Navštíveno 4175x

Nemám žádnou účetní a tak se zeptám tady. Prodávám věci na objednávku tak, že někdo zaplatí a teprve potom mu zajistím zboží a zašlu a teď chce jedna paní hned po zaplacení fakturu. Jednak faktury nevystavuju, ale dávám paragony, ale až maximálně po dodání zboží, protože přesný datum dodání neznám a asi by tam měl být. Co vy na to, jak to je? Díky
Nejsem účetní, ale problém faktury vs. paragonu je jasně dán hodnotou zboží, ne? Do 10k na ní kašli a dáš jí jen paragon, nad 10k musíš vystavit fakturu.
Ohledně toho, kdy přesně jí tu fakturu dáš, to netuším. Datum dodání zboží tam uveden být nemusí, ne?

12.08.2015, 17:59 |
worm03 | Upraveno: 2015-08-12 18:03:52
to je jasný, to jsem uvedl jen pro úplnost, jde mi spíše o to datum (třeba kvůli záruce apod.) nebo spíš přesně o to, kdy doklad vydám (nebo ještě přesněji - kdy nejpozději ho musím vydat), logicky bych ho vydal až po dodání zboží - což chci taky udělat, ale potřebuju to nějak zdůvodnit (zase někdo vymejšlí kvůli 13 stovákům...)
EDIT: platí na účet, takže se ani nevidíme, že bych něco vypsal při předání peněz...
IMHO by jsi mel spis vystavit zalohovou fakturu a samotne zbozi fakturovat az pri/po dodani

12.08.2015, 18:10 |
worm03 | Upraveno: 2015-08-12 18:12:38
já žádný faktury nevystavuju, vše se vejde do paragonů a nechce se mi kvůli jedný takový :) jednou za rok něco tady mrskat
EDIT: nehledám způsob, jak to udělat, ale výmluvu, proč to neudělat :)

12.08.2015, 18:11 |
Mr.Scully | Upraveno: 2015-08-12 18:11:30
Jo, viděl bych to podobně. Zálohová faktura jí musí stačit a záruka se pak bude odvíjet až po finální faktuře při dodání zboží.
[edit] Aha... no pokud je to do 10k, tak na ní kašli :-D
o nic důležitýho nejde, jen je někdo zase asi paranoidní, že ho někdo na aukru s hodnocením 100 procent okrade...

12.08.2015, 23:25 |
AR to jako dostaneš prachy jen tak na "dobré" slovo a až dojde zboží tak vystavíš paragon? trochu divné ne?