
Navštíveno 5478x


31.05.2015, 12:44 |
zach Zdravím pánové,
mám na vás takovej dotaz.
Včera za mnou přišel známej, že měnil baterku v bagru (JCB 2CX). Zapojil jí a nastartoval motor normálním způsobem. Vše zpět zakrytoval, ale protože pak potřeboval klíče, tak bagr chcípnul a když ho pak chtěl znova nastartovat, tak to bylo úplně hluchý, nedělalo to vůbec nic. Tak se podíval na baterku a zjistil, že omylem zapojil + a - obráceně.
Vyhodilo to 3 pojistky, ty vyměnil a bagr běží v pohodě dál. Při prvním startování (když měl ještě obráceně zapojenou baterku) prý nenaběhly žádný kontrolky, prostě nic, ale motor hladce naskočil a reagoval na plyn úplně normálně. (rozjet se nezkoušel, jen to nechal zahřát na volnoběh, takže nevíme, zda kdyby chtěl jet dopředu, zda by to nejelo dozadu a obráceně).
Dotaz tedy zní: Jak je možný, že motor v pohodě chytil, když byla baterka zapojená obráceně? Domníváme se, že motor běžel opačným směrem. Je to možný? Jaký to mohlo mít případný následky? (ale bagr teď šlape v pohodě).
Díky za rady a názory.

31.05.2015, 13:47 |
AR Tak třeba trabi šel natočit naopak ale tam je nulová elektronika ;)
pokut je motor 4T tak ho bez přečasování vaček nedonutíš aby se točil proti směru..
U 2 nebyl problém nakopnut jawu nebo pincky tak, aby jsi couval:)
Starter se sice může točit obráceně, ale nastartovat nemůžeš. Na pastorku je volnoběžka, která při opačném chodu nezabere. 4takt klidně natočíš obráceně, jsou tím známé motory nákladních Tater, zařadíš nevhodnou rychlost v terénu, motor se podtočí a když včas vypneš spojku, motor si kopne a jede obráceně. Musíš zhasnout a znovu nastartovat. Zařadíš 1 a jedeš dozadu. Ale motor nemá výkon.
Když otočíš baterku,tak se startér točí furt stejně,takže dízl s mechanickým čerpadlem chytí.Pokud motor chytne kopnutím zpětný chod,tak nemaže,má vysoké otáčky a většinou nejde zdechnout.musí se rychle rozbít odkalovač(zetor).