...
snimace atp v poradku, i vstriky byly na stolici...
auto je spravne chude i bohate tak jak chceme... ja uz se zacinam domnivat ze to turbo je velke a proto se nechce dole roztocit a toci se z nahore. v pondeli vymenime turbo a dame to znovu na brzdu...
auto kdyz stoji na volnobeh tak od 0 do 2000ot jde jak totalni lemra a pak jde videt jsk kdyby se to chytlo. kdyby nula byla ve 2000ot tak je to vse v poradku...
má to k váze ještě MAP senzor? napadá mě někde blbě skříplá/překroucená/poškozená hadička k Map senzoru
koukám že se mi sem nevložil příklad grafu Výkon, Mk vs AFR vs otáčky...

turbo - tam si myslím že je velikostně OK, na fiatech coupe 20VT velmi standartní krok přesně tohle turbo.. s Housingem 0.64 schopný bejt na levelu 350-410PS (tj je schopný ze sebe dát maximum a stále plně využít potenciálu standartních střev..) s housingem 0,86 víc...
taky bych řekl, že turbo na tenhle motor je OK, přesně tohle turbo jsem chtěl dávat do svého auta, ale nakonec jsem šel do něčeho jiného, výfuk máš plnoprůchozí že?

17.05.2015, 07:48 |
Rajdlos | Upraveno: 2015-05-17 07:50:20
Turbo je celkem prcek. Takto by se to chovalo s větším AR .86 nebo .102, ale .64 je naprosto v pohodě i na koncernech, 200SX, nebo právě Coupátkách, prodávali jsem ho X zákazníkům.

26.05.2015, 20:17 |
Jozzo nějaký postup?
Uz to vrci, pomohlo mensi turbo.

29.07.2015, 22:24 |
Jozzo Oživím. Podobný problém ale jiné auto.
Bmw 745i turbo e23
předělané origo sání, větší IC. Nechce se tvořit přetlak.
4 roky stálo. Než se odstavilo, tak jezdilo bez chyby.
Turbo se točí lehce a za běhu kdyý sundám sání, točí se rychle. Před turbem není žádný podtlak. Za klapkou podtlak je. Před klapkou z hadice nejde žádný tlak. Když sundám tlakovou hadici z turba tak motor okamžitě zdechne a to samé i váha vzduchu. Filtr ucpaný není ani přívod k turbu. Motor se vytáčí lehce do maxima.
Rozpojené tlakové vedení nikde není vidět. IC nefučí. Nikdy nejde slyšel foukání.

30.07.2015, 11:25 |
Jozzo Tento systém nemá žádný obtokový ventil na straně tlaku do motoru.
Pouze wastegate na výfuku.
Nějak mi v hlavě leží, že by neustále netěsnil wastegate a proto se turbo točí ale jen tak slabě. To ovšem nepoznám. Wastegate jsem měl venku už 2x.
Napojil jsem ho na podtlak a protitlak dělá dobrý a opravdu ztuhne.
M106 motor origo dava jen 0,4 baru, tobe tam nevznika zadny pretlak? turbo je slyset jak nabiha? co to dela za jizdy?

02.08.2015, 12:45 |
Jozzo tlak je měřitelný na výstupu z turba vedle hlavního tlakového vývodu.
Je tam přetlak při max otáčkách asi 0,15
za jizdy tak normalne to docela jede ale nema to ten vykon
jinak jsem vyndal cele vedeni od turba ke klapce a natlakoval...vse OK bez uniku.
Tudiz asi z nejakeho duvodu se poradne netoci turbo