Nebude to dotaz, jak dovezt auto ze zahranici, ale prakticka zkusenost spolu s cenami, na kolik takova sranda vyjde. Stejne jako ja, se nejspis najde dost lidi, kteri o dovozu zvenku uvazovali, ale netroufli si na to sami. Byl jsem na tom podobne. Mel jsem jakoze povsechne info, jak to zhruba probiha, nicmene v realu to vzdy muze byt jinak. Takze jsem doted kupoval auto do rodiny vzdy v CR a nutno rict, ze jsem zatim neslapl vedle. Nejspis to bylo i druhem aut (velky objem, benzin, nebat se vysokeho najezdu), u kterych riziko "podvodu" vnimam prece jen mensi. Obdobne jsem tedy zacal hledat v CR i nase dalsi auto. Konecnym kandidatem bylo Volvo XC90 4.4V8 v 7-mi mistnem provedeni, ale po trech ctyrech mesicich se v CR neobjevilo nic. Tedy pardon, dva kusy jo, ale jeden americka verze s neznamou historii, jez nemela deklarovanych 200t km ani nahodou, dalsi kousek byl sice evropska verze, ale s kilometry a stavem to bylo uplne to stejne. Nasledovalo tedy sledovani nemeckych nabidek, kde vsak techto vozu bylo take po skrovnu. Soubezne s tim jsem si zacal vice zjistovat, jak pripadne auto dovezt. Jako nejrealnejsi varianta mi prislo vyuzit nekoho osvedceneho, kdo se tim vicemene zivi. To, jak jsem zjistil, obnasi kolem 10.000 Kc odmenu pro dotycneho plus jeho cestovni vydaje. Jako je to dost, ale zase za ten klid by to mozna stalo. Nakonec to vsak dopadlo jinak.
Nasel jsem odpovidajici auto v Holandsku, nedaleko nemeckych hranic, presto dobrych 1.000 km cesty. Kontaktoval jsem prodejce, sdelil mi vse potrebne, zaslal fotky ve vysokem rozliseni a jelikoz to opravdu vypadalo skvele, slozil jsem zalohu 500 EUR, aby mi auto podrzeli nez tam dojedu. Jednani s prodejcem bylo opravdu na jednicku az jsem si rikal, ze to neni mozne, aby tam to auto jeste stalo. Ze tam prijedu a bude na me cekat nejaka vybydlena pastouska, jak to byva casto u nas. No, na druhou stranu jsem si rikal, ze jedu do civilizovaneho sveta, kde neni mottem podnikani s nekym "vyjebat". Rozhodl jsem se jet sam a s pomoci prodejce si to vse vyridit.
V pondeli vyrazim na cestu, rano pekne za 169 Kc vlakem do Brna. Preskakuji na autobus a za 25 Kc jsem na letisti. Letenka za 836 Kc a ceka me necely dvouhodinovy let do Eindhovenu. V Holandsku pristavam v jednu odpoledne, primo pred letistem je stanoviste autobusu, jimz se za 3 EUR dostanu na hlavni vlakove nadrazi. V automatu si kupuji listek za 24 EUR do cilove stanice Enschede a usazuji se do InterCity, vzuuuuum, dve a pul hodinky cesty s jednim prestupem a jsem na miste. Je pet hodin odpoledne, uz tma, na auto jdu az dalsi den, tudiz mirim do hotelu, ktery jsem si rezervoval pres booking za 73 EUR se snidani. Hotel na pohodu, par set metru od nadrazi. Vecer jeste projizdim na netu nabidku bazaru, co kdyby nahodou, a vybiram dva benzinove S-Maxe se 7-mi sedadly. Sice by to nebylo to prave orechove, ale vypadaji dobre.
Utery rano, snidane a prochazka mestem do bazaru, kam dorazim kratce po devate hodine. Ujimaji se me na recepci, je mi nabidnuto piti a za par minut prichazi prodejce s nimz jsem komunikoval pres e-mail. Zadne krmeni hlavy a vychvalovani auta, dostavam klicky do ruky, ukazuje mi, kde auto stoji a dava mi volnou ruku. Mohu si ho prohlizet, jak dlouho chci, projet se v arealu a posleze vyrazit ven do mesta a mimo mesto vsechno si vyzkouset aniz by me nekdo rusil svym povidanim. Vyuzivam toho a prohlidce auta venuji temer hodinu. Nema chybu, vse je presne tak, jak prodejce predem avizoval a ja tomu nechtel verit. Nedari se mi najit nic, na cem bych mohl usmlouvat slevu. Vsimam si akorat, ze chybi roleta zavazadloveho prostoru, ktera vsak pri 7-mi sedadlech nedava smysl. Na aute je mix pneu, vzorek sice dostatecny, ale vepredu celorocni a vzadu zimaky. Jdu tedy za prodejcem a tyto dve veci nadhazuji, ze jinak jsem s autem zcela spokojen. Slevuje 500 EUR, coz je super. Vyrizujeme kupni smlouvu, platim a dostavam instrukce, jak pokracovat dale.
Autem prejizdim do nejakych 15km vzdaleneho Nemecka, do firmy jez mi vystavi exportni znacky a zaridi pojisteni. Jsem usazen do cafe koutku, kde si muzu dat kavu, caj, neco k jidlu, vse zdarma. Travim zde asi 40 minut nez je vse vyrizeno. Platim 50 EUR za znacky a 135 EUR za pojisteni na 15 dni. Pani si bere sve auto a nasleduji ji zhruba dvacet kilometru do dalsiho mesta, kde jdeme na dopravku. Resp. na dopravku jde ona, ja zustavam cekat na parkovisti. Byt je zde plno, necekam ani ctvrt hodiny a pani se vraci s urednici. Ta kontroluje VIN, dava mi papiry, potvrzene znacky a preje bezpecnou cestu domu. Jsou dve hodiny odpoledne a ceka me tisic kilometru domu. Vestu jsem si dovezl, takze kupuji na benzince jen lekarnicku za 11 EUR. Nezenu to, na tempomatu 150 km/hod a ve stredu v jednu rano jsem doma.
Streda, objednavam nove zimni gumy, vymenim vsechny a hotovo. Cenovka 13.100 Kc za sadu je v pohode. Gumy dovezou v patek, takze se na pondeli objednavam na technickou a emise. V sobotu rano jedu prezout gumy, 1.324 Kc. V pondeli emise a technicka, zcela bez problemu, platim 1.060 Kc a objednavam se na utery na 13.00 hodin na dopravku. V pondeli v noci vyrizuji nezbytne povinne ruceni, u Wustenrot za 2.140 Kc na rok, neni co resit. Utery po poledni a jsem na dopravce, mam snad vse, vyplnuji lejstro pro registraci vozidla a jdu k urednikovi. Prebira papiry, mam vse a jdu platit 800 Kc za registraci. Urednik si na me bere telefon a ze mi posle sms, az bude vse vyrizeno. Kamarad mi rikal, ze na to maji 30 dnu, takze dekuji a v klidu odjizdim. Za 12 minut mi pipne v kapse mobil, vse je vyrizeno. Vracim se na dopravku, prebiram technicak, ceske znacky a mam hotovo.
Sumasumarum, slo to neuveritelne hladce. Mozna jsem mel jen stesti, ale nikde jsem nenarazil na zadny problem. Vsude byli maximalne ochotni, at uz holandsky prodejce, nemecti urednici ci ceska dopravka. Pokud se tedy nekdo zdraha vyrazit sam, rikam, klidne jedte, v realu na tom opravdu nic neni.
Konecny ucet cca:
- cesta tam: 1.800 Kc
- nocleh: 1.980 Kc
- auto: 218.600 Kc
- exportni znacky a pojisteni: 5.090 Kc
- lekarnicka: 300 Kc
- cesta zpet: 3.890 Kc
- nove pneu a prezuti: 14.424 Kc
- TK a EM: 1.060 Kc
- povinne ruceni: 2.140 kc
- registrace: 800 Kc
250.090 Kc a jezdime, Volvo XC90 4.4V8 r.12/2006 uz facelift, 7 sedadel, po 1.majiteli, serviska a komplet historie, 373t km najeto, aspon jedna foto


27.06.2016, 21:05 |
Kounect | Upraveno: 2016-06-27 21:22:23
Ahoj všichni,
doplním i mou zkušenost, protože se nám tu řady XC90 pomalu rozšiřují a je třeba se toho nebát.
Už dlouho jsem chodil kolem horké kaše, bazoš, sauta, mobile…koukal a spíš se kochal co se dá koupit a za kolik, i když obecný přehled o XC90 jsem měl už z minula. Vždycky jsem si říkal, že když tohle auto někdy pořídím, představa je se vším, míněno komplet výbava o které se bude dát říct, že je to opravu plná.
Nebyl jsem plně rozhodnut, zda 3.2 a do plynu ( až po faceliftu = více peněz ), nebo 2.5T a dát do plynu anebo „jenom“ D5. Nakonec v mém rozhodování pomohlo, že 3.2 je jako šafránu a s mojí představou výbavy v podstatě neslučitelné, 2.5T jsou většinou s automatem, který jsem nechtěl ( XC90 nahrazovala V70 s 2.4T v automatu, se kterým jsem si užil svoje – domácí rozborka sborka ho naštěstí vyléčila, ale už k němu nemám takovou důvěru, jako když jsem si ho kupoval – a dával extra pozor, aby byl měněný olej pravidelně – a říkal si, že pokud se u automatu mění olej, tak vydrží min. 300t km, no nevydržel ? ) a tak to nakonec spadlo na D5 s manuálem. U D5 jsem se rozhodl jasně pro 120kW verzi bez DPF ( do 2006 ), říkám si sice Euro 3, za chvíli nebudu moct do center, ale teď, nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko :)
Na probrání nabídek bohatě stačil filtr : manuál, střešní okno, bufík…tohle když auto mělo, mělo většinou i vše ostatní. Tady v Čr v podstatě nesehnatelné. Vím, že se dá z něčeho ustoupit, něco dodělat…ale měl jsem čas a stačilo jenom vyčkat, ty vybavený auta jsou a občas se objeví i na prodej.
Nakonec jsem i já objevil, co jsem si představoval, kousek od Stuttgartu. Ne že by jsme původně úplně hned chtěli kupovat, ale když jsme se o tom bavili s přitelkyní, vyšlo nám, že do toho půjdeme, protože shoda náhod bylo jako znamení. První týden jsem tam na ní koukal, druhý týden přišla v práci zpráva, že pojedeme na služebku do De…říkám si, musím kouknout do mapy, kdyby to bylo někde okolo cesty, zajedu se tam podívat. Tady je právě asi to znamení – auto stálo 30km od místa, kam jsme mířili na služebku. Tím pádem mohlo odpadnout kolečko mailování a fotkování…lépe jsem si to nemohl přát. V den návštěvy jsem se naposledy kouknul, jestli tam je, prodejci zavolal, že k němu během hodiny dorazíme a domluveno.
Po příjezdu na místo jsem dostal klíče, běž se podívat, za 15 minut dorazí šéf a namontuje značky na projetí se. Prolejzám auto, spolujezdcovo okno je měněné, buď tudy bylo auto vykradené anebo tam dostalo ránu… trhám gumy ze dveří, a věnuju kontrole celého auta max. pozornost. Vše lícuje jak má, zespod žádný problém nevidím, ani na plechu, ani na nosnících, bodové sváry jsou jeden jak druhý a to i v porovnání z jiných míst na autě…zdá se, že to bylo opravdu spíš to vykradení. Zkouším výbavu, bufík píše, že nebude fungovat, protože v nádrži je málo paliva. Volvo když stojí z kopce, přelije palivo v nádrži kamsi a opravdu se mi i u V70 i předtím u S60 stalo, že jsem neodjel…a to jsem na místo dorazil s palivem ještě nad rezervu. No, protože vím, že u bufíku je to jedna z podmínek, dostatek paliva, neřeším to a zkouším zbytek. Vše funguje jak má, navigace je poněkud novější, v kastlíku jsou origo DVD z 2003 a navíc dokoupená komplet Evropa z 2010…potěšilo. Přijíždí šéfík a dává převozky, jedu se projet, ptám se ho, jestli jede taky, že ne, ať si to vyzkouším. Ok, dávám tomu za uši a slyším, jak klepe či profukuje vstřik. Jinak auto dělá co má, drží stopu a na nerovnostech nemlátí. Vidím polní cestu, tak si to tam zkusím…trochu to skáče, bahno odlétá od kol trochu víc než jsem chtěl, ale co, myslím, že se domluvíme, tak už to beru tak nějak za své :)
Vrátím se zpět a obchodník mě napomenul, kde jsem jezdil, že je to tak špinavé…no co, offroad test odpovídám. Říkám mu, že mi nešel bufík, něco je se vstřikem a brzdy budou na výměnu ( od oka 50%, ale zkusím to ). Inzerát říká 7900€, prodejce říká, že může na 7000€. Odpovídám, že za těchto podmínek uděláme obchod a ptám se ho na TP. Kopíruje mi co k autu má, já mu slibuju, že zítra zavolám v Čr na úřady, přeptám se zda je vše ok a pokud bude, zavolám mu zpět a vše potvrdím. Souhlasí. Auto podrží bez rezervace ( asi proto, že mne viděl, že existuju a mám zájem, ne že jsem internetový / mailový zájemce ).
Druhý den volám na úřad co je třeba, všechno mám v pořádku a se slovy abych přivezl obě části TP z De se se mnou paní loučí. To je to nejdůležitější a oni si to tam občas nechávají / nechávali -> v Čr vznikne problém s přihlášením.
Prodejci potvrzuji, že zájem trvá, pořeším v klidu peníze a zavolám mu z kraje příštího týdne, kdy pro auto přijedu. Souhlasí.
Zde potvrzuji, že dost pomohla ta služebka, že jsem nejel 550km jen tak, nicméně už dopředu říkám, že by to tak jako tak dopadlo stejně jako u Šestikule viz. výše – poslal by mi lepší fotky, já jemu zálohu, na auto přijel rovnou s penězi a také si ho rovnou odvezl.
Tady jsem se domluvil s kamarádem, že tam dojedeme s osobákem a domů každý po vlastní ose. Hodila se Středa další týden, zavolal jsem prodejci a opět se informoval, zda exportní značky budou po celé EU včetně pojištění. Potvrdil a souhlasil s termínem příjezdu.
Ve 3h ve Středu jsme nasedli do auta a vyrazili směr De. V 10:00 jsme na místě, přivezl jsem si ještě Volvo diagnostiku s tím, že by ještě mohl slevit, později by bylo využito na exportní značky a přihlášení v Čr. No to už necouvnul ani kousek, tak jsem ho dál nedráždil ( nějaké chyby v paměti samozřejmě byly, po smazání čisté… ). Zaplatil jsem mu domluvených 7000€ a 100€ na exportní značky, že ty bude platit on. Sedli jsme do auta a jeli k úřadu na odhlášku, hned vedle byla prodejna vín a protože prodej vína asi tolik nenese, rozšířili portfolio i na pojistky a výrobu exportních značek. Během 5ti minut jsem držel v ruce pojistku včetně zelené karty a šli jsme naproti na úřad. Chlapík zacáloval 65€ a už jsem byl trochu nasranej, že zbytek do 100€ co jsem mu dal si nechá v kapse. Na úřadě ale opět něco platil ( asi 20€ ) a já se mezitím paní ptal, jestli bazarník nesliboval nesmysly -> jetli exportní značky platí všude apod. Potvrdila, že je vše v pořádku a nemám mít strach. Připravila nějaký papír a prodejce s ním zmizel z úřadu, ať počkám. Běhěm dalších 5ti minut se vrátil s exportními značkami ( kde jsem pochopil opět něco platil, ale to už mi bylo relativně jedno, protože 85€ jsem ho viděl zaplatit a 15€ jsem bral jako vyváženou cenu za jeho služby... ) a předává paní na přepážce. Ta na ně lepí známku potvrzující platnost a mě předává De TP odhlášený na moje jméno. Všechno co jsem chtěl a dopředu věděl že potřebuji se tak u mne sešlo v ruce a začal jsem si říkat, že teď už bude všechno v pohodě. Vrátili jsme se zpět do bazaru a ještě jsem si nechal vystavit kupní smlouvu s razítkem a podpisem -> v Čechách je úřad od úřadu potřeba, byť si ji eventuálně může vystavit každý sám :)
Mám klíče, papíry vyřízené, loučíme se a vyrážíme. XC90 dostává plnou nádrž, doprovodný Pašík vydrží do Čech. Nuluji tachometr a palubní počítač a vyrážíme. Zapínám navigaci, po 20ti kilometrech gong a navigace hlásí, že na plánované cestě je nehoda se zdržením okolo hodiny, jestli má zkusit jinou variantu, klikám ano a měníme poněkud kurz, na kilometry je to krapánek delší, na čas je to plus mínus to samé.
Říkám si, že je to fajn, takhle vybavenou XC90 v naftě v Čr jsem nepotkal ( neříkám, že nejsou, ale během mého hledání jsem vždycky musel z něčeho slevit ) a škoda, že této chybí tažné, což jsem kvitoval, že to domontuji později, určitě jednodušeji než třeba bufík či střešní okno. Dle původních kupních papírů je auto Volvo XC90 D5 AWD Premium s řadou příplatků, takže bixenony, střešní okno, bufík s časovačem, Dolby surround hudba s měničem na 6CD, vyhřívané sedačky, kůže, elektrika na všechno včetně sklápěcích zrcátek, sedm míst k sezení, během prolejzání v bazaru a anabáze s okýnkem spolujezdce jsem přišel dokonce i příplatková dvojitá skla…chybí v podstatě asi jenom exklusive čalounění a DVD přehrávač v opěrkách předních sedaček. Nenapadá mě, co to auto v té době mohlo mít víc.
Na odpočívadle zastavujeme na domácí řízečky a koukáme, že by bylo dobré před cestou vědět, jak je na tom lékárna a vesta…chvíli se dobýváme v kufru do technického prostoru, až se nám to podaří a ke zmíněné výbavě tam leží i takový batůžek. Dost těžký. Sáhnu na něj a cítím, že je to bajonet…říkám si, že jsou to kokoti, že mi tam nechají bajonet z jiného auta až mě napadne znovu se ohnout a podívat se pořádně, když vím co hledám ( tažné v nabídce nebylo zmíněno, tak jsem to rovnou bral, že je auto bez ) a hle, zásuvka zasouvací a traverza pro bajonet schovaná pod nárazníkem…supéééér, to je druhá zpráva dne, ta první byla, že jsme si pořídili tenhle super stroj :)
Všehovšudy, ať to shrnu jako Šestikule
Auto v inzerátu za původních 7900€ ( 214 090Kč )
- 7000€ ( 189 700Kč )
- Exportní značky včetně pojištění na 15 dní 100€ ( 2710Kč )
- Plná nádrž XC90 na cestu zpět 52€ ( 1451Kč )
- Pašík plná nádrž a dotankování tam a zpět ( 2000Kč )
- Dovozová technická ( 1500Kč )
- Dovozové emise ( 800Kč )
- Přihlášení v Čr ( 800Kč )
- Den mojí a kamarádovi dovolené ( k nezaplacení :) )
Sumasumárum je to 198 961Kč.
Na přihlášení, kdybych měl COC list k autu, nemusel jsem na dovozovku a měl bych uznanou Německou TUV do 4/2018, takhle to bylo o těch 2300Kč dražší.
Auto má najeto 225 000km, je po 3. majiteli z čehož první majitel auto prodal druhému a druhý majitel ho převedl na svou manželku. Různé listy a papíry co jsou k autu říkají, že třeba ve 2014 na emisích mělo auto najeto 202 000km, chci tomu věřit a doufat, že je najeto kolik píšou budíky, i když pravdou je, že během prvních pěti let provozu mělo auto 120 000km. Pokud bych tuto logiku převedl i na další roky, má najeto víc…ale po těch pěti letech vystřídalo majitele. Mimochodem Volví diagnostika taky nehlásí zásah do počítadla ( ale tuším, že i to dnes jde obejít – otázka je, jestli to tuší i v Německu, páč takhle do hloubky to s Volvama umíme akorát tady v Čr, firmu nebudu jmenovat, ale je to tak :) )
Každopádně ať to dokončím, vstřik mě ještě čeká, cesta z De byla průměrem 92km/h včetně 200km po okreskách v Čechách a spotřeba vyšla na 7,9l/100km. Dálnice ukáže limity tohoto motoru, ale myslím, že od tohoto typu auta se nedá očekávat ani krapet sportovna, osobně se mi to k němu nehodí a v tuto chvíli hodnotím 120kW a 360Nm jako plně dostačující. Ve spojení s manuálem je to i vcelku úsporné svezení, protože další nádrž jsem vyjel průměrnou rychlostí 55km/h včetně zapnuté klimatizace a jízdou v kolonách přes celou Prahu do ZOO za 7,2l/100km. ( měřeno tankováním ). Kdo takhto detailně průměry sleduje, ví, že jedna pražská cesta kolonou dokáže srazit i jinak pěkný – normální průměr – okolo 70km/h – což není žádné šnečí tempo.
Tož tak a pokud nad tím někdo uvažujete, jak už psal kolega výše – jděte do toho, nic na tom není.