
Navštíveno 5241x

Ty jo, na takovyho prcka dynamika slusna ne? Ale nikdy bych to teda nechtel, zivotnost a spotreba musi byt bida.
Vsiml jsem si jak graficky zajimave se meni cisla na dennim pocitadle, ale prijde mi, ze to musi byt dost eusivy za jizdy...
a jako 78kg ma motor? Tak kurna kde to jsme? :D
Jako je fajn, ze naprava muze byt zase odlehcena, tim padem opet nizsi vaha auta, lepsi emise atp...
Ale jak rikas... zajima me ta vydrz no... Dost o ni pochybuji.
O vydrzi se muzeme jen dohadovat, praxe ukaze, ale jinak litrovy Mondeo tu jezdi uz nejaky patek a zadny post jsem o nem na ahc nevidel... Asi malo hate tema :)))
To nemel byt nic ve smyslu hatu. To vubec.
Sam mam podobny motor v podani 1.6TDI CR.
By me zajimalo co bude za dalsich par let? 0,8 TSI 0,5 TSI? :)
Něco mi říká, že v ČR to bude zase bestseller :D

10.06.2016, 13:56 |
nome panove za par let uz zadne TSI nebude :-)
Bude tak maximalne E-TSI a ve verzi RS s motorem 0,3 jako generátorem elektřiny pro baterie :-)
Ještě že 78kg hmoty mám jen v klikovce a pístech s válcema a ojnicema....

10.06.2016, 18:58 |
Kamil To bude stejný peklo jako 1.4 TSI v Superbu. Sice se sebezapřením se s tím dá jezdit za 6l/100, ale stačí jet jen trošku svižněji a hned je tam 9-10 a dynamika ve vyšších otáčkách na 110kW mizerná. Takový motor fakt ne...
Místo aby začali dělat hybridy, elektriku, tak vymýšlejí takovéto blbosti! :-(
OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ!
Knightey-já někde čet, myslím, že to byl SM, že fau vé cosi zamýšlí, že 1.2 nahradí 1.5 a že v Amaroku bude konečně 3.0 V6, protože ty čtyřhrnky sou na to slabý.
Ale tak uvidíme.
Da se souhlasit s tim, ze objem nicim nenahradis, ale vzpomenme si na doby, kdy se do nizsi stredni davali 1.4 nebo 1.6 atmosfery s vykony kolem 70 - 90 PS. Prepocitejte si kolik to je koni na tunu daneho auta a porovnejte s Octavii 1.0 TSi, Focus 1.0 EB a najednou to nevychazi tak spatne. Ano muzeme se dohadovat o tom, zda trivalec je idealni volba, ale musime si uvedomit, ze to neni urceno jako dalnicni polykac km, ale max jako auto na kratsi cesty (prace atd. ).
Hightower take jsou mi hybridy sympaticke a obavam se, ze evropskym automobilkam silne v tomto ujizdi vlak.
Mrazik: takže fajn, je to určené jako auto na max kratší cesty (práce atd), to osouhlasím neb pět dospělejch v tom stejně delší cestu nevydrží, ale řekni mi, když je to herberk na ježdění kolem komína a proto dostal "vyspělý" litrový motor, proč ku.va v ceníku nestojí 80-120k, ale trošku vybavenější atakuje hranici půl míče??? Ne, prostě na myšlenkové pochody slepičářů, potažmo celého koncernu, aby už někdo konečně napsal všeobecné psychologické pojednání :-D :-D
psychologické pojednání měli by měli napsat o těch, co kupovali nové favority a felicie. Což poměrově vzhledem k tehdejším platům bylo stejné, jako by ty krámy dneska stály 1-1,5mio...
Kupodivu ty zasrané automobilky stále prosperují, přestože prodávají nesmyslné auta za nesmyslnou cenu :-D

10.06.2016, 21:26 |
assassin | Upraveno: 2016-06-10 21:27:14
trosku nechapu proc je to neustale pricitano na vrub automobilkam, vzdyt za to muzou zakaznici... skodovka mela v nabidce 3,6 V6 a nikdo to nekupoval. ve fabii byl i dvoulitr a opet vsichni jezdi HTP. kdyz clovek potka jo silnyho baworaka ma na kufru X20xd... lide kupuji maly motory, tak proc by automobilka cpala do aut velky osmivalce...
assassin: ale kdo přišel s těmi nenšími motory? Automobilky. Kdyby tam nebyly takové velké rozdíly: cenové auta s 3.6 vs. HTP :-D, spotřeba samozřejmě téměř dvojnásobná, povinné ručení taky o dost více a pak se div, že lidi brali a berou jen prvoplánovitě "úspornější" auto, neb nemají na půl megové auta bez výbavy, raději vezmou s nějakou tou výbavou menší auto se slabším motorem, a jsou tam dejme tomu za 400-450...
Stačilo by 3.0, 2.5, ale koukni, co dneska škodovka nabízí? Nejsilnější je 2.O diesel vyhnaný na brutál výkon na ten motor, benzin nejsilnější 1.8 se 132 kW, pokud se nepletu... Co bude za 5 let? Nejsilnější benzin 1.4 se 150 kW? Jaké motory vůbec jsou k sehnání u koncernu VW? Dělají co třeba do Passata nejsilnější?
A proč ne osmiválce jako libovku, když umí vypínání 1/2 válců při nezatížení, takže je z toho rázem čtyřválec s pohodovou spotřebou po městě např.?
A jak píše mrazík, evropské automobilky nějak moc se neangažují v hybridech, natož v něčem ještě lepším, kde je už Toyota, Lexus, (Honda částečně) jinde a mají náskok, USA neřeší, tam pořád jezdí za hubičku za benál...
To je tim, ze na to nejsme zvykli, kdyz mohla mit Impreza STI v roce 2001 195 kw z dvoulitru, tak proc by o 15 let pozdeji nemohla mit koktavka 85 kw z litru.
Kdyz budu spokojeny s tim jak to jede a bude to spolehlive (?), tak je mi parek jestli je to litr, nebo trilitr.
Spis me sere, ze se na vsem setri.
Snad se z minulych chyb poucili a TSI s remenem budou spolehlivejsi nez s retezem.
HIGHTOWER: tak to se dost pletes ohledne USA.
Tam tohle je hodne velke tema uz a resi se to davno. Je to dano hlavne diky emisnima normama pro Californskou oblast prevazne LEV III. A ceny paliva tam rostou a nekde jsou dosti vysoko. Prave ze v Californii, Miami atp. Hodne aut tam je hybridnich a dost elektromobilu, ktere maji svuj vlastni rychlostni pruh na dalnici - coz jen taky taha lidi k tomu aby kupovaly elektrovozy. Protoze kdyz tam jedes po dalnici a 8 proudu stoji a ten v levo jako jedinej jede plynule, tak hodne premyslis o tom, zda-li tu Teslu ci jakykoholiv hybrida neporidis.
To jen tady si kazdej mysli, jak tam maji levne palivo uplne, jak vsichni obrovske auta a super obrovske motory. Ale uz tomu tak neni. Po mini autech jako je Smart od Daimleru je tam uz taky pekna poptavka. Sam sem tomu neveril ale muj temer mesicni pobyt me v tom jen utvrdil.

11.06.2016, 00:55 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2016-06-11 00:56:12
Kamil07: Porovnávat výkon u speciálu a u tuctovky, to moc nejde...
Knightey-: Holt čerpám info pár let zpátky, takže beru. I tak v porovnání EU vs USA je cena PHM rozdíl, tak jsem to myslel. Stále celkový poměr spalovací motory vs hybridy a elektro bude možná nižší jak u nás, ve městech OK, ale krajin kde to bez PHM nejde je jednoznačně více. Hybrid ještě ujde, ale elektro s těmi dojezdy zatím fakt leda město a okolí.

11.06.2016, 01:44 |
Kamil07 | Upraveno: 2016-06-11 01:46:38
No special, jak se to vezme, pro me je to normalni seriove auto s turbem, ale mozna jsem mel napsat WRX, ktere melo v te dobe taky slusny vykon z dvoulitru.
Kazdopadne nechtel jsem nic porovnavat, protoze se jedna o hodne rozdilne auta, jen mi proste ten vykon z litru neprijde divny.
Doba si to asi zada, kdo chce koupi, kdo ne tak nekoupi.
no, zatím je to alternativa ke koupi, ale časem to bude standard motor, a to mě děsí...
Není problém vymačkat výkon i z 0,5 motoru, ale už tam prostě není ta rezerva na výdrž, spolehlivost...
Motory se budou ubirat timhle smerem
3-valec, 1.0tsi 200kW
[ Link ]
Ne ze bych teda byl priznivcem downsizingu, ale nazor, ze je tohle auto na cukani kolem komina? Proc? Motoru 1.2 TSI 63kW a 77kW jezdi po republice hromada. 1.4, 1.6, 1.8 bez turba s vykonem od 50kW taky a lidi s tim nejezdi jen do Jednoty nekde v horni dolni nakoupit, jezdi s tim po cely republice. Mam rad velky motory, ale proste v soucasnosti jezdim mondeem s osmnackou benzinem, co ma stejne vykon jako tenhle trihrnek a takovouhle dynamiku to nema, prijde mi to, ze je to proste zbytecnej flame. Druha strana mince je vydrz toho motoru, ale to ukaze az cas a realnej provoz... Tyhle motory tady proste jsou a budou cimdal castejsi, taky z toho nejsem nadsenej ;-)

11.06.2016, 09:51 |
assassin | Upraveno: 2016-06-11 09:53:24
hightower: tak to je jasny, ze 6ti a vice valcovej motor v aute bude stat vic nez nejakej malej, levnej, masove prodavanej... za maly motory muze automobilka, protoze kdyby je nenabidli, tak je lidi nekupuji :) to je docela vtipny. v passatu uz W8 byla, automobilka na kazdym kusu prodelala balik, prodalo se par kusu.
zvlastni je ze brojite proti litrovymu motoru s turbem, ale vyzdvihujete komplikovany konstrukce hybridu - tam je o rad vic soucastek ktery se muzou posrat, baterky s velice omezenou zivotnosti, velkou hmotnosti a nejasnou recyklaci - proti hybridu jsou ty malicky moturky jednoduchej a spolehlivej pohon. jo a samozrejme cenovka lexusu asi taky nebude pro zakazniky kupujici litrovy fabie.
jinak teda mi ten mensi objem prijde jako solidni strasak - breci nad tim lidi pro ktery dvoulitr byl uz nesmrtelnej supersilnej motor a pritom kdyz do litru foukam kolem 1atm ma v podstate chovani NA motoru kolem dvou litru ... jediny co tam v takovem pripade trpi navic je turbo a to pri tech dnesnich seriich nestoji takovej balik, je to jako koupit novy pneumatiky.. a to svejch 150-300tis vydrzi...
ja si pamatuju doby kdy jezdily ty superspolehlivy a neosizeny auta a kdyz mely najeto 150tis obvykle se hazely do srotu - to maj dneska auta za dva roky :)
jasne muze tu nekdo zacit tahat nejaky prehistoricky mercedesy apod auta kde motor 500tis nakroutil, jenze to v te dobe absolutne nebyly auta z kategorie "litrova oktavka"
Vsichni chteji auta s velkym objemem, ale nakonec je stejne nikdo nekupuje. Vsichni argumentuji, ze dnesni auta nenajedou pul milionu Km, ale nikdo nechce auta co maji najeto 200 tKm a vice.
Ja mam v S-maxu 1.6 EB 118kW a jsem maximalne spokojeny. Rekl bych, ze je to lepsi volba nez kdejaky dvoulitr v atmosfere.Motor v pohode stiha i plne nalozene na dovolenou
jak kdo, koupil jsem 2.2 diesel, s 235.000 km a no problém... A s 200-250.000 km nemám problém, pokud je pravidelně servisovaný, opečovávaný, ale kolik takových aut je, kolik jich je nestočených, nezbořených a opravených jen na oko, apod., o tom to je prostě...

11.06.2016, 12:44 |
Alííí Taky se drzim alespon dvoulitru, a ma ho i manzelka. Proste z principu si nemuzu koupit 1.6, i kdyz podobne a mensi motory jsou i v F1. :-)
Alííí: Nemel si jeste nedavno Fabii s 1.9? :)

11.06.2016, 17:18 |
Alííí Mel, a mel jsem i 1.4 TDi a 1.6 TDi, a taky 1.9D, a 1.6 16V, a mraky jinych.
5kové báwo s 3,0 R6 přímej vstřik benál bez turba, Praha a okolí 7,4 na sto a nijak se neomezuju...
Clio 1,2 turbo s polovičním výkonem - 7,9 oproti tabulkovým 4,2...

12.06.2016, 11:45 |
DaveF hlavní viník jsou nesmyslné emisní limity a s tím spojené pokuty za překročení.
viz. nejprodávanější benzínový superb 3,6, za který by výrobce musel dále platit myslím 10tis € za každý vyrobený kus - to už zákazník nezaplatí
bohužel realita provozu je od testovacích jízd hodně vzdálená takže v praxi rozdíl mezi 3,6 a 2,0TSi není zas tak dramatický, jenže to už úředníka nezajímá

12.06.2016, 11:53 |
DaveF jinak zas takový průser ten downsizing není, motory jsou lehčí, málo žerou, výkon mají slušný, Nm nadprůměrné.
Největší problém bude asi životnost (i když kdo ví) a přímý vstřik s nesmyslným rádcem řazení tj. jízda kolem 1500ot. Přitom ten motor (vlastní zkušenost 1,2TSi 77kW EA211) nežere o moc víc ani když se honí v normálních otáčkách.

12.06.2016, 22:54 |
Losky 3.0 Bávo dokáže jet za 7,5L, to je pravda, ale nevím jak kdo, ale mě tyhle V6 nutí šlapat na plyn:)
až bude tříválec jediná možnost, pak mě ukápne slza...
CV: v Praze je to spíš tak 10-11 ne? Jezdil jsem chvilku se stejným, ale spotřebu jsem měl jinde... Možná s tím neumím správně zacházet... :D

13.06.2016, 09:39 |
kasko Jak se tady píše, 1.0 je dobrá kolem komína, stejně jako 1.4 v SII. Oba dva motoru auto rozhýbou, ale za spotřebu, jako mám na svém SII 3.6.
Když srovnám kolegového Tourana 1.2TSI. Při jízdě na kloubouka spotřeba mezi 5.5-6/100. Jakmile jsme najeli na dálnci, při 130km/hod spotřeba 7-9, když jsme jeli 150km/hod, spotřeba kolem 10-12.
Já se svou V6 atm. jezdím za 11.
Po dálnicích 160+. Pokud jedu s rodinou, jedu za 8-9.
Když jedu sám na klobouka, nebo s rodinou, plný kufr a box na střeše, jedu za 8-9.
Pokud bych vzal tu 1.4,tak garantuji, že ji na dálničních cestách utahám. Navíc o dynamice nebude ani řeč.
A i proto jsem na váškách, jestli měnit za nového SIII 2.0 206kW, nebo ne-e.
Zatím se tomu bráním zuby nechty, ale ten čas přijde, kdy budu muset vyměnit.
Reálná spotřeba u těchto dvou motorů je shodná, výkonově je na tom líp SIII.
Ale zase ta V6, ta už je jenom u audi, a to ještě s turbem :(

13.06.2016, 13:00 |
Augi Davados: Byl jsi rychlejší... ;-)

13.06.2016, 14:26 |
Losky | Upraveno: 2016-06-13 14:27:08
Nepřijde mi, že by zrovna 1.4 jela po dálnici špatně, měl jsem jí rok a byl jsem spokojenej. Tak asi s 3.6 to určitě srovnat nejde, ale myslím, že tyhle maloobjemy jezdí oproti atmosférám 10 let starým moc pěkně a hlavně se rychle seberou a jsou lehký. Já měl roční průměr na 1.4 Tsi 103kw průměr 7L a to bylo z půlky město. Yeti 2.0 tdi 4x4 jsem měl cca 8L. Auta nějak nešetřím a třeba teď Fabia 3 1.2 81Kw uhání dobře, spotřeba vždy mezi 5,5 - 8L na hulváta. Ale to je auto na okresky a do města. BYch chtěl vidět mastodonta s V či R6, 8, jak jezdí hlavně město a okresky za 8-9L benzínu:)
Tomuhle se člověk neubrání, bohužel. Prostě kdo bude mít hodně chechtáků, bude si moc dovolit tyhle potvory, my bohužel ze střední či nižší třídy budem rádi za nové 1.0 Tsi:(
Na dálku 6,4 při průměrný 135km/hod, čistá Praha je 9,5, ta kombinovaná 7,4 je dlouhodobá s průměrnou 59km/hod.
U M54B30 jsem jezdil stejným režimem 10,5 (v automatu, abych byl přesnej).
A uznávám, že jsem tomu také nevěřil a měl to za JPP hlášky...

13.06.2016, 15:44 |
Losky jako já tomuhle věřím, ale když je špička, což je v Praze dost normální, tak to nemůže za tohle jezdit ani omylem, ne? Dálnice a okresky, tomu věřím, jen teda člověk nesmí divočit, to pak jsou holé příkopy:)))))))))
Kam chodite na tu spotrebu 3.6 FSI v Superbu? Ja se pod 10.5 v zivote nedostal. Mimochodem - v zivote uz bych si to znovu nekoupil, hrozny agregat...

13.06.2016, 21:19 |
kasko Camron:
Nemam potrebu kecat. Kdyz jedim nad ranem do MB, tak to jedu za 2:40 a spotreba 11,3. Kdyz jedu domu, cca 4 hodiny, to je provoz a neblbni, jedu za 9,8.
A rekord z Ostravy do Zlina, mimo dalnici a na kochacku, 7,8. Byla to fakt kochacka, s otevrenou panoramatickou a poslechem hudby.
Ale to je spise extrem
Ja zase nemuzu rict ani popel. Na tento vuz lepsi motor neni,Skoda nic lepsiho nedelala a bohuzel uz nedela...:(
No, ja se potykal s nekultivovanosti a vibracemi. Nekdy jsem si prisel, ze ridim pojizdny vibrator. No jak jsem pozdeji zjistil, byla to spise vlastnost, nez zavada na mem konkretnim kuse, protoze naprosto totozne projevy melo i jine auto s najetymi 270tkm, ale i kus s 36tkm. Daleko mene vibruje kdejake TDi.
Ze jsem menil ve 110tkm rozvody v cene nekolika desitek tkc, to snad ani rozepisovat nebudu. No jsou pripady, kdy to bylo meneno kolem 80tkm - osobne znam, zadne JPP.
Debi.ni DSG, nastavene tak, ze se v beznem jizdnim rezimu ("D") rucicka otackomeru zridka podiva za 2000 rpm je taky fajn. Chapu, ekologie je ekologie...
Konstatovani, ze na tento vuz lepsi motor neni, mi prijde ve svetle (ci spise stinu) techto zkusenosti, usmevne.
Dva sefove servisaku dvou nejmenovanych autorizaku mi nezavisle na sobe rekli, ze by S timto motorem nechteli ani za nic. Asi neco vedeli :)
P.S.: pro neznale...jedna se o usporadani VR6 (uhel nejakych 10.3°)
Kasko: ehm, takřka 7 hodin denně trávíš dojížděním do a z práce? Není to vtip?

14.06.2016, 03:43 |
Augi SII 3.6 jsem extrémně úspornou jízdou (zkoušel jsem to) udělal 7,4 na asi 40km trase, ale normální provoz je 10+ stoprocentně...

14.06.2016, 10:20 |
DaveF zrovna včera jsem se o tom bavil s kamarádem, SII 3,6 a dlouhodobou má 10,3
Chtel bych videt jak nekdo jezdi trilitrovym benzinovym baworakem za 7.4, urcite to pri sebezapreni jde, ale normalni jizda je vzdy 10-12 a to se nebavim o Praze, kde to vecne stoji.
To jsou vzdy takove pribehy, ze se musim smat.
Taky jsem jednou jel S500 za 7.8, ale byla to trasa z kopce a telefonoval jsem, takze jsem se plizil jak had. Normalne spotreba 14-16.
Tento motor se na uspornou jizdu absolutne nehodi. Je koncipovan jako dalnicni polykac km. Pri jine jizde a zvlaste pak soucasne pri pouziti nevhodneho paliva dochazi k az extremnimu zakarbonovani. To je ten stav, kdy se divite, ze to na 191KW jede nejak malo...
vždy jde jen o ten poměr co kdo nastrká po městě a pak mimo město. Protože jak se ten poměr přeleje ve prospěch dálnic, tak pak mají navrch velké objemy. Já jezdím s S-typem 3,0V6 po městě za 12 a jak to vyjede na dálnici není problém do 140kmh jet za 8,5 a pohodička žádnej slimák. Mě ty malé mototy v principu nevadí, je určitě hodně lidí, co jim je jedno jak to jede, co je vpředu pod kapotou. Z A do B se dostanou, do Chorvatska to dojede taky a budou spokojený, ale mě tenhle směr nedělá dobře, nelíbí se mi zvuk motoru i kdyby to mělo 500koní z litru a jelo jak utržený vrata, pořád bych měl pocit, že to je je zvukem rozbité a tahalo by to za uši..
pod tohle se podepíšu ....

14.06.2016, 20:52 |
kasko radek.613
Možná jsem se nezmínil dost jasně, ale jezdím Boleslav 1x týdně, nikoliv každý den :)
Denní cesta do práce je 3km tam a 3km z5 :)