
Navštíveno 6522x

Jake mate kandidaty? Tak od roku 2011...
no kdyby jsi šel tak o 10 let dolu ročníkem, poradil bych ti 81kw TDi .o) šepot lučních květin, spotřeba na pohodu ...
Asi me tu ukamenujou,ale ja si doted nemuzu vynachvalit sve byvale 1.5 dCi 78kW.
Nekolik lidi se me za ty roky ptalo zda je to benzin nebo diesel. Krasne tichy zvuk a spotreba do 5ti.
Mazlig...rotačka a šepot lučních květin? To si děláš legraci anebo máš něco s ušima?
Camron chtelo by to jeste rozlisit na pocty valcu, pac takovy 6 valec naftak bude klidnejsi nez 4 valec.
Je ti jedno zda 1.4 nebo 3.0?

08.12.2015, 14:12 |
MazliG | Upraveno: 2015-12-08 14:13:17
camron:
no to si nedělám vůbec legraci
mám 81kw - 2002 toledo, najeto 250
mám 96 kw pd sharan 2006 hlučný, najeto 170
mám 77 kw pd altea 2006 hlučný, najeto 70
měl jsem 74 kw pd octavii 2010 hlučný - novou
- zkrátka to toledo, co mám na práci jez těchto aut nejspolehlivější a nejtišší
- pořád ale hodnotíme koncerty, neměl jsem nikdy žádné jiné, vyjma partnera HDi .o( - což bylo docela tichý, ale nejelo a pořád něco s el.
camron: a jestli se ti zdá PD tišší než rotační čerpadlo - slyšim prvně

08.12.2015, 14:18 |
tj Laguna III 2.0 dci 110kw 2010...

08.12.2015, 14:28 |
Losky | Upraveno: 2015-12-08 14:29:27
Taky když srovnám Sdi, Tdi PD, Tdi CR, Hdi a dCi tak vede HDi. Taktéž jsem vezl pár lidí, co si nebylo jisto, jestli to je benal či nafta. Každopádně přechod z HDi do PD byl něco šíleného, jak Zetor.

08.12.2015, 14:31 |
camron | Upraveno: 2015-12-08 14:35:37
Srovnám-li 1.9Tdi v Octavii 1 s 1.9, nebo 2.0 TDi PD v Octavii 2, tak rotačka je na tom hlučností a celkově zvukovým projevem daleko hůře. A se sluchem jsem byl nedávno na vyšetření a mám ho špičkový. Tím ovšem netvrdím, že PD agregát není hlučný, ba naopak. A každý to může vnímat jinak...
No a s tím 6válcem. Měl jsem 280/320 CDI a taky to nemělo daleko k Zetoru..
camron: máš pravdu - howk

08.12.2015, 16:21 |
Ravo 3litr 6vál BMW se single turbo... řídil jsem ho v 330d (nevím která generace, nejsem znalec BMW) a hrozně dobrý...
Honda 2.2 i-CTDi a to zcela vážně, když sednu pak do rok, dva staré octavie, fabie, volva, audi s dieselem, tak to je nesrovnatelné, dnes jsem jel nový 1.6 TDi 81 kW a to je děsný, tak to drnčí fakt jak traktor :-(
případně teď nový motor 2.0 TDi v Superbu III, ale to za jízdy v kabině, jinak je stejně slyšet docela dost...

08.12.2015, 19:45 |
Kamil HDi, TDička jsou oproti tomu traktory
Teď asi dostanu jmen, ale za mě 3.0 TDI (v A7). Odhlučnění vně i uvnitř perfektní. A to jsem měl před tím samej benzín a elektriku. Spolehlivost zatím nevím:-(
Rozhodně kterýkoliv 30d nebo 35d v bavorech, spolehlivost nadprůměrná, kultivovanost nadprůměrná, zvuk a výkon moc pěknej.
Dost záleží na tom, jak velkou váhu, přes jakou převodovku, kolik kol a jak velkých to pohání. Trojkařovi s jedním turbem, zadokolou a manuálem na 225tkách často nemůže věřit spotřebu 6.5 na sto nějakej dvaapůltuny tahající X5tkař s dvěma turby, čtyřkolou, automatem a dvacítkama s pneu 265, když mu to ne a ne chlatat pod 11 :-D
Ako RedBaron, tí čo píšu o koncerne a honďáckom dízly asi majú iné požiadavky na tichý dízel (a to nemyslím nijak v zlom) ;-)

09.12.2015, 11:28 |
Harryp | Upraveno: 2015-12-09 11:28:37
Jako BATMAN. Nejtišší a úsporný 1.5dCi 60kW r.v. 2002 v Kangoo. (kolikrát spolujezdci ani nevěřili, že to je diesel)
Jinak to není jen o motoru. Jezdím teď 1.6TDI 77kW v Roomster Scout, ale chvíli jsem ten stejný motor jezdil v Octavii 2010, kde byl o řád tišší !!! Spotřeba +- deci rozdílu
Pak že lidská rasa nedegeneruje, a koukám nejdřív to postihuje uši, pak vnitřní ucho (vnímání vibrací a rovnováhy), někde kousek dál je ruka smrdící naftou od držení pistole na pumpě (uživatelé pětiprstých prezervativů jsou tohoto ušetřeni, zase ale více exhibují), a končívá to plícema plnýma sazí, nosem plným kyselého smradu na zblití a třesavkou, s otázkou kdy ta "tichá, klidná věc, šeptající jako květiny" konečně zatopí a hlavně rozmrazí okna, jestli až po půl půl hodině a 25kilometrech, nebo dřív (netýká se uživatelů nezávislých topení, ti jsou za něj trestáni vyšší spotřebou za desetinnou čárkou :-D :-D).

09.12.2015, 13:41 |
RedBaron | Upraveno: 2015-12-09 13:41:48
Tvl, nejtišší 1.5dCi a není to jen o motoru. Takže v osobním Mégane tohle chrastítko doslova nejtuje jako prase a v užitkovým Kangoo je to odhlučněný líp jak Mercedes S-klasse :-D
Já to malinko chápu, uživatelé ropáků jistého koncernu, jehož dízlové motory od třech do deseti válců jsou naprosto světovým unikátem v chrochtání, vibrování a drnčení, nově i v disciplíně "smrtelný chrapot semaforový" (vozy se zapnutým start-stop systémem a managerem za volantem, co na tom stojí v každé křižovatce jak na rýči, a přesto všechny ostatní zdržuje než se ta série chchlání přenese na kola) bývají opravdu překvapeni, že ropák od jiného výrobce dokáže být kultivovanější, než jejich mastný sen.....
Camron: mam pd a jsem brnak. Klidne necham poslechnout. A svezu te se zahratym motorem. Muzes posoudit spotrebu i hlucnost. Za mesic bych mel mit vytlumene podbehy a i motor. Muzu pak dojet znovu. Mam motor v poradku. Muzu i porafit na co si dat pozor. Pri koupi podobneho vozu.
radek.613: dejme stranou tvůj všude omílaný odpor k naftový autům a vlastnosti, které vnímala většina tak 20let zpátky a zeptám se...řídil jsi v posledních 2-3 letech naftový osobák 2013+ se Start/Stop, DSG apod? Stojím si za tím, že ne...osobně střídám auta od 1,2 po 2,5 benzín/nafta, proto: umatlanou pistoli jsem nepotkal za 8 let nikde na pumpě (netankuju v JZD), spotřeba vždy vítězí ve prospěch nafty, které topí na stejnou uroveň možná tak o kilometr dál. Že je S/S někdy na hovno je pravda, druhá strana je, že než člověk došlápne spojku nadoraz, je už nastartováno. V kombinaci s DSG si troufnu tvrdit, že může sedět za volantem jakékoliv Z, a vyletí ze semaforu dřív, než kdejaký petrolhead s manuálem. Zbytek nesoudím, beru to jako uživatel, kdy mě zajímaj právě ty uživatelské vlastnosti.
nová naftová i30 i třeba nová octavia 1,6tdi se v zimě při -10 nezahřála na provozních 90° ani po 12km co mám cestu pravidelně z domova do města. Cokoliv benzínového s funkčním termostatem je ohřáté na polovině vzdálenosti. Kdo bude s naftou jezdit okolo komína, povinně musí dokoupit výhřev sedaček/volantu, bufík :-D a vibrace benzín verzus nafta .. to bych musel být hluchej, slepej a bez citu na těle. R4 nafta bude vždy vibrující oproti R4 benzínu.
nepadlatu AR 2.4 JTD... nejde o chrochtavej zvuk, protže to je 5 vál :)
každopádně nafta je nafta (myšleno ironicky) a jako Only-One ... s naftou jezdím dost a ten projev novejch koncernovejch motorů je prostě hroznej.. člověk si navíc připadá jakoby jel na gumovým laně když šlápne na plyn a dlouho se nic neděje (z motoru se ozvě šramocení a po 5s se to nějak zmátoří..trochu mi to připomíná HTP ve fobii junior co jsme měl v autoškole..)...oproti původnímu 1.9 TDI...
Neni tdi jako tdi. Clovek musi vedet jak chce aby to auto bylo zivy.... kolik by melo mit spotrebu a jak se v tom bude citit. Jde o to to auto mit rad. Apooripade doladit co od nej ceka.
jěště co se týče spolehlivosti koncernový 1.6 - sice jezděj stále, ale při současným nájezdu cca 100 000km u všech 6ti aut co tu máme s tímto motorem je třeba co 1000km dolejvat litránek oleje a to už od cca 30000km.. což při jedný cestě cca 1600km na otočku není zanedbatelný množství a stále je třeba mít kanďáček s olejem v kufru...servis das hovno se k tomu staví tak, že to je normální stav..

09.12.2015, 18:49 |
Chris a co 1.6 i-DTEC od hondy ? :))
2 Honza2.016v: presne to povedali aj nám vo firme, akurát tých áut máme 200 :-D fakt pecka....

10.12.2015, 10:26 |
Kmoda
Crestik: díky systému podnikání v této zemi a "palogice" pořizování aut do firem si s naftovými xindly nejrůznějšího provedení a stáří "užívám" denně, od dodávek, přes pickupy, po osobáky, napříč spektrem značek koncern/Toyota/francie/bmw. Je tu Avensis se 450tis km na hrbu, rok starý - "nový" Jumper HDi (náhrada šestiletého, kterému umřel motor na kapající vstřiky :-D :-D :-D), nějaké berlingo či co (v tom jsou ty dCi či co?), auta majitelovo synků (pašík s dsg a 4motion, 530d v manuálu), slepice Fobie na ježdění kolem komína, veterán Samuraj od Suzuki, a teď tu koukám u účetní, že zřejmě Toyota bude odejita pro morální stáří a celkové opotřebení a přijde něco nového, tedy hypernový klump se všemi "vymoženostmi" dnešní doby :-D :-D :-D Zkušeností mám více než dost a prostě marně pátrám po čemkoli pozitivním (jen služebně s tím různě odjezdím vcelku 45.000 ročně).
Je smutné, že se za těch 20let skoro nic nezměnilo, a ano, řídím to denně a v JZD fakt netankujeme. A ten zbytek - asi jako O/O, za ty skoro 4 desítky let mezi auty a motory.... mám celkem přehled i zkušenosti :). Ale chápu že třeba horník co po šichtě vyleze z dolu a odloží sbíječku, po usednutí do svého osobního ropáčka nic neslyší, necítí ani nevnímá, hic je mu i při mínus deseti a jen hypnotizuje displej s hodnotou průměrné spotřeby :-D.
ted jezdim 3.0 od koncernu a zvuk uplny luxus a jede to jak ku*va :-)
jak spolehlivost nevim, spotreba oproti rotacce ulet :)
audi A6 4F 2010 FL, motor 176kw 3,0 tdi, najeto 280 tis km, spotřeba 8,0-8,5max dlouhodobá,dálka 6,7l/100, chip 300hp/600Nm, 6kvalt Tiptronic, 0-100 6 vteřin, quattro, topí to na volnoběh, má to předehřev vody pod torpedem kterej ohřívá vodu přímo do topení.
kultivovanost, výkon, spotřeba, celkový projev motoru super.
jakýkoliv PD, rotačka když budou stát vedle sebe oproti 3,0 tdi CR traktory.
a to nemluvím o verzi 180kw, přijde mě ještě tižší.
To je normálně diagnoza :-D :-D :-D Prostě už asi fakt neexistuje jedinej uživatel ropáka, co by napsal víc jak půl věty bez toho, aby se v ní objevila spotřeba :-D :-D :-D Už to nefetujte, je to nebezpečné, i když to projde FAPem.....
Mel jsem predesle vozidlo a6 c5, 2,8 V6 190hp. Byl v tom plyn z sva. A to auto jelo z poloviny jako tento 3,0 tdi. Vaha o 250kg mene a spotreba byla kolem 14 litru plynu. Narazim na to ze s velkym autem a obsahem se da jezdit za prijemnou spotrebu, kdyz vezmu ze 2,0 tdi 125kw superb2 bude ve stejnem stylu jezdit za 8 litru taky.
Ale neresim spotrebu, penize na to mam abych mohl zivit takovy auto, jen jsem chtel napsat ze proc se smudlat ve 2,0 tdi se stejnou spotrebou 3,0. A kultivovanost motoru je uplne nikde jinde.
Já to vzdávám... 7 holých vět, jedna věta rozvitá... a čtyřikrát slovo "spotřeba".... ve vlákně o kultivovanosti a bezporuchovosti....

10.12.2015, 22:41 |
assassin | Upraveno: 2015-12-10 22:47:02
Radek: existuje :) jsem uzivatel ropaka a vlastne bych ho hned vymenil za stejne auto v benzinu ... Vibrace a hluk je strasnej, hlavne na volnobeh - a to pritom mam motor co zastanci znacky vyzdvihuji jako dieselovej zazrak :) ... Nastesti stravim vestsinu casu na nemecke dalnici a tam se ten rozdil benzin/nafta tolik nepozna....
Mastna pistole je podle me na kazde pumpe, treba vcera ve wolfsburgu na aralu jsem si pekne zcunil ruce....
Jo a abych nedal prispevek bez spotreby - nejmin to kupodivu zere po dalnici 8-9litru... Mesto a okresky sviznejsi jizdou 8.5 a vic...(coz mi teda prijde dost tragicky, na to ze to ma bejt uspornej motor...)
A to ani po dalnici ani po okreskach neni zadna divocina, protoze tech 160 ps je neuveritelne linejch, nedavno jsem nemohl predjet po prazskym okruhu fabii s pizzarem, do 170 akcelerovala stejne, jeste ze se to pak jeste trochu rozjede :)
(Volvo d5)
Jo a kultivovanost chodu ve spojitosti s koncernovejma 4valcema je dobrej joke, otec ma PD golfa a to jsem myslel ze je snad rozbity uz u novyho, zvenku to taknstrasne nezni, ale zevnitr to vypadalo ze motor vyskoci kapotou ven. Pak jsem sluzebne jezdil s VW vseho druhu - takze vlastne vsechno 2.0tdi cr s dsg :) a to teda s kultivovanosti nema taky nic spolecnyho...
Kultivovanost si predstavuju tak ze kdyz jsem si kdysi koupil e36 328i a zastavil na krizovatce, musel jsem se podivat na otackomer jestli to nechciplo :)
Proto jsou na stojanech ty igelitový rukavice,aby se nezamastily ruce od pistole,nevim proč,ale už sem si párkrát zmastil ruce od nafty i u benzínový pistole :( po asi půl mega km s nafťákama mám teď asi 300tis benzíny a naftu už nechci

11.12.2015, 00:42 |
JA lpg
nevim, jestli ti to pomuze, ale nejtissi a nejspolehlivejsi diesel se prejmenoval na benzin...
Cervin....
Timto bych neargumentoval...znam benziny, ktere bys poslechove odhadnul na rozbity diesel!
radek.613: Asi by stálo za to, si nejdříve přečíst o čem toto vlákno je, než začneš psát kraviny mimo téma :-)
Já Ti nevím..... :-D Když se tu píše, že nejtišší a nejkultivovanější ropák je francouzský vibrátor dCi a že mu lidi nevěří když je veze, že je to nafták, pak se celkem reálně domnívám, že já rozhodně nejsem ten, kdo tu píše kraviny :-D

11.12.2015, 12:47 |
sts Diesel neměl v osobáku nikdy být ze své podstaty, snad jem pro masochisty. Diesel z tohoto období dělá kravál větší jak benziňáky ze třicátych let minulého století a to je ostuda.Kultivovanost se u nich nahání vším možným. Tiramisu z hovna neuděláš..
Neznám žádnej kultivovanej čtyřválcovej diesel, u šestiválců to už je většinou jiná písnička. V práci často jezdím Dci a oproti koncernovejm čtyřválcům to tak nebučí,ale kultivovanej motor zní úplně jinak.
Nevim jak kultivovaný je uvnitř,ale líbí se mi zvuk w124 motor tam byl asi jen 4válec a neznělo to "nejtovaně"
tu je nekdo zraly na psychiatra
radek.613: Nejtišší a nejkultivovanější diesel neznamená, že se to musí porovnávat s benzínovým motorem jako Ty a někteří další tady dělají! O tom to vlákno opravdu není a to je to na co jsem narážel.
A pak když už se navážíš do mnou zmiňovaného dCi, se kterým jsem osobně nalítal více jak 150tis. km, dával mu pořádný servis a ani omylem nepociťoval žádné vibrace, kravál atp. a to mám s čím porovnávat (ani žádné destrukce typu přidřená klika nebo špatné vstřikování - co je mnohde zmiňováno jako bolest těchto motorů ...)
Vsadím boty, že kdyby šel reálně zabudovat plyn do dieselu, tak Ty budeš první ,který to bude provádět :-)

11.12.2015, 17:36 |
Jozzo CNG
Ac ted jezdim zanovnim 3 litrovym naftovym bmw, stejne sdilim nazor tady chlapu ze slova jako tichost, kultivovanost a diesel se tak uplne neslucuji:o)
Harryp: plyn do dízlu samozřejmě zabudovat lze, jednak jako bifueling k naftě, druhak jako primární palivo, kdy je přestavba spojena s odstraněním naftového okruhu a výměnou pístů kvůli změně kompresního poměru. V prvním případě je to vlastně "ředění" nafty plynem a tedy prodlužuje se dojezd vozidla klesají náklady na phm, ale zvukově i mechanicky je to stále detonující traktor se vším všudy, jo a dělá se to už přes deset let..... Ve druhém případě se z naftového vibrátoru stane sametový plynový motor, ještě o řád klidnější než na benzín a dá se říct že je to jediné smysluplné a emisemi, hlukem a projevem užitečné použití naftového motoru. V reálu a dnešní době, podobně jako před 20lety (s čímž měl "problém tuším Crestik") ovšem stále platí a lze na libovolném motoru a vozidle dokázat, že dostatečně tichý, kultivovaný a bezporuchový dýzl je jedině takový, co stojí pod plachtou v garáži nenastartovaný :-D
Martyn:
R6 a V6 je velkej rozdíl co se týče zvuku.další věc hraje i odhlučnení apod. ale to by se tady mohlo řešit do nekonečna :)
Noo nevim, kdyz to srovnam s tdi nebo 4val chrochtama bmw tak je to nebe a dudy, horsi je ze ja pred tim vzdy mel benzinove r6 nebo plynove v8, tak vim jak vypada kultivovanost:)
Takze nejkultivovanejsi bude asi motor do V (6/8 valec). Jezdim ted mj VR6 a tomu do kulti taky neco chybi (dost vibruje..a neni to jen otazkou naseho kusu). A nemyslim si, ze by na tom byl R6 nejak lepe?
I kdyz, co si tak vybavuji, kdyz mela V6 (MB) nacate 2 vstrikovace, tak z toho auta byl taky pojizdny vibrator :)
Je dobré si nejdříve nastudovat rozdíly mezi V a R motory, pak se bude objevovat méně "myslím si" s nulovou vypovídací hodnotou.
R6 je lepší jak V6, V se dělá kvůli místu.
Ako CV. Aj laik pozrie na motory z hľadiska konštrukcie, domyslí si zážeh/vznět a má jasno kde je s V-čkom problém :-)
Kdyby mel clovek cas si vsechno nastudovat a ve vsem se vyznat, nemusela by existovat diskuzni fora. Ale to by zase byla smula pro chytroliny, kteri by se nemeli kam chodit ukajet...
camron: Tak u R6 je ta kultivovanost dána už fyzikou, proto např. nepotřebuje vyvažovací hřídele jako V6

12.12.2015, 14:34 |
radek.613 | Upraveno: 2015-12-12 14:35:16
Walish na to kápnul... jen ho poopravím - kultivovanost u čehokoli je dána fyzikou a jednoduše proto nikdy, ani před dvaceti lety, ani teď, ani za dvacet let, nebude a nemůže být neřízený detonační výbuch při velké kompresi tišší a kultivovanější,než zážeh při nízké kompresi, řízený na setinu sekundy. To je prostě dané, odvěky a navěky, každý ten děj probíhá jinak rychle, má odlišnou inciaci, průběh i následky (důsledky). Jenže pojem "fyzika" je z nějakého důvodu většině uživatelů ropáků neznámý či ohebný, stačí s nimi kdykoli zavést řeč na spotřebu či otáčky versus HP versus Nm.... takže ano, existují jedinci, co cíleně dokáží popřít vědu opřenou o matematiku a myslí si že mají pravdu :-D Pámbu s nimi a jejich potomky, až prohlédnou, tak to rodičům neodpustí, to není jako zapřít dětem ježíška či je oblbovat se zoubkovou vílou :-D
pokud jde o zminovanou VR6, tak ta na tom bude IMHO hur, nez V6, natoz R6. Pokud se nepletu, tak je to radova* klika s vyosenymi valci.
Ale jo, ty V12 V16 od CAT mají kultivovaný chod a reagují na nároky výkonu naprosto skvěle, ale tichý ten diesel z důvodů popsaných výše asi nikdy nebude:-) Je to pracovní motor.. Pokud chce někdo luxus, asi se dieslu bude muset vyhnout :-) Nejtižší mi přišly diesly v MB.. třeba v ML nebo GLC mi to přijde hodně tiché.. o motorech jako je 1,9tdi v toledu nebo škodovce je zbytečné se bavit:-)
1,3mJTD
4,4/100
36000km najeto, servis 800kč vodní pumpa, drazkovany remen, filtry, oleje.
Reprák:
S tou spotřebou sis tady naběhl ;)
Vsechny naftovy motory jsou proste spatny at je jakejkoliv ;)
ani ne, je to proste realna spotřeba většinou město. Mimo město není probém 3,8/100, dalnice 5/100. Ma to jen 51kw, nevim kolik by to melo zrat. Jinak 36000km najeto od koupě, kdy měla najeto 168tis.