
Navštíveno 4444x

Po pár měsících hledání už mi z toho jde hlava kolem tak zkusím dotaz.
Velikost: Musí uvézt 2 osoby, 2 dětské sedačky, 1-2 velké batohy, kočárek, psa střední velikosti (bearded kolie - velikostně cca zlatý retrívr), rezervu - klidně ochuzenou (fakt nehodlám s plným autem čekat na dálnici/někde v terénu na asistenční službu s proraženou gumou)
Nájezd: "cca 25tis km/rok (60-70% dálnice + 20% okresky + ostatní)
trasy (cca 200, 150 km) 48*ročně(cca 1500km) 2* ročně(cca 300km) 4*ročně + menší výlety cca 20-100km *X
Spotřeba při 120-130km/h:
(město mě nezajímá)" max 12-13l LPG/ 8l benzín/ 6,5l nafta
Cena: max 200-250tis Kč
Rozumná dostupnost servisu a cena náhradních dílů, relativní bezporuchovost. Nemám vyhraněnou žádnou značku, ale obecně francouzům moc nevěřím, koncern má v benzínu samé nezplynovatelné nebo lenivé nebo extraporuchové (tsi)motory.
Doba používání: Co nejdéle alespoň 4-5 let (tj. 100 až 200 tis km)
Výhody: "Prostupnost terénem (často výlety na hory (celoročně), myslivost, chata v nedostupném kopci s polní cestou, pasení ovcí - často polní cesty v špatném stavu)
Použitelné sedačky (cesty 150km+)
Dobrá antikorozní úprava (parkování venku)
Nezajímavé pro zloděje"
Výbava: 6 pytlů, Manuální převodovka (6ST výhodou), komplet el. okýnka, automatická klimatizace, posilovač řízení, výhodou 4X4, výhodou vytápění předního okna, ABS, ESP. Výhodou ISOFIX
Aktuální povoz: "Ford Focus mk2 1.6tdci 80kw (velikostně malý - téměř se nevejde kočárek+pes) s bagáží různě na sedadlech je to dost neoptimální - s rakví na střechu by i mohl postačovat.
Důvody změny: otravné problémy s DPF (5x řešeno čištěním a aktivní regenerací) + výměna nádržky na ""čistidlo DPF"", věčně rozhozená geometrie, semtam nějaké drobnosti (palivové hrdlo - nešlo natankovat, bouchající tyčka stabilizátoru nebo řízení - už nevím), na auto z roku 2008 rezne a olupuje se krycí lak, celkově víc stojí v servisu než bych si představoval byť to nejsou zatím extra velké investice. Při nájezdu 170tis+ už se bojím o vstřiky, DPF, dvouhmotu, čerpadlo,... a to tankuju jenom ""kvalitní"" naftu (95%Verva, zbytek OMV + obyč benzina diesel) prostě víc oprav najednou a je to dost nerentabilní přibližovadlo."
Z toho co jsem zatím navybíral:
Toyota Avencis kombi 1.8 vvti
Ford Mondeo kombi 1.8 / 2.0 tdci
Ford Mondeo kombi 2.0i + LPG
VW Caddy life 1,6i + LPG / 2.0 + CNG
Škoda Octavia kombi 1.9 tdi 77kw (bez DPF)
Škoda Octavia kombi 1.6i + LPG
Subaru Forester 2.0 + LPG (bez turba)
Subaru Legacy * vhodný k LPG zástavbě
Honda Accord combi 2.0 / 2.4 vtec
Hyundai Tucson 2.0 + LPG
Honda CR-V 2.0 + LPG
Kia Sorento 2.0 + LPG
VW passat/ Škoda octavia 2.0 FSI (LPG???)
Seat Alhambra / Ford Galaxy / WV Sharan 1.9 TDI
Mitsubishi Outback 2.0 + LPG
Mazda 6 1.8 / 2.0 + LPG
Mazda 5 1.8 / 2.0 + LPG
Opel Vectra 1.8 - 2.2 + LPG
Opel Astra 1.8 - 2.2 + LPG
Ford Focus 1.8 - 2.0 + LPG
Kia Ceed / Hyudai I30 1.6vvti 6MT
Nissan X-trail benzín + LPG
Suzuki Grand Vitara benzín (kam s LPG?)
Volvo V50/V70 benzín + LPG
Peugeot Partner 1.6HDI 66kW / benzín+LPG
Ford S-max / Galaxy 1.8/2.0 tdci
Chevrolet Orlando benzín + LPG
Mazda CX-7 benzín + LPG
Chevrolet Orlando benzín + LPG
Většina z těch aut má ale nějaké nedostatky, buď trpí na nějakou drahou poruchu nebo se nedá sehnat.
Co by jste vybrali vy? Nějaký konkrétní tip? V případě LPG je dobrej nápad dát rezervu do střešního boxu? (kufr fakt potřebuju free).

22.06.2015, 21:25 |
xSam Tuhle jsem viděl Fiat Freemont a hodně se mi to líbilo, ale to je cenově asi mimo...

22.06.2015, 21:33 |
Kapka (M)
hodně lidí chválí S-Max 2.0TDCi
S fiatama nemám žádné zkušenosti akorát kolega si chválil stilo JTD. Na Freemont jsem se díval, ale cenovka startuje přes 300 a to už je fakt moc :(

22.06.2015, 21:43 |
xSam Jinak za sebe mohu samozřejmě doporučit Volvo XC70.Super kára.
Jak to tak čtu..... ten seznam bych vyhodil,koupil za pár šušní GrandVoyagera V6 se 4x4, zplynil... a je vše vyřešeno, myslím. Primitivní motor předurčený na LPG, atmosférický motor, tedy bez kurvítek, jednoduchá 4x4 s visco, kufr na psa, kufr na věci, místo na dospělé lidi, dlouhé cesty a pohodlí samozřejmostí, nulový zájem drbanů i zlodějů, žádná problematická koncernová technika, žádné funkce a technika pro "green planetu" jako nouzové režimy kvůli línějším lambdám a pododbně, nechrochtá to, atd....
radek.613 to zní celkem zajímavě, okouknu.

22.06.2015, 22:26 |
xSam Pravda s Grand Voyagerem souhlasím, kolega má 2 a nemůže si je vynachválit...
radek.613 a jakej rok máš namysli?
Pokud chces velke auto, pak cenove prijatelne bude Ford SMax 2.0 TDCi. Ono se to nezda, ale preci jen sedi podvozek o neco vys, takze prostupnost terenem je o ceno lepsi nez u soucasneho Focusu co mas.
Smax je naprosto super auto od nova tak do 150-200t km a stáří 5 let.. Pak s tím začnou být problémy takového hodně obdobného rázu, který nyní zažíváš ...
Voyager nebo Dodge Caravan.. to je taková docela dobrá volba za uvažované peníze. Cestoval jsem tím Dodgem na služebku 2000km v sedmi (7 velkejch chlapů) a nebyl to problém.
Ahoj. Asi se mi budes smat. Ale co obycejna dacia. Za 200 az 250 ji kouois relativne novou. Se zarukou na 5 let. Nejaka vetsi mpv se tam najde. :) provozni naklady nulovy. Kamaradka i dalsi dva znami ji maji. 2 maji benzin. A spokojenost. Provozni naklady nulovy. Normalni pneu. Jizdni vlastnosti dostacujici. Kamarad ji ma do firmy. Jezdi na plyn a jeste spokojenejsi. Pro me: provozni naklady nula. Pro zlodeje nezajimavy. 5let zaruky. A moznost si vybrat novy auto. Barvu vsechno. Ty auta zacinaji na 190. A mcv, lodgy nebo dokker jsou i v celku uz hezka auta. Mrkl bych na recenze. Jak jsou na tom s pohodlim a co by ti vyhovovalo. Ale 5 let na to nemusis sahnout.a vubec bych se nestydel, ze jezdim na 14tkach. Gumu sezenes za 900 a nr za 1300. Je rozdil davat 3600 za sadu a nebo skoro 6 tisic. Jen uvaha. Jinak jsem tu cetl i voyagera. 2.5 na plyn jsem slysel taky chvalu, ale kdyz uz se jednou zacne sypat, tak poradne. A smax nemam zkusenosti. Smax za me palec nahoru. Mne se ty auta vzhledove moc libi. Co jen vim, tak obcas nejaky udelatko obcas zkomplikuje servis. :) a neni ohledne toho moc diskuzi, a kolikrat se jedna banalni oprava hodne prodrazi. Zjistil bych si predem moznost fakt dobryho mechanika pres fordy. Pak ano.
Dacia je super pro někoho, kdo od auta nebude čekat absolutně nic jiného než přesun z A do B. Naprosto nebude řešit kvalitu zpracování, nebude řešit výbavu, nebude řešit výkon a jízdní vlastnosti, odhlučnění. Ale jakmile do dostane do ruky někdo, kdo jen malou část z tohohle nedovede zkousnout, pak není Dačka dobrá volba.

23.06.2015, 10:33 |
Kapka (M)
když jsem řešil minulý rok nové rodinné auto..rozhodoval jsem se mezi Superb KomibxMondeo Kombi x Passat Kombi a S-Max...cena cca do 250000Kč...Passat jsem po svezení vyloučil-ten interier se mi vubel nelíbil..Superb jsem v rozumném stavu a lepší výbavě za ty prachy nepořídil..SMax by se mi líbil..ale pak jsem usoudil že jsme zatím 2+1 prcek-velkého psa nemáme..takže nám stačí Mondeo..po roce provozu nemužu říct jedinné křivé slovo na Mondeo...
[ Link ]

23.06.2015, 10:34 |
Pekys Co se týče Maxe, tak ze svý zkušenosti můžu říct následující: Benzín 2,5T je úchylnej, spotřeba 10L/100km, za 4 roky provozu závady vesměs malý, 1x nějakej selenoid na turbu (2tis), a jednou ucpaný odvětrání snad kliky, spojený s bazmechtem na olejový filtr (oprava asi 4tis.), Jinak spolehlivost. Podvozek tvrdší, ale ještě docela pohodlnej. Na 18 hodně tvrdý. Vzhled mi přijde pořád OK, výbava taky. Vyhřívaný čelní okno snad v základu. Blbý je že nejdou vyndat sedačky a upravit rozmístění interiéru, jako např. u Sharana. Kufr dostatečně velkej, vozil jsem Berňáka, ale cpát k němu ještě bágly, no nevim.
Co u S-Maxe vždycky překvapilo byla složitost výměny některých základních dílů, jako např. pylovej filtr, kvůli kterýmu musíš sundat plynový pedál :) Takových věcí tam bylo víc, nebylo to drahý, jen pakárna to vyměnit.
Za další nemá rezervu, jen sadu na opravu pneu.
2,0 TDCI - má sousedka, už druhýho a jen chvála. motorově bez žádnýho problému, 1. měla od novýho 3 roky, 2. mám jetýho z něměcka, aktuálně 2 rok. Spotřeba v automatu kolem 7L/100km, v manuálu bylo cca o 0,5 - 1L níž.
Sharan 1,9TDI - mám teď a spokojenost, ale dá to práci narazit na kus, který bude v dobrým stavu. Klasika u manuálu 6.kvalt jsou převodovky, který se srali. Já už koupil po repasu. Bral bych určitě jeden s posledních předchozí generace. Ty nový jsou menší. Další ořech je výbava, kdy většina je socek bez ničeho.
CX-7 - nevím jestli je nějakej facelift, ale měli jsme to v práci, a rozežraný to bylo strašně (13-17L/100km), a vnitřek jak z roku 1996 (dispeje, ovládací prvky apod). Kvalita materiálů tragédie. Taky nový to stálo snad 700tis? Tak to někde muselo být poznat. Servis na to bylo po čertech drahej, a během 50tis km jsme byli 2x na spojce a zvlněných kotoučích. Vždy originál servis.
Voyagera má známá a samá chvála. Víc nevím, jen že je s ním hodně spokojená. Akorát si bere docela dost, tuším kolem 10L/100km. To ale neřeší. Na prostor a spolehlivost si rozhodně nestěžuje.
U těch kombíků, když budeš chtít zástavbu LPG, tak buď přijdeš o kufr, nebo o rezervu. Oboje je tvůj požadavek.
za mě Honda Accord tourer, ale abys měl rezervu na svém místě, tak 2.2i-ctdi, ta nafta jezdí kolem 6.5l
Všem děkuju za rady, budu se jima určitě zabývat a klidně pošlete další :) Zatím se mi nejvíce jeví varianty:
Mazda6 + LPG nebo Mondeo LPG a zkusit rezervu postavit k sedačkám na nějakou konzolu případně 2.0 TDCI
SMAX se nám líbil, ale mít rezervu bylo by to o dost snažší nakombinovat LPG nebo docpat rezervu.
Sharan/Galaxy/Alhambra rok cca 2005-7 1.9TDI se zatím líbí nejvíc mě, ale polovičce se moc nezamlouvá.
Neznáte náhodou ještě tyhle kousky? Sice to bude chtít notnou dávku hledání místa na rezervu, ale zvážit to musím :)
[ Link ] [ Link ] [ Link ]
Ještě mě napadlo nemá někdo zkušenosti s Seat Alhambra 1.9 TDi 4x4 2007?
u vsech tech "lepsich" aut se bude jednat o kousky se 150+tis km a budes resit uplne stejne problemy jako u soucasneho auta, jen drazsi :)
assassin: takže mi radíš nechat současné auto až bude chtít servis za 50+ tis Kč zbytková cena spadne na nulu někde mě nechá stát s miminem a celou dobu budu vymejšlet jak a kam nacpat věci?
Meteorik: radu bohuzel nemam, ale doted jsem jezdil Smaxem 2007 a ted V70 2009 ... a jen rikam ze tim ze soucasnej vuz vymenis ze neco z tehle lepsich aut ktere bude starsi nez 3roky a bude mit najeto 150+tis tak si nejen nepomuzes, ale muze to byt i horsi...
ja treba u toho volva po koupi menil tlumice, brzdy, motor steracu, pumpu serva rizeni a bylo to drahy :) najeto 220tis...v inzerci v te dobe 200-250tis...

23.06.2015, 17:11 |
Kapka (M)
záleží v jakém stavu auto koupíš..ja ho koupil kupované tady v ČR,vždy Ford servis,kupoval jsem ho po velkém servisu-nové brzdy atd..takže jsem rok jenom jezdil..až ted jsem si sám doma udělal klasický malý servis po 15000km-oleje+filtr,naftový filtr,vzduchový a kabinový filtr..práce na dvoře na cca 2 hodky i se svačinkou :-)
Kapka: ja volvo koupil servisovane do posledni chvile ve volvu..na 180tis velkej servis (rozvody)...
A já bych si ojetý Volvo nekoupil nikdy, protože ceny dílů a práce, to je na pokálení se nastojato. Faktury už z garanček jsou chvílema na budku... a představa že mě potkání srny, nebo jako kámoše potenciometr klapky na s80 bude stát 35tis... Kdepak, jako nové,do 5ti let věku,se zárukou a nejlépe firemní kasou za zády jsou to fajn auta... ale koupit "milionové volvo" za 150k a myslet si,žebude jen jezdit a servis bude stát to co felicie, e-e. Na to jsou tu právě ty Voyagery, Dodge, atd... auta co stojí pár korun,díly stojí pár korun a opraví to středně schopný zemědělec. Navíc co se týká nabídky prostoru, je to úplně jiný level než jakékoli x-maxy, veškeré kombíky a jiné věci.Koneckonců krom autobusu,v kolika autech můžu za jízdy chodit volně mezi sedačkama nebo rozesadit haranty tak,že na sebe nedosáhnou? :-D :-D :-D SAG... no když to musí být, jenže rozumný benzínový motor do toho nikdy nedávali, s ropou to za ty peníze bude dojetej šrot s třikrát stočeným tacho, a pokud to bude pěkný, jednoho dne to před barákem nenajdeš.
Obecně ve Tvé cenové relaci nechápu výběr ropáka, to je podleměv těhlecenách při těchpožadavkách co máš jen vstupenka do kolotoče oprav a údržby dojetiny. To že Ti je Focus malý je jasné, Focus má být spíš druhé auto do rodiny, ne hlavní "loď". Ale třeba koupí Mondea si vůbec nepomůžeš, rozdíly jsou jen párcm, a problémy versus kilometráž budou úplně stejné či podobné - věk a opotřebení. Z Focuse je mnohem rozumnější krok právě k S-maxu, alezaseproblém - mizerné benzínové motory nebo drahá nafta,anijedno v Tebou předpokládané ceně nebude výhra, ale spíš koupě problémů. Mazda6 - vždyť to je vevnitř stejné jako Focus,žádný progress co potřebuješ, bonusem hniloba podvozku :-D :-D :-D
Ad "upíři" -Dacia: jak to říct kulantně.."kdyby to stálo nové do50tis, dáse to překousnout"... jinak tragedie po všech směrech pro kohokoli, kdo má trochu citu pro techniku, nedejbože snad dokonce zálibu vautech, jejich řízení a používání.
Volvo jsem zavrhnul už dřív právě kvůli servisu, který je pověstně drahý. Kolem fordu se pořád točím protože mám sice servis přes půl republiky, ale jsou mi schopní auto vykoupit, vyjít vstříc se servisem, pohledat díly za levnější peníze bez zbytečných přirážek jako autorizáky,..
Dacia nepřipadá v úvahu nová v tomhle rozpočtu nemá ani elektrické okýnka a nějaká utrápená 1.2 na dálnici je opravdu neštěstí.
Ještě mě napadá chevrolet Orlando nebo Captiva ale o těch autech nic nevím, takže se první musím nachytřit.
Na Voyager koukám, že bych z něj byl na větvi se říct nedá, ale určitě je v užším výběru taky.

25.06.2015, 13:27 |
CervinVega | Upraveno: 2015-06-25 13:29:52
Tatík má (asi) z nostalgie Grand Voyagera 2,5TD tuším rv. 01 od nova, stále garážováno, servisováno.
Nebrzdilo to ani nový, tuhá zadní náprava s listovými péry je v táhlých rychlých zatáčkách opravdu racing zážitek, asi 2x jsem zažil i drift při nájezdu do zatáčky. Podělalo se: převodovka, táhlo spojky, altík, řízení, řj ABS, oken, vstřiky, různý těsnění a silentbloky, klima chladič, koroze kapoty a podběhů, xy jiných věcí na které si teď nevzpomenu.
Vibrace, hluk, těžkopádnost a plastový interiér, pozitivní jen nabídka místa, variabilita sicen, spotřeba kolem 8 a nezájem zlodějů.
V benzínu a automatu to může být lepší volba, nevím. Vím, že koukáš na novější, ale je to furt stejná krabice, koncept a přístup výrobce.
Pokud uvažuješ i o orlandu tak mrkni na OPEL ZAFIRA B.
To musí být těžký případ, koupit si dobrovolně ultra-soc Voyagera s naftovým chrochtákem od VM motori a ještě ke všemu v manuálu, a pak s ním zkoušet jezdit sportovně po okreskách..... :-D :-D :-D
Paradoxně je motor z té sr-čky to nejlepší .-) Jezdím pořád stejně, akorát v některých autech je to větší adrenalin :-)

26.06.2015, 20:33 |
Drtič Mám voyagera 2006 2,4 LPG a stěžovat si nějak nemožu. Drobnosti pouze + spotřebák. Místa proti galaxy, co jsem měl předtim moc, pohodlí uplně jinde. A budu ho prodávat
Radek: zas tak sileny to s tim servisem neni, servisuju u "garaznika" co se specializuje na volva a jsem moc spokojenej s kvalitou prace, pristupem i cenama. Z auta jako takoveho uz tak nadsenej nejsem ... Hlavne mi vadi ropak... Ale nevim za co vymenit. Potrebuju minimalne kombi kvuli psum, rozumnou cestovni rychlost po dalnici kvuli dojizdeni do wolfsburgu (predvcirem s volvem pod 3,5hod do prahy, 140prumer, kolem 8litru nafty) kuzi, bezpecnost... A nenasel jsem rozumneho nastupce. Zatim stale vyhlizim peknou e39 ... 540i ... Kdyby byl fakt pekna tak i 530 nebo 528...na nic lepsiho jsem neprisel
Tak další adept je Chevrolet Captiva. 2.5 LPG. Pokud na něj nenajdu špatné recenze tak je to zatím docela horký kandidát, ale nechci se nechat unést emocema. Přecejen je to takovej asiat..

28.06.2015, 03:59 |
Drtič Bart...kolem 130
Captivu mi každý vymlouval. Asi to žádný zázrak nebude...
Nevím jak u Benzínů, ale nafty měli tyče stabíku, dílu podvozku a spojky měněné ve frekvenci výměny oleje...
Captivu s dýzlem měl kolega, co ho bral po mé P807 HDI. Pokud se pamatuji, tak docca 120tkm od novýho nic neřešil. Auto jezdilo v tzv. servisním režimu - tedy znalo jen dvě pozice plynového pedálu:-)
vw t5 caravelle 1.9TDI 77KW nebo sharan, galaxy Alhambra