
Navštíveno 7021x

kluci ide o 1,2 , 1,4 a 1,8 tsi
chybky,průsery a výmrdy
díky moc
Je toho plny internet. A tou otazkou sis odpovedel sam.

28.01.2016, 05:58 |
xenonman | Upraveno: 2016-01-28 05:58:52
jedna velka nevyhoda je mala zivotnost motoru v praxi se pohybuje okolo 150 tis km, ja jsem si ted jedno taky koupil a zatim se jen vylepsuje takze nemohu slouzit, jeste nejsem rozhodnut jestli tam bude 300 nebo 365 ps
Čoveče, možná bych někde našel Svět Motorů, kde jsou shrnutý všechny tyto motory,zkusím mrknout.
Z praxe:
1, kolega má 1.4tsi, najeto asi 60tkm, zatím ok
2, známej 1.8tsi v Oct 2gen. a furt něco s bonusem strašidelné spotřeby oleje
3, další kolega v práci vyprávěl story o tom, jak jeho kamarád si vezli 1.8tsi z bazaru a ani nedojel domů. Jasně, je to OT, ale pobavilo :)
Známí měli tiguana 1,4tsi a během záruky 2x výměna motoru + neustále nějaké "drobné" problémy ...
Nevím jestli měli smůlu na kus, ale byli opravdu rádi když šlo po třech letech auto rychle do světa

28.01.2016, 11:26 |
JB | Upraveno: 2016-01-28 11:28:15
já mám 1.4 tsi 2008, najeto teď 195000 a jednou jsem musel měnit rozvody, cca 20000 to stálo. Jinak nic. Děda má yetiho 1.4 tsi 2012, najeto 70000 a nic. Soused má oktu 3 s 1.4 tsi, má to rok, najeto 40000 a "nic", jen leje cca 1 litr oleje na 5000 km. Ale zřejmě máme štěstí, protože internet je toho vážně plný. Teď mi kolega posílal fotky superbu 1.8TSI, koupeno od nova, pečlivka, jen 100 vervu, dochlazuje, olej po 15000 a na 120000 se mu potkal motor. Jen tak.
Teď taky konečně řešíme auto pro ženu, chtěl jsem japonský auto, ale neprošlo to rodinnou radou. Takže řešíme buď nový touran, sportsvan, golf variant nebo octu combi s 1.4 TSI a dopředu se modlím, aby to bylo ok.
No tech aut s novym motorem je po bazarech na muj vkus mnoho :). I idealni je to pry zkombinovat se suchym 7q DSG :)
Ted nekdo na bazaru shani motor 1.8 Tsi :)
tak ono na druhou stranu, se na internetu nebude psat, mam tendle motor a je super.... na internetu se vetsinou resi jen problemy... pardon za OT

28.01.2016, 12:23 |
Wasp Máme doma Golfa 1,4TSi 90kW se 7q DSG najeto kolem 130tkm, celkem slušný svezení a zatím bezproblémový. Žádné výměny motoru nebo jiných drahých části. Ale je to asi taky o tom, jak se dotyčný k autu chová :-)

28.01.2016, 16:10 |
Rudi u známýho byl cca 2 měsíce zpět passat 1,8 TSI, kupovaný jako nový, jen autoriz.servis a při 110tis. potkaný, přetrhlej řetěz. Nakonec ani oprava nebyla tak drahá, cca 15-20tis. V autorizáku chtěli měnit celej motor, že se to tak prej dělá a kulance by se na to částečně taky vztahovala.

28.01.2016, 16:15 |
nome | Upraveno: 2016-01-28 16:16:23
je docela dulezite po jake generaci TSI se koukas pokud po aktualni co jsou v OIII G7 atd... tak ty jsou ok,
ty starsi uz moc ne, z tveho vyberu je v nejvic v pohode z te starsi generace 2.0TSI :-)
moc díky,ale už to bude asi jedno,kamoš ze starů se dneskaj jeli mrknůt na oktu 1,2tsi , r.v. 2013.
já už sem na to neměl nervy,tak sem jich v tem nechal.

28.01.2016, 18:08 |
Losky Uvědomujete si vůbec, kolik aut jezdí s těma motorama??? Je přece jasné, že když jich jezdí tolik, že bude i mnohem více těch porouchaných. Přijde mi, že tady pořád plno lidí žije v éře čtyřlitrových mastodontů z devadesátých let. Prostě trend je downsizing a nikdo s tím nic neuděláme.

28.01.2016, 18:19 |
DaveF Tak jestli to je O3 a motor EA211 tak ten je zatim uplne v pohode, jede dobre, zere malo a nesere se
v ty downsizingovy bide jedna z nejlepsich moznosti

28.01.2016, 23:48 |
soray jura.j: Mám 1.4TSI + 7DSG O2. Prvnímu majiteli měnili v autorizáku motor po 248t km, já mám nyní 280t, motor je fajn, tichý, nežere a vcelku živý. Motor podle mne na dnešní dobu OK.
7DSG je horší, životnost 140-150t km. První majitel měnil v autorizáku ve 140t km, já nedávno. Odchází tam vidlička řazení (resp. malý plíšek na ní), mám čerstvé info, že se bude dělat jako náhradní díl, pak bude oprava relativně jednoduchá a levnější. Já vyměnil celou skříň za repas, cena cca 25t kč,-, což není až taková raketa, aby to člověka položilo. Já jsem dal i novou dvouspojku, takže jsem to měl za víc.
Resumé je asi takové, že bych se toho nebál, dnes se může posrat cokoliv kdykoliv a to by sis nikdy nic nekoupil.

29.01.2016, 07:17 |
Honza2.016v | Upraveno: 2016-01-29 07:42:52
kámoš má fabku II s 1.2 (?) TSI..
koupenou jako novou, minimálně ježděnou (teď má kolem 30000km)
- za tu dobu zvládl:
v prvním kroce:
rozvody, olejovou pumpu, přehrání SW
v druhém kroce:
kompletní výměnu motoru, kterej zatím běží
kolega v práci má Roomstera -též od novoty se stejným agregátem a řešil:
- chod na 3 válce
- rozvody a olejovou pumpu již na 7000km
v minulé práci jsme měli octu s 1.8 TSI a to byl zážitek s ní někam jet dál než 50km, protože to často končilo odtahovkou..
- neustálé problémy se spotřebou oleje (jednou si na cestě za zákazníkem spotřeboval z ničehonic celou olejovou náplň..sice všichni o tom věděli a počítali se spotřebou 1l/600km..)..asi 3x dělanej motor...
Nová generace malejch TSIček by už neměla mít řetěz se slavnejma napínákama, ale řemen... takže yb to mohlo bejt v klidu..
Jinak problém všech přímovstřikovejch motorů napříč všemi výrobci - zanášení sání (olejový páry z odvětrání a karbon/vejfukový plyny při překrytí ventilů v HU) a postupná ztráta výkonu (u foukaček ne tak zantelná, jako třeba u AR JTS, kde ze 120kW padal výkon tak na 80kw, díky tomu, že z průměru kanálu 28mm se stalo 14mm..díky tomu, že kanál nebyl omýván benzínem ze vstřikovačů před ventilem..)
Losky: downsizing je manažerský a politický heslo..prakticky nikdo jinej an to netlačí..
jeden manažer JPN automobilky loni v jednom rozhovoru pro "Automotive design" prohlásil, že "downsizing" ke snížení emisí a spotřeby nepotřebují a jdou směrem "rightsizing"..tj. atmosferický motor s velikostí odpovídajicí třídě daného auta..přecijen dnešní technologie řízení motoru to dovedou..
- to že někdo zvýší mechanickou účinost snížením tření tím ,že motor zmenší, nebo mu sebere válce, je pěkný, ale hrajeme si tady na pár jednotek % který se výrazněji projevujou ve vysokejch otáčkách
Jako příklad uvedu hodnoty třecích ztrát v ložiská KH a víření ve skříni=9,2%, píst a pístní kroužky 50% z celkových mechanických ztrát..
Měrný ztrátový tlak potom s počtem válců při větších otáčkách klesá-nejhůř na tom jsou vysokotáčkový 1/2 válcový motory. v malejch otáčkách do 6000 jsou hodnoty ztrátovejch tlaků stále výhodnější pro víceválcovej motor.. Pak pokud dobře počítám to že seberu motoru 1 válec získám na výkonu možná 4%...který se ale asi ztratě v pohonu zařízení jako je např. vyvažovací hřídel..
- vše je jednoduchá fyzika...pokud jeden motor má 100koní z objemu 1l a druhej z 1.6l, tak oba budou při tom výkonu mít podobnou spotřebu danou maximálně poměrem vzduch/palivo - protože na to potřebujou stejný množství vzduchu a paliva..je tu možnost běžet na chudý směsy a je víc než jisté že současnej litr na chudou směs jede..čímž spotřeba klesne, ale motor běží na hranici klepání.. písty to nemaj rádi a je to náročný na řízení motoru...což dnešní přímovstřikový a jejich řj motory umožňujou

29.01.2016, 07:52 |
Kamil07 | Upraveno: 2016-01-29 07:53:59
V mem okoli jezdily dve Octavky s motorem 1.4 TSI, jedne zacaly po 30 tis. km chrastit rozvody, vymena v zaruce a auto nasledne radsi prodano.
Druhe se zadrel motor po 90 tis. km, blizsi info nevim, ale jezdila na servis pouze do autorizaku.
Ja bych to nechtel ani zdarma.

29.01.2016, 12:47 |
BadyS Za sebe mám tyto zkušenosti, které jsem vlastnil, připíšu i kód motoru, protože jsou už venku nové modely tsi, tak at je jasno:
1.8TSI BZB 2008- prodáno ve 174tkm - bez problému servis co 30tkm LL
1.8TSi CDAA 2009 - odprodáno s 113tkm - olej co 15tkm LL, v 60tkm výměna nastavovače model K vodících profilu v rámci svolavačky, spotřeba oleje cca 1L za 15tkm
1.2TSi 77kW CJZA 2013 - najeto zatím 30tkm a bez problému :-) servis = 0
1.4TSi 90kW CAXA 2009 - výměna turba v 90tkm, prodáno ve 170tkm, chrastící rozvody, jinak servis motorové části = 0
jinak pěkné téma o generálce motoru 1.8TSi CDAA je na OC fóru..

29.01.2016, 17:27 |
Losky | Upraveno: 2016-01-29 17:29:24
Radši byste měli psát osobní zkušenosti, než JPP. Rok jsem jezdil s 1.4 TSi 103 kw a bez problémů, motor jede pěkně, rok s 1.2 Tsi 63 kw, taky pohoda, slušná živost, předjíždění za trest, ale taky bez chyby. Kolegové v práci mají dohromady tak 5 fábií 1.2 Tsi a půlka z nich na začátku měnila rozvody (rok výroby 2011) a do teď jim po startu zarachtá napínák, ale jinak jezdí a žádné výměny motorů se nekonají.
Downsizing je možná managerský výraz, to neřeším, ale co vím, tak EU tlačí na automobilky jako prase na snižování CO2 a asi zkrátka všichni vidí cestu ke zmenšování objemů a válců. Upřímně mi je to jedno, jestli jezdí R3 či R4, hlavně když to ty koně mít bude.
Edit: Teď mi došlo, že šéf v práci má OII s 1.4 Tsi a při 60t se mu to potkalo, vím, že škodovka mu zaplatila materiál, ale práci si platil. S autem jezdila ženská po městě po nákupech atd.

29.01.2016, 22:51 |
Pajk A jak si stojí 2.0 TFSI s automatem? V OII nebo A4 B8 například?

29.01.2016, 22:57 |
Losky Co vím, tak TFSI nebyla zrovna hitparáda, později se dával TSI a ten byl lepší, hlavně myslím, že TFSI jezdí na N98
Kamarad 1.8 Altea XL 1.8 TFSi pri najetych cca 130 tKm preskocil a udelal papa. Oprava ho stala 60 tisic.
Male turbomotory nejsou problem a z meho hlediska se s nima jezdi lepe nez s atmosferou, ale holt nekteri vyrobci neumi udelat maly turbomotor. Ford se svym Ecoboostem dokazuje, ze jde udelat maly a vykony turbomotor co vydrzi.

30.01.2016, 09:35 |
fredh A jinak. Jaky tsi, nebo od jakyho roku uz je na tom dobre? Pokud se budem bavit o 1.4 a 1.8
Resilo se to na sh foru.Od konce roku 2011 tam davali modifikovanej napinak a jinej retez.Mel sem 1,2 vprvnim Yetim,ktery byl nekdy z 2010,vymenil sem ho za 1,4 z 11/2012 S autem jezdi uz jen manzelka.Aktualne je tam asi 55 tis.
Nekde bylo jakesi doporuceni,ze je dobre menit casteji olej,takze menim po deseti tisic.Je dobre to nepodcenit,protoze ten napinak retezu je hydraulicky staveny prave tlakem oleje...
S autem nejsou zadne problemy.