
Navštíveno 6187x

Dobrý den, potřebuji poradit ohledně problému který nastal.
Kamarad koupil vůz v bazaru jedná se o passat 2.0TDI 103kw motor: BMP r.v. 2008 najeto mělo 223 xxx
Problém nastal po ujetí 9000km(rozvody aoleje filtry měněny po koupi vozu)
Stalo se mu že se mu protočily šály. To nám řekli v servisu, následně ukázali.
Potřebuji vědět co se stím dá dělat, jaké jsou možnosti a jak budou nákladné. A zda se mužu nějak ohánět na autobazar,zda by to mohla být skritá závada.
Moc děkuji za rady
Obavam se ze kamarad ma zkratka sakra smulu. Tohle je problem ktery nikdo nezjisti a lze se mu vyhnout jen preventivni vymenou.
Vim ze na tohle hodne trpely motory dCi,ale VW???
při tomto nájezdu od koupi už má smůlu...
jak to bude nákladné?
přebrus kliky
nové šály
nové ojnice - minimálně ta 1 kde se to událo (pokud to nebylo na hlavním uložení kliky..)
zkontrolovat stav mazací soustavy - olejová pumpa, sací koš, ostřiky pístů pokud jsou, protože šála se jen tak neprotočí
- buĎ musí bejt ojnice už elipsoidní-tj vytahaná jak prase, nebo to nemůže mazat (obojí jsou problémy s podobným nájezdem poměrně obvyklý)- většinou se něco děje na nejvzdálenejším místě od olejový pumpy (většinou 4 válec, v případech, kde je pumpa u rozvodů a množství oleje se "ztrácí" v mazací galerii na předchozích mazacích místech a ostřikách ...)
..aby to nemazalo stačí nevhodnej olej, starej olej, přehřátej olej atd..
občas se taky šálek protočí když tomu bylo naloženo za studena...

21.08.2015, 07:25 |
Komba úplně běžná věc u zlámaných klacků;D už jsme to taky dělali,šála na prvním válci protočená a ostatní máznutý.Takže motor ven,aby se vyndala klika,ojnice a mohlo se to poslat na přebroušení.Většinou když brousí,tak chtěj kliku s ojnicí aby to do sebe napasovali,ale nevim jak kdo.Vágny maj tak zkurvený ložiska,že si musíš dávat hodně majzla co tam leješ za olej:)
Děkuji za vysvětlení a možné příčiny. nevíte ani +- cenu??? co vím tak ten mechanik řekl že se hřídel točí. ukázal nám ty šály, jedna byla teda vydřená,a ty druhy byli na modralé no.
jakmile cokoliv na klikovým mechanismu mění barvu, tak vyhodit vše klikovku (zde byhc to bral s ohledem na dostupnost ND, pokud nejsou a nebudou, snažil ybhc s eji zachránit..) i postižený ojnice.. a dát z jinýho motoru, kterej se točí/il...
finančně to záleží na tom co se povede sehnatza dárce orgánů..
vokometricky šály cca 2000,-
přebrus kliky 3000,-
sada ojnic, nebo z jinýho motoru + kontrola spodního oka -záleží an tom jak moc raritní je ten motor...
s takovouhle pokázou se dělá hodně věcí znovu, takže 20000,- na takovou opravu s materiálem aby bylo udělaný nutný minimum pořádně možná bude málo..
Honza: děkuji. no pokud by tu měl někdo typ na motor kde sehnat jiný s historii,tak by to bylo fajn. fakt díky za radu.. náš odhad byl oněcovětší počítali jsme tak 30-40 litru no.

21.08.2015, 20:24 |
Komba Nám stálo přebroušení plus spasování a šály šest tisíc,ale práci jsme si dělali sami.S materiálem a prací v servisu by těch 20 sedělo.