
Navštíveno 4907x


24.06.2015, 21:26 |
Frankie | Upraveno: 2015-06-24 21:26:57
Zdravim vsechny, vzhledem k tomu, ze se tu resi temer vsechno :), tak bych se rad zeptal, zda nema nekdo nejake zkusenosti s prevodovkou CVT. Konkretne se mne jedna o udajne "doladenou" od Nissanu. Uz jsem byl temer rozhodnuty koupit Nissan Murano (Z51 - druha generace, rv 2010, najezd kolem 100k), ale cim vic procitam fora, tak zacinam mit obavy z zivotnosti. I kdyz jsou i nazory, ze se neni treba niceho obavat a bez problemu vydrzi 250k-300k km. Je tu nekdo, kdo s tim ma prakticke zkusenosti? a (pripadne) kolik stoji nejaky rozumny repas? Predem diky za vsechny vecne reakce :)
Praktickou zkušenost nemám, nicméně dle testů by měla být ta v Muranu z těch lepších a bytelnějších. Alternativou je Infiniti Fx, kde je klasický automat.
A celkem povedený automat:-)
Jinak o CVT se lze dost dočíst na Subaruclub.cz, kde se píše i o problémech. Subaru je ale knstrukčně jné, než jen holé CVT a na trhu je řada aut s vysokými nájezdy, což o něčem svědčí a i dost lidí, co o tom píší na klubech jako spokojení majitelé. Najde se občas někdo, kod ale problém mám a pak to je dost nákladné - údajně převodovka na Outbacka stojí kolem 300.000Kč jako nový díl. Nevím, nezjišťoval jsem to, jen kdesi četl. protot to onen klučina řešil dovozem z USA za podtstně nižší cenu, ale jako klasicky v našem banánistánu, značkový servis se k němu otočil ampulou rektus.
Mně osobně CT nijka zvlášť nesedla, ale jezdit se tím dá, je to o zvyku. Základem je pravidelný servis oleje a nejezdit ustálemnou rychlostí nadměrně dlouhé trasy. Právě proti tomuhle by měly být CVT od SUbaru odolnější, pryý, a snad se tomu dá věřit.
Na subaruclubu jsem toho cetl prave dost a docetl jsem se i o celkem nesmyslne castce za novou prevodovku + laxnim pristupu oficialniho subaru servisu, bohuzel :) CVT v nissanu by vsak mela byt trochu jina, udajne i vylepsena oproti predchozimu modelu v Z50. Chtel jsem se jen vyvarovat toho, abych koupil auto s najezdem kolem 100k a pri dalsich 50k to pujde do kytek. Navic jsem i cetl, ze tomu v CR moc servisu nerozumi a nechce se jim do opravy/repasu. Nevim bohuzel, co je na tom pravdy a jestli se jedna jen o ojedinele pripady nebo pomluvy.
Co se tyka Infinity FX, tak na ten jsem taky koukal, ale cenove je to trochu nekde jinde. I pripadny servis a nahradni dily budou zrejme mnohem drazsi nez u Murana.
Infiniti je opravdu dražší, než Nissan. Ovšem, na poslkém infinitiklubu se dočteš řadu užitečných tipů, jak koupit ND v USA, kde stojí polovinu toho, co si za ně říkají naši čeští místní zloději.A opravu pak zvládně kadý slušný servis. Trochu potíž je s hlubokou diagnistikou a s vyškoleným personálem, znalým věci. Ale třeba Color Car v HK Infiniti servisuje, sám tam jezdím a dá se slušně domluvit servis. Vlastně, když to vezmeš kolem a kolem, každé auto této třídy stojí dost, ať Infiniti, či BMW nebo Audi - prostě pořizovací cena nového auta se promítá do následného servisu. Ale zpět k Muranu. Pokud překousneš dzajn, je to slušně postavené auto s jistou dávkou luxusu, do Color Car občas zaíždí pán, co dělá v HK přestavby na LPG speciálně pro Nissan, sám má už druhého Murana, nyní má bílého a dost mi o tom vykládal, je to velký fanda. Z jeho řeči jsem vyrozumněl, že Murano netrpí na nějaké chronické vady a on osobně prhlásil, že jinou převodovku, než CVT, už nikd nebude chtít. Tak sit přeber. Vše se dá opravit, ale s ohledem na peníze je už mnohd lepší obrátit se někam do Německa. Zkušenosti lidí, co bydlí v pohraničí, a kteří servisují SUbaru (protože ho mám, tak sleduji dění kolem této značky) v Německu, jsou takové, že servis tam je levnější při podsttaně vyšší kvalitě práce, o přístupu k zákzankovi nemluvě.
Pokud bys chětl, dám ti tip na člověka, který jezdí s FX na LPG a dost o tom ví. Jinak FX si někde projeď a jistě budeš nadšený:-) Taky jsem byl, ale skončil jsem u G37x.
Fx je zkratka lepsi Murano, negativem je mizernej kufr, mala vydrz kuze na sicnach a palubce na slunicku, prednich brzd+lozisek a vyssi cena (protoze je hezci a ma na SUV sport jizdni vlastnosti/zvuk). Jinak je spolehlive, motory (s FlahLube i na LPG) a prevodovky drzi.
-35 je V6 ze Ztka, jede slusne, zere snesitelne (11 dalnice, mesto 16, kombinovana 12-13) a ma super zvuk, ne vsechny modely jsou 4x4.
-45 ma full vybavu, V8 zvuk a zatah, patricnou spotrebu (15plus) a vzdy 4x4 - mimochodem jde o platformu Atessa ze Skylinu).