Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: Nedělá tu někdo náhodou podlahovku? Potřeboval bych konzultaci

 o Navštíveno 11682x o
o 20.10.2015, 17:07 | soray
Potřeboval bych konzultaci. Kdyžtak pošlete foun na martin@soray.cz, zavolám.


o 20.10.2015, 17:19 | Tuner#2
Delal jsem si ji sam, lecos o tom vim tak zkus nadhodit dotaz ;)
o 20.10.2015, 17:29 | soray
Letí k Tobě mejl i s fotkama :)
o 20.10.2015, 19:49 | Tuner#2
Máš odpověď ;)
o 20.10.2015, 20:26 | Dexter
Příští rok mě taky čeká, zatim zjištujeme kdo jak a za kolik. Taky jsem už uvažoval, že se do ní pustim sám. Jen mám strach, že když to někde pos.... tak pak rozkopu půl baráku.
o 20.10.2015, 20:51 | M.a.R.i
Taky jsem ji delal sam a nic tezkeho to neni. Zaklad je se vykaslat na systemove desky, jenom zlodejna aby se nakapsovala montazni firma na marzi. Staci folie a vidlicky, zivotnost a fce naprosto stejna.
Dalsi typ se tyka trubek a rozdelovacu, napriklad rozdelovac od Ivaru dalsi zlodejna, stoji 2-3x tolik co srovnatelny rozdelovac. A trubky stejne vyrabi v cine nebo Polsku....

Ja napriklad vsechno kupoval na ploty-radiatory.cz. Super chlapek co poradi a vsechny veci ma otestovany ceskou zkusebnou ( A ano, jsou to veci z Polska...)
o 20.10.2015, 21:16 | Tuner#2
Dexter: Nic na tom není jen je to slušná makačka na záda pokud použiješ 240m klubka jako já abych neměl nikde spoje.

M.a.R.i.: Já teda s tím co píšeš zásadně nesouhlasím... Systémovka nejsou vyhozené peníze, naopak u kvalitních hadic v kterých není hliník je to nutnost, neb celoplastové hadice nedrží tvar a nějaké plastové skoby to neudrží. Hadice mám od Rehau a to není žádné polsko či čína... Navíc bez systémovky těžko docílíš přesných rozestupů a následně rovnoměrnosti ohřevu betonu.

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 20.10.2015, 21:34 | Dexter
Tuner: díky. už jsem tu dohledal téma, kde si podával nějaký info k podlahovce. Na tu systemovou desku mi to přijde fakt jako skládačka. Nám přišla cenová nabídka na třívrstvou folii, na netu spousta článků že deska je zbytečná, takže sám nevim do čeho jít.
o 20.10.2015, 21:42 | Tuner#2
Dexter: NZ když nebudeš vědět, tak se klidně ptej. To, že deska je zbytečná tvrdí ti, co hadice neumí udělat bez hliníkové vložky, která zpravidla slouží jako kyslíková bariéra a v druhé řade díky tomu hadice celkem rozumně drží tvar. Nicméně můj topenář a i pár lidí z oboru včetně projektanta na topení mě o levných hadic odradilo a šel jsem do Rehau s tím, že na to do smrti nechci sáhnout. Co se týče ceny za systémovku je to takový všelijaký. Když to vezmeš z pohledu ceny, tak ano, je to vyhozených v mém případě tuším 16tKč. Na druhou stranu má systémovka cca. 3,5cm tloušťku i pod hadicí, takže ušetříš na slabší vrstě polyše pod tím. Já dával skladbu 4cm + 4cm + 3,5cm udělala právě ta systémovka. takže trochu ušetříš na polystyrenu + ušetříš na igelitu a příchytkách a ta práce a přesnost s tím je nebe a dudy. Je to na každém co si zvolí, ale znova opakuju, že pokud bude hadice kvalitní celoplast, tak je systémovka nutnost.
o 20.10.2015, 22:02 | Dexter
Nasadil si mi zase brouka do hlavy, ale čim více názorů tim lépe. Až to bude aktualní, tak asi toto téma oživim, díky. (zatim jsme totiž u základů :D)
o 21.10.2015, 00:36 | radek.613
Tak asi se není o čem bavit -
1/není-li krize s výškou, jednoznačně použít systémové desky a k nim hadici bez hliníkové vložky
2/žádné Polsko, Čínu, pokud s tou hadicí nedostaneš průtokovou charakterisku a hlavně nezfalšovaný graf závislosti teploty, tlaku media na životnosti a bezpečnosti potrubí.. to pak taky můžeš zjistit, že ta výhodně nakoupená "trubka" vydrží 10 bar jen do 10 stupňů, nebo že když jí bude trvale protékat medium teplé 35 stupňů a tlaku 2 bary, tak má životnost 5 let místo prospektových 50ti :-D
- smyčky motat od středu, tedy střídat "přívod-vratka" k rovnoměrnému rozložení tepla, pokud nepotřebuješ specielně hodně podchlazovat zpátečku
- u obvodových zdí kde je horší izolace o jeden stupeň zhustit rozteče,cca 30-50cm od zdi do místnosti, pak přejít na typovou rozteč
- nepřekračovat délku jedné smyčky i s přívody 120m, lépe 100 m. Velké plochy skládat z více smyček.
- nedělat spoje nikde, kde k nim nelze zanechat přístup, nekupovat trubku na přesno, ale s rezervou
- pamatovat, že betonová či anhydridová deska potřebuje dilatovat
- rozdělovač s průtokoměry nutností
- pokud je teplotně regulovaný už zdroj tepla (ekviterma, směšovací uzel, kond.kotel), nepoužívat zbytečnou druhou "regulaci", tedy rozdělovač a sběrač se směčovacím uzlem/mísící sadou
- pokud je smyček hodně,nepočítat s tím že to všechno utáhne pseudočerpadýlko v kotli či tepelném čerpadle, ale zauvažovat o oddělení okruhu podlahovek od zdroje tepla např. hydraulickou výhybkou a podlahovkám přidělit dostatečně výkonné čerpadlo
- uvědomit si, že podlahovka má reakční dobu na nátop i ochlazení v řádu desítek hodin či dní, takže nevymýšlet zbytečně přeregulovaný, přetermostatovaný systém, nebo si myslet že to jde uřídit on-off
o 21.10.2015, 19:07 | mike.vw
a proto mam podlahovku jen v koupelně...
o 21.10.2015, 19:55 | Tuner#2
Mike.vw: A ja lituju, ze ji mam jen v baraku a nedal jsem ji i do garaze :(

Radek.613: Se vsim souhlas, jen ohledne toho cerpadla. Na 12 smycek delky max. 100m me bylo receno, ze staci cerpadlo a expanzka v kotli (Vaillant). Nebo se mam obavat kratsi zivotnosti? Tlakuju na 1,2 baru kdyz je to vypnute, pri obehu tam je 1,7.
o 21.10.2015, 21:05 | htd
a můžu dotaz 2? :
proč to neřešit elektřinou? Topí to hned a lépe se reguluje, podle mě...

přeci jen když si spočítám délku trubek, průměr, tak to je slušný obsah vody na ohřáti:)

někdo kdo řešil elektřina VS. voda a napíše pro a proti?

Díky
o 21.10.2015, 21:11 | DaveF
plynem nebo tepelným čerpadlem si zatopíš levněji
o 21.10.2015, 21:22 | Tuner#2
Elektrikou jde natopit jedině nějaký pididomek s malou TZ, ale jinak je to nesmysl bez akumulace a protopíš nesmysl. Navíc u vody si kdykoliv vybereš zdroj tepla jaký chceš od pevných paliv s akumulačníma nádržema, přes plyn, tepelné čerpadlo až po třeba ten elektrokotel kdyby nám Rusáci ustřihli plyn :)) U elektriky není cesty zpět...
o 22.10.2015, 08:38 | AR
a je to tu zase, elektřina dráha, jen na pididomek atd ;)

htd: optej se mě na přes rok, pak ti řeknu. Já zatím studoval tabulky a grafy a pokud dům není velký jak fotbalový stadión tak to máš prašt jak uhoď. Docela rozhodující jsou vstupní náklady na instalaci. My měli elektřinu v akci tak nebylo o čem diskutovat a šli sme do ní. A je docela příjemné mít po většinu dne snížený tarif na el. ;)
o 22.10.2015, 09:25 | xenonman
a jak je to s poruchou? když praskne trubka od vody je to asi v hájí a ses vytopenej u elektriky tohle odpadá,

tzn vyhohody vody je cena za vytapění jestli chápu?
u elektriky asi předpokládám snadnější instalaci a větší náklady na vytopení?

když je vlastním zdroj tzn slunce a pak vrt...
o 22.10.2015, 10:56 | radek.613
Tuner2: U 12ti smyček se se ničeho obávat nemusíš, neb to čerpadlo v kotli má řízené otáčky, tím i výkon, takže spíš než na utahání by došlo na nedotápění nejvzdálenějších smyček/smyček s největším odporem. 12 smyček je mikropodlahovka, to je v poho :)
o 22.10.2015, 11:07 | radek.613
Co se týká poruch - kvalitní síťovaná trubka bez hliníkové vložky nepraskne, nemá jak, její modul pružnosti je o řády výš, než kdy se v tom systému může objevit za tlaky či teploty, dřív odejdou věci mimo vlastní trubku a podlahu. Poškození jsou vždy vnější - hřebík v betonu při zálivce, trubky pošlapané a rozježděné kolečkem od zedníků, provrtání mistry co dělají novou kuchyň, a podobně.

Výhoda vody oproti elektrice, krom té nejzásadnější - možnosti dosáhnout vyššího tep.výkonu z m2 plochy prostou změnou teploty media či tepelného spádu, je zejména ve schopnosti akumulace energie v médiu, které ji plynuleji a mnohem větším povrchem té trubky předá do betonu/hydridu a to i prostým promýváním již jednou ohřáté vody, která již není dále ohřívána (nulový příkon tepla do ní) - elektrika žádnou setrvačnost nemá (vypneš, drát/folie je hned studená a už ji deska jen "sosá", pro udržení teploty musíš zase zapnout), tím v plynulosti ohřevu desky, jakož i v tom, že máš tu jedinečnou možnost "přetopený" prostor účinně odtopit promýváním chladné vody danými smyčkami, tím si třeba vylepšit účinnost TČ či kondenzačního kotle. Nic z toho elektrika neumí. Elektrika je fajn do koupelny do lepidla pod dlažbu na 3 m2, nebo třeba do chodby pod obdélník kam stavíš boty. Jinak vždycky vyhraje voda....
o 22.10.2015, 11:17 | Ladic
Tak ja tedy zasadně nesouhlasím s Tunerem ohledně nutnosti použití systémové desky. Jsou to opravdu vyhozené peníze, neboť finální vlastnosti podlahovky jsou naprosto totožné ať desku použijš či nikoliv, jediná pravda je, že se to s ní podlahářům lépe dělá, ale toď vše. Trubku mám rehau - ano je tvrdá, ano pracuje se s ní na <>, ale skoby drží e není s tím žádný problém a cenově úplně někde jinde. Pak by ještě dotaz co se stane když to praskne, tak to se vyseká, spojí a zase zabetonuje, není to taková hrůza jak jsem čekal.
o 22.10.2015, 12:16 | AR
radek.613: prosímtě jaká deska bude sosat teplo z elektriky? myslíš tu co je cca 15cm pod izolací?
o 22.10.2015, 12:27 | radek.613
AR:topná deska, čili ta PODLAHA :)
o 22.10.2015, 12:36 | M.a.R.i | Upraveno: 2015-10-22 12:40:26
Ladic:
Nejvíc se bojím, že někde trubka povolí a ještě víc se bojím toho, že nepůjde lehce lokalizovat, kde přesně ta trubka teče... Nebo máš jinou zkušenost?

Mám cca 6cm betonu a na tom bude nalepenej vinyl..

Jinak já mám trubku s hlíníkovou vložkou (Pex Al Pex), tak čas ukáže. Nezávisle na sobě všichni topenářský firmy mluvily pouze o Pex Al Pexu, tak jsem do něho pak šel, i když jsem si dělal topení svépomocí.

P.S. Koukám, že bez Al není ta trubka zas tak drahá viz [ Link ] , cca o 8,5kč/m, ale vysekávat jí už fakt nebudu :).

Ještě jakžtakž pochopím vyšší cenu trubky, když teda nestojí 40kč a víc za m, ale nechápu předražený rozdělovače...

Já jsem kupoval třeba tenhle 4 okruhový za 3400 [ Link ] , klasický mosazný za 2800. A nevěřím, že nebude fungovat jako ostatní a když za 10let poteče, tak ho jednoduše vyměním :)

Na druhou stranu mě docela uklidňuje to, že dříve se dělalo podlahové topení ze zahradních trubic a stále to funguje :).
o 22.10.2015, 13:21 | Ladic
U kamaráda se trubka propíchla kari sítí při betonáži, čímž nevycházela poté tlaková zkouška, pouzavírali se jednotlivé okruhy, zbyl ten se ztrátou a pak už se hledali fleky a vlhkost. Ale pokud se to už jednou zaleje, nevěřím, že by dnes běžně používané trubky mohly něco provést.
o 22.10.2015, 22:39 | Tuner#2 | Upraveno: 2015-10-22 22:43:05
AR: Ano je to tu zase, neb je to pravda, ale řešit to s někým, kdo počítal jak se mu krásně vrátí solar neb bojler mu sežere 8000kWh za rok (asi by se u něj koupala půl vesnice :)) [ Link ] je zcela zbytečné... Ono si na ty tvoje výpočty budeš muset přijít sám jen už bude pozdě...

Ladic: Četl jsi vůbec moje vysvětlení? Ušetříš na izolaci/polystyrenu neb samotná systémovka je cca. 3cm. Máš přesnou instalaci, nemusíš řešit igelity a sponky, hadici nic nenamáhá a nehrozí poškození ještě před zabetonování, neb celá hadice je v podstatě schovaná a vůbec po ní nechodíš narozdíl o vrchní montáže sponkama atd. Za mě to vyloženě vyhozený peníze nejsou a u mě + převážilo jediné - a to je o trochu vyšší cena.
o 22.10.2015, 22:40 | Tuner#2
M.a.R.i.: Nechápu proč pořád tyhle pseudohadice na které odkazuješ? Děláš to na celý život a myslím, že tohle není nic předraženého: [ Link ]

o 23.10.2015, 08:16 | AR
radek.613: jo taaak..no tak v mém případě to bude 5mm lepidla a pak už jen vinyl/dlažba, ale nemuselo taky být nic.

Tuner#2: hoho, a tohle tu dlouho nebylo ;) ale je fajn že jako expert dokážeš popřít i výrobcem deklarované hodnoty pro běžnou 4 člennou rodinu a označíš je jako by je spočetl pro celou vesnici. Ale co ty seš přece expert přes všechny obory a já jen ten kdo pytlíkuje a nic nedokázal.
o 23.10.2015, 16:40 | M.a.R.i
Tuner2:
koukni se kolik stoji 1m2 3cm podlahoveho polystyrenu a kolik stoji systemovka... Folie stoji par kc na m2 a vidlicky taky. Usetri se podstatna cast nakladu.

Jinak ano, delas to na cely zivot, ale to je se vsim. Rekonstrukci jsem mohl udelat za 1mil, ale taky za 2, kdyz je to na cely zivot ;). Clovek porad nekde hlesa per vykon/cena a kazdy klade duraz na neco jineho. Ja mam treba cca 2000m elektriky v bytove jednotce o 150m2....
o 23.10.2015, 16:42 | M.a.R.i
A proc vsichni doporucuji systemove desky? Vetsi PC = vetsi rabat + snazsi prace instalatera ( i kdyz my jsme ve 2 natahli 150m2 za nedeli)
o 23.10.2015, 16:58 | Tuner#2
AR: No a to je ta nevýhoda, že nemáš žádnou akumulaci...

Ohledně ohřevu TUV jsem tak psal reálnou spotřebu tříčlenné rodiny změřenou přes láto, kdy je podlahovka vypnutá s nátopem 120l bandy plynem + dokonce denní vaření na plynu. Pokud tu mou cenu vezmeš proti solaru, tak tě prostě vyjde to, že ho do jeho konce životnosti sotva splatíš, ale pokud chceš pořád počítat se spotřebou bojleru 24hod. nonstop, tak klidně s ní počítej :))

M.a.R.i.: Jasně jsou věci, kde se dá ušetřit, ale zrovna nevratné procesy jsem kupovat to nejlepší na trhu, protože to prostě nehodlám měnit. Ušetřit poměr výkon cena se dá na baráku zcela někde jinde...
o 23.10.2015, 17:11 | radek.613
AR: to je ono, skoro žádná hmota k akumulaci a udržení teploty bez dodávání energie, typický příklad té diametrální odlišnosti od teplovodního systému.

Tvůj systém natápí o řád rychleji pouze lepiddlo a krytinu. Jakmile je vypneš, ta malá hmota ovšem zase poměrně rychle vystydne a k udržení výkonu či teploty je třeba s malými přestávkami neustále dodávat elektriku. Zároveň jsi limitován v reálu nějakými 90W tep.výkonu z m2 plochy. Tohle řešení (folie či drát) v lepidle pod krytinou se pužívá na temperování koupelen či chodeb. K trvalému vytápění se to nákladově příliš nehodí (brožurky a prospekty neřeším), ale když to člověk má na temperaci a na nízké sazbě, je to příjemné.

Oproti tomu teplovodní systém má vždy řádově a logicky z povahy konstrukce větší objem hmoty kterou protékající kapalina teplem ohřívá. Tím pádem lze po natopení odstavit zdroj tepla třeba i na půl dne či víc (lhostejno zda je to kotel, TČ, elektrokotel, krbovka s akumulací,...) a nedojde k žádnému pozorovatelnému chladnutí, tady jsou ty úspory. A samozřejmě tím médiem lze ty místnosti i "odtápět" čili chladit, mnohem efektivněji, než pouhým vypnutím elektriky a čekáním na vystydnutí dlažby. A samozřejmě, výkon teplovodního systému je na m2 variabilní, podle hustoty návinu trubky se lze klidně dostat na 150W/m2 když je třeba, bez nebezpečí vysokých teplot či havárie stavební konstrukce (krytina, beton). I proto se teplovodní systém více hodí jako trvalý a hlavní zdroj otopu. Samo záleží na plochách místností, nábytku, tepelných ztrátách a požadavcích na komfortní teplotu té které místnosti. Když máš hodně nábytku a malé místnosti, může být být maximální plošný výkon elektriky pod dlažbou nižší, než je třeba vůbec tep.ztráta té místnosti....

Co se týká systémovek či folií - není to o rabatech, ale o systému. Pracovat je možno oběma, každý má svá pozitiva i negativa, osobně si pamatuju, že práce je vždycky dražší než materiál, takže třeba když se dělala lounská galerie systémem Pedotherm (EPS položeno stavbou, topenáři začínali odraznou folií, pokládání v rastru na rovině, příchytky), strávili na těch kilometrech trubek o týden déle, než kdyby vyhrálo deskové řešení od Rehau, které sice stálo víc jako materiál, ale šlo v reálu udělat za čas o týden kratší, který "nevýhodu" investice smazal. A taky je to o tom, že když mezi položením podlahovky a betonáží/litím povrchů jsou tři dny a na stavbě už se nedělá nic "hrubého",lajznu si použít folii a příchytky. Když mám ale do betonáže/lití dva týdny či víc a po stavbě si ještě zedníci v kolečkách vozí maltu, cihly nebo nosí překlady, jednoznačně půjdu so systémovky, která trubku a spol mnohem, mnohem efektivněji ochrání. Tož tak....
o 23.10.2015, 17:15 | Tuner#2
radek.613: Amen, přesně to jsem tady psal a souhlasím do puntíku ;)
o 24.10.2015, 08:58 | deda
bral jsem systémovku od žichlínka. Je to takovej levnější kompromis mezi klasickou systémovkou a obyc polyšem

foto k příspěvku  od deda

o 24.10.2015, 10:41 | AR
radek.613: a proč bych měl všechno akumulovat? Teplo vyprodukované podlahovkou mě pak udrží samotná konstrukce domu.

Tuner#2: tvl zas to překrucuješ a zas tu motáš soláry. Tys primárně zpochybnil spotřebu el. energie jednoho vybraného bojleru které deklaroval výrobce. Ale to je ztráta času z tebou řešit protože ty to víš vždy nejlépe.
o 06.03.2018, 08:43 | DaveX
Právě řeším podlahu a když to tady čtu zpětně, tak některé věci jsou úsměvné. Rehau jako nejlepší značka? Všichni dodavatelé mají stejnou nebo hodně podobnou trubku. Pedotherm, Giacomini, třeba i Getasystem. Úplně jinde je Multibeton, asi to nejlepší na trhu, ale trubka je 3x dražší.

Co se týče systémové desky, absolutní zbytečnost, pokud to firma, která to dělá, umí. Sám bez zkušeností bych se do toho nepustil, protože to není jen tak.
o 06.03.2018, 20:07 | Tuner#2
DaveX: Ano Rehau je jedna z nej firem na podlahové topení, jako jedna z mála umí udělat takový plast, který bez problému funguje jako kyslíková bariéra aniž by v truhce musela být hliníková vložka, která je do budoucna časovanou bombou...

To co odkazuješ, tak zrovna ten Pedotherm vypadá na nějakou předprodávanou značku, kde je v trubce alu. Děkuji pěkně, ale tohle fakt nepovažuju za top trubku, to jsou naopak zpravidla ty levné sráče z itálie za pár korun...

A ano, pokud máš Rehau, je systémová deska nutností, neb ta hadice díky celoplastové konstrukci nedrží tvar a poměrně velkou silou se vrací zpět. Proto je ideální systémová deska, která hadici ideálně zafixuje bez rizika poškození.
o 06.03.2018, 20:41 | DaveX
Tuner#2: No já nejspíš budu volit Multibeton. Jsou sice dražší, ale doživotní záruka mi za to asi stojí. Pro ten klid duše :)

Podle mě Pedotherm a Rehau berou trubky ze stejné fabriky.

Můžeš mě ještě odkázat, kde si psal beton vs. anhydrit? Kouknu na to. Jsem spíš rozhodnutý pro beton.
o 06.03.2018, 21:44 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-03-06 21:46:49
DaveX: Ty asi nečteš co píšu. Pedotherm jsem nikde nenašel výrobce (nemám na to čas) a vše se tváří jako přeprodávaná trubka PEX s Alu vnitřkem. Prostě shit za pár korun, ale těžko soudit, když k tomu mají nulové info.

Rehau má na trubky vlastní továrnu a trubka je ze zesíťovaného polyethylenu PE-Xa a neobsahuje žádnou hliníkovou vložku.

Co se týče Multibeton, to je jen další přeprodej ne??? BTW záruka 10 let jako Rehau a těch 30 let je jen na vadu materiálu pokud dobře čtu. Kde máš tu doživotní???

Na beton mrknu, někde jsem to dával.
o 06.03.2018, 21:45 | Tuner#2
Tak tady: [ Link ]
o 06.03.2018, 21:57 | DaveX
Tuner#2:
[ Link ]

Trubky stojí stejně, jako REHAU. To ale stojí všechny, co jsem zatím poptával. Všechno je plus mínus 2-5 Kč. Multibeton je bohužel o dost dražší :(

Multibeton, mám nabídku od realizační firmy a ne, není to žádný přeprodej. Nebudu tady dělat reklamu. Je to německá firma, dá se říct že rodinná. Doživotní záruka je na celý systém :) Podle mě jedno z nejlepších, co je.

Jinak doživotní záruka zmíněna zde: [ Link ]

o 06.03.2018, 22:11 | Tuner#2
Já anglicky neumím nijak zázračně, takže google translate a stejně tam tu doživotku nikde nevidím a u nás na cz stránkách píšou jen 10 let... Stejně tak jaký používají trubky a zda jsou prvovýrobce?
o 07.03.2018, 02:04 | Mr.Scully
DaveX - ty trubky u těch výrobců jsou víceméně totožný. Pokud nevezmeš vyloženě něco odněkud od východních soudruhů, tak pravděpodobně to bude kvalitativně naprosto to samé co Rehau. Otázka je, kolik ušetříš, většinou ty rozdíly nejsou tak velké. I když je fakt, že třeba od Getasystem jsem měl nabídku o třetinu levnější, ale byla tak nekonkrétní a obecná, že jsem to nerisknul. Vzal jsem nějakou třetí značku, která byla cenově mezi Rehau a Getasystem.

Systémová deska vs. bez ní je podle mě především o pokládce, pak už je to fuk. S deskou máš menší šanci, že ti dělníci něco někde rozkopnou. Jinak jsou to ale prachy navíc a v praxi asi žádný užitek (i když je možný i ten důvod, co píše Tuner).

Anhydrit vs. beton jsem váhal asi dva měsíce a nakonec vzal beton. Cenově to takovej rozdíl nebyl, ale s betonem obvykle chybu neuděláš. Jediná nevýhoda je delší setrvačnost při topení, což je u trvale obývaného RD úplně fuk. Anhydrit se může hodit tam, kde z nějakého důvodu nejde dostatečně vysoká vrstva a nedostaneš tam těch 8 (nebo kolik) centimetrů...
o 07.03.2018, 02:06 | Mr.Scully
Tuner#2 - v tom anglickém článku se vyloženě píše, že Multibeton dává doživotní záruku na trubky a týká se to stavby, tedy nejen prvního majitele, ale i všech dalších. (Otázka je, jak to garantujou... pokud mi praskne trubka, tak cena nového topení bude stejně zanedbatelná proti škodě na baráku).
o 07.03.2018, 07:52 | DaveX | Upraveno: 2018-03-07 07:56:46
Mr.Scully: jasně, ale pokud vím, tak pojišťovna ti zaplatí škody na baráku, ne nové topení. Pokud praskne po 20 letech trubka někde v ohybu, tak máš velkou pravděpodobnost, že ti praskne ve více místech.

Tuner#2: Určitě jsou prvovýrobce, používají trubky kladené za tepla, což prodlouží jejich životnost a kladou se úplně jinak, než běžné, tím docílíš rovnoměrné teploty v místnosti. Ale to asi normálně oproti klasice nepoznáš, že máš u okna o stupeň méně. Na kolik máš dimenzováno topení, co se týče přívodní teploty vody?
o 07.03.2018, 08:16 | DaveX

foto k příspěvku  od DaveX

o 07.03.2018, 17:21 | Tuner#2
Mr.Scully: tak google asi kecá...

"Schválená kvalita nebo výrobky a systémy přesahuje normální očekávání a instalace, kterou jste vy, závodně vyškolená a specializovaná společnost, výsledky pojištění potvrdily škodlivost od založení firmy. MULTIBETON zajišťuje záruku na materiálovou životnost na trubkách systému MB. To se týká budovy, nikoliv původního vlastníka.
Každému projektu je vystaveno záruční list."
o 07.03.2018, 17:23 | Tuner#2
Z českých stránek: MULTIBETON® poskytuje na své systémové trubky 30letou záruku na materiál. Rovněž obdržíte 10letou plnou záruku, která je v rámci odpovědnosti za vady výrobku kryta u známé pojišťovny.
Nárok na záruku ze strany investora nemusel být u MULTIBETONu zatím nikdy uplatněn, neboť v průběhu mnoha desetiletí nevznikla jediná škoda způsobená vadou materiálu.

Takže záruka stejná jako u Rehau...
o 07.03.2018, 17:27 | Mr.Scully
Google to nepřeložil dobře, nezvládá některé obraty. "Life time material warranty" znamená "doživotní záruka na materiál". Google to přeloží otrocky jako "život materiál záruka" a udělá z toho "záruku na materiálovou životnost", což je celkem nesmyslný obrat.
o 07.03.2018, 17:28 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-03-07 17:32:02
Nějak nechápu jak se kladou úplně jinak? Vždycky je to smyčka a vždycky na vstupu je nejteplejší než na vratce, proto se to dělá tak, že jedeš s dvojnásobným rozestupem po obvodu do středu a ze středu se zas rozmotáš v tom rozestupu ke kraji. Pokládat to jako hada je nesmysl a nebudeš mít vyrovnanou teplotu, to se dělá max. tam kde máš málo místa. Tohle beru jako jejich nějaký marketing, stejně tak jako to slovíčkaření se zárukou, která je jen 10 let jako všude jinde.

Co tím dimenzováním myslíš? Tenhle parametr mě nějak nic neříká i když mrkne, tak letos to pouštělo v těch mrazech před pár dny nejteplejší vodu 32°C jinak běžně pod 30...
o 07.03.2018, 17:31 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-03-07 17:31:22
Mr.Scully: Ale na materiál i Rehau dává asi 30 nebo 50let (už z hlavy nevím), ale klasická záruka i na škoda tím způsobené je 10 let. Ostatně koukni sem: [ Link ]
o 07.03.2018, 17:45 | Mr.Scully
Já mám pocit, že my pouštíme teď do topení kolem 32 stupňů, protože žena je teplomilná a chce 25 stupňů v obýváku. Když jsme pouštěli pod 30, tak se to nikdy nevytopilo na víc než sotva 24. Ale ještě s tím nastavením bojuju. Nastavení čerpadel, směšovače, TČ... bohužel vodu a TČ dělali dva různí řemeslníci a nějak se moc nesetkali, takže to teď ladím metodou pokus-omyl. Měl jsem na stavbě spoustu šikovných lidí, ale málokdo mi dal školení, jak pak co nastavit či používat :-D
o 07.03.2018, 18:28 | DaveX | Upraveno: 2018-03-07 18:47:34
Tuner#2: Chápeš to, že mě nezajímá, jakou mají záruku někde napsanou? Mi jde o záruku, kterou mi dá firma, která mi to bude dělat. A ta mi dá doživotní záruku na celý systém Multibeton. Je to jednoduché, od té doby, co to Multibeton dělá, nemají ani jednu reklamaci.

Co se týče toho kladení, tak to je na delší diskuzi, každopádně máš dle grafu pěkně rovnoměrně vyvážené teplo v místnosti a je to dáno projektem, který ti zpracují v Německu pro každou místnost zvlášť. Je logické, že u okna musíš topit trochu víc.
o 07.03.2018, 20:41 | Tuner#2
DaveX: Nooo moc to nechápu. Pochybuješ co má napsané na cz stránkách sám výrobce a věříš nějaké firmě (s.r.o.) co tě to bude dělat? Bohužel znám poměrně hodně firem co mají za 5 let už třetí jméno a obvykle za sebou sekeru u dodavatelů co zaplatí pojišťovna. Jseš hodně naivní pokud tě tohle slíbí nějaká česká/ostatně i zahraniční realizační firma. Podstatné je to tvrdí a garantuje výrobce hadice a ten garantuje 10 let a 30 jen na samotnou vadu materiálu.

Co se týče nějakého projektu v německu, podstatnější u podlahového topení rozmyslet kde bude nábytek, kuchyně, atd. než nějaké okno. Okno je ztráta sama o sobě ve zdivu, ale moc nedává smysl nějak extra hustit hadice pod oknem, když natápíš plochu. To zhuštění má plošně význam a dělá se na to výpočet i u nás, ale tenhle argument nechápu stejně jako tu garanci...
o 07.03.2018, 21:19 | DaveX
Kluci, nevíte, kolik jste do topení pouštěli, jak byly ty mrazy?
o 07.03.2018, 21:28 | Tuner#2
DaveX: Vždyť to píšu tady: 07.03.2018, 17:28

Aktuálně je 1°C a jde tam na vstupu 29°C a máme tu 22,5°C
o 07.03.2018, 21:39 | DaveX
Sorry, to jsem přehlédl.
o 19.03.2018, 00:50 | Pardal
Já dělal podlahovku na 185m2 baráku za den. Systémové desky a všechno od Oventropu. Práce napohodu. Nikde žádný spoj. Zatím to po třech letech topí :-)
o 20.03.2018, 22:11 | CervinVega
A za 20 let v těch domech bude bydlet někdo jiný...
o 20.03.2018, 22:16 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-03-20 23:03:50
CervinVega: A jééé, zas to moudro :)) Ne fakt jsem to nestavěl na to, abych to prodal. Pokud dá bůh chceme tady strávit i pěkné stáří. Proto máme bungalow a v 60ti rozhodně nic nového stavět nebudu...
o 20.03.2018, 23:00 | Luke_288
DaveX: při -15st mi kotel topí vodu kolem 39st, do podlahovek jde na vstupu podle teploměru max 35st. Teď jsou -3st a teploměr na vratce se mi zastavil na 31st, ale už jsou na noc zavřený serva, takže odhaduju, že za provozu by to bylo tak 32-33st. v obejváku 23,5-24st.
o 04.07.2018, 07:45 | DaveX
Co se týče podlahy. Budu mít v domku následující.

1) Dlažba - bez problémů
2) PVC v dětských pokojích a ložnici - jakou tloušťku zvolit? Jaký nášlap?
3) Vinyl - to stejné, jakou tloušťku a jaký nášlap zvolit?

Topení bude vodní podlahovka. Díky moc.
o 04.07.2018, 17:35 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-07-04 17:35:47
DaveX: Tloušťku logicky co nejmenší, nalepit a nášlapnou vrstvu, která tvoří tu "odolnost" samozřejmě naopak co největší.

Já mám všude lino Tarkett Supreme plus (vyhledej si, psal jsem to tady několikrát) kde za super cenu získáš lino vhodné pro školky/školy s nášlapem 0,7/0,8mm což nemá kdejaký vinyl a přitom stojí 2 - 3x tolik. Mám ho i v kuchyni/obýváku a i po 5ti letech je jako nový i přes ježdění na odrážedle a další neřesti malého.
o 04.07.2018, 21:19 | DaveX
Tuner#2: Jo, Tarkett mám uložený v oblíbených a počítám s ním minimálně do pokojů :)

Spíš mi šlo o nějaké konkrétní čísla. Stačilo by v obýváku 0,4 nebo 0,55? Já mám právě v pokoji 0,7 a je to super. Žádné otlaky od skříní, ničeho.
o 04.07.2018, 21:30 | Tuner#2 | Upraveno: 2018-07-04 21:31:30
Ten otlak je spíše o tvrdosti toho podkladového materiálu a Supreme plus je právě hodně tvrdý. V podstatě je to spíš takový vinyl v roli a proto tam otlak není prakticky znát. Pak jsou ty různý měkčený lina a tam je vidět všechno. Nášlapná vrstva je spíš jen jako ochrana toho samotného dekoru (obvykle imitace dřeva) a pozná se spíše až časem na hodně exponovaných místech kde se méně kvalitní a nebo slabší vrstva rychle ošoupe a pak to značne brát dekor a měnit tím pádem barvu až se to třeba smeje/prošlape úplně což je v domácnosti samozřejmě extrém, který asi nenastane, ale čím více tím obvykle lépe. Sice na doma tvrdí, že od 0,4mm stačí, ale 0,7/0,8mm je víc :-)
o 04.07.2018, 21:58 | DaveX
Tuner#2: No, asi poprosím podlaháře, protože toho je v dnešní době tolik, že se z toho zblázním :D
o 04.07.2018, 22:16 | Tuner#2
Hlavně nějakého nezávislého, protože dneska se prodává to na čem je marže :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3818 sekund.