Nevím jestli je alternátor špatný, zatím auto staruje normálně i rano v mrazech. Chtěl jsem si jen ověřit v jakém stavu je baterie (stáří 2-3roky) a měla 12,0V. Tak jsem si ověřoval dobíjení. Baterie je vzadu v kufru (BMW) přímo na baterii je zhruba 14,5V a při změně otáček napětí kolísá viz video. Při startu jde napětí pod 11V a pak se pomalinku zvedá.
No to netuším. Ale po dnešních různých měření se ničemu nedivím. Třeba když jsem ráno měřil baterku tak měla 13.4 V bez nastartovaneho motoru a když jsem k tomu zapnul světla, napětí ještě povyskocilo na 13.9V :D asi vadný merak páč jednu chvíli při dobíjení ukázal i přes 18V. Nebo si regulátor dělá co chce, nevím....
mě diag u auta ukazujenapětí palubní sítě klidně o 1-2Volty méně než je na svorkách..
důvodem jsou drátky co vedou do diagnostický zásuvky a občas neškodí projít a očistit veškerý kostry co najdeš... v minulosti jsme řešil chybovou hlášku "ASR/EBD failure" po důkladnějším studování danýho kódu to na ěm vyplivlo fakt, že jendotka "spadne" kdžy je napětí palubní sítě nižšší než předepsaný... stačilo očistit kostry a byl po hlášce a chybě...
pokud má auto najeto cca 150tkm, tak altík už má nárok na repas a s ním i startér..kolem 200tkm začínaj vypovídat službu... osobní zkušenost ze 3 aut kde mi tyto 2 komponenty vypověděli službu a po repasu vše OK :)
Začíná se situace komplikovat. Vcera jsem baterii nabil, do rana nechal nepripojenou, to mela 12,7V ale jen co jsem pridelal svorky hned napeti kleslo na 12,3V, zapnul jsem svetla, vyhrev sedacek a okna a uz napeti bylo 11,5V. Pujcil jsem si novou baterii a při stejné zátěži měla také 11,5V. Změřil jsem i odběr proudu při klidovém režimu a ten je 55mA, nevím jestli je to moc...Pak se zkoušelo měřit napětí přimo na baterce, v předu u altiku a pres diag vše v rozdílu do O,1V to si myslim je v pořádku.
Altik byl preventivne na repas v 3/2015 elektronika byla v poradku jen vymena nejakych mechanickych casti...