Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > HELP: kupec me vrací auto...

 o Navštíveno 8862x o
o 16.07.2017, 19:29 | J-T.
Dokázal by mě tady prosím někdo kvalifikovaně pomoci - odkázat na podobné řešení jak můj problém právně vyřešit?

K popisu situace doplním že kupec po mě chtěl nejdříve 20.000 slevu já mu nabídl "jen" 12.500 Kč následně napsal, že chce odstoupit od smlouvy nebo zaplatit celou opravu cca 40.000 Kč.

Chci to vyřešit jako člověk, ale zase si nechci nechat srát na hlavu...

Díky všem co se pokusí pomoct.

J-T. v nouzi.



na konci května jsem prodal firemní automobil (prodejní cena 150 000,-, najeto 250 000 km, stáří 9 let). Při prodeji jsem informoval kupujícího, že je potřeba vyměnit výfukovou soustavu, toto je uvedeno i ve smlouvě o prodeji. Po ujetí cca 30 km mě kupující telefonicky informoval, že auto spadlo do nouzového režimu. Po opětovném nastartování však nouzový režim již neprojevil. Navrhl jsem mu, aby auto vrátil, on řekl že ne a že si ho nechá zkontrolovat u švagra, který má autoservis. Auto u švagra si ale zkontrolovat nenechal a odjel na dovolenou do zahraničí. Po cestě na dovolenou auto přestalo jet někde u Salzburku, kde mu opravili hadici od turba. Po této opravě se vrátil zpět do ČR. O této opravě nás informoval až se zpožděním. S vozidlem následně cca 14 dní stále jezdil. Až 9.6. nechal opravit filtr pevných částic a teplotní čidlo. Následně odjel vozidlem na dovolenou do Chorvatska a stále jej užíval.
Pak se mu na palubce objevilo hlášení o chybě a auto odvezl do servisu. V servisu mu řekli, že zjistili že vniká nafta do oleje a je nutné vyměnit vstřikovače a čerpadla. V servisu mu řekli, že "má jet na delší trasu, aby se ukázalo více". Při této projížďce auto přestalo jet a nyní je nepojízdné. Po odtažení do servisu, servis odhadl opravu na cca 40 tisíc.
O všech problémech s autem a jejich dílčích řešeních jsem se vždy dozvěděl až se zpožděním, o žádné opravě ani problémech jsem nebyl informován při jejich vzniku.
Kupující nyní žádá zaplacení celé částky aktuální servisní opravy (dle prvotního odhadu servisu 40 000) nebo odstoupení od smlouvy s tím, že mu mám doplatit 10 000 za již provedené opravy.

Má kupující právo odstoupit od smlouvy a požadovat zaplacení servisní opravy?


o 16.07.2017, 19:52 | Mr.Scully
Podle mě je to pořád stejný - že odpovídáš za vady, které má vozidlo při prodeji, přičemž pokud se vada vyskytne v době do šesti měsíců po prodeji, tak se má za to, že existovala už při předání vozidla (skrytá vada, tvoje mínus - leda bys dokázal opak), na druhou stranu pokud se jedná o spotřební věc (třeba filtr pevných částic) a vozidlo s větším nájezdem, tak je to prostě problém kupujícího.

Pokud mu odejde turbo nebo vstřiky, tak bych řekl, že je to u nájezdu 250 tisíc km už spotřebka a problém kupce. Pokud je to něco komplexnějšího a on s tím autem jezdil sotva měsíc, tak je solidní šance, že to bylo rozesraný už v době prodeje (skrytá vada). Nevím, to by asi musel říct nějakej znalec. Ideální v takovém případě je dohoda obou na nějakém finančním kompromisu, po soudu netouží asi nikdo.
o 16.07.2017, 19:59 | xenonman
Pokud by chtěl opravy proplatit napřed bych čekal domluvu s tebou jak postupovat, případně kde dil koupit,

Vzhledem k ceně vozidla tj 150 tis by mohl zaject do autorizaku a chtit si tam vse nechat dat nové,

vozidlo vrátit nechť tak učiní ve stavu ve kterém jej zakoupil, případně argumentovat nájezd km,

Určitě když vyjdes vstříc bych nedával peníze za servis co do toho dal, neb to byla jeho iniciativa bez tvého souhlasu ideální v takovém případě písemne

o 16.07.2017, 20:01 | J-T.
Mr.Scully: JJ vím že je horký brambor na mé straně. Ale na dohodu že mu dám 12.500 Kč nepřistoupil a úplně otočil. Zaplatit všechen servis nebo vrátit auto.

Byl jsem ochotný řešit vše do té doby než s vadou motoru, prý na popud servisu jezdil až to kleklo úplně + se mu v tom pořád někdo vrtá (psal že to měl už ve třech servisech). To se mě prostě pochopitelně nelíbí.

Na netu "jedna baba povídala" že prý když se v autě někdo třetí vrtá bez toho aby mě upozornil předem záruka padá. Ale právní formulaci jsem nikde nenašel. Tak nevím, tohle by mě pomohlo vědět přesně při vyjednávání.

J-T.
o 16.07.2017, 20:14 | Mr.Scully
No rozhodně můžeš jít do protiútoku s tím, že on to dojebal tím, jak se závadou jezdil - že jinak by oprava stála míň. A určitě nejsi povinnen proplácet něco, co už se na tom autě udělalo.

Nakonec to ale fakt asi bude spíš souboj znalců než co jinýho... (nebo ustoupí ten, kdo nemá nervy).
o 16.07.2017, 20:18 | Vencaf
Osobně bych mu nedal ani korunu, při závadě má povinnost neprodleně reklamovat u tebe a dohodnout další postup, ne že se do toho bude vrtat kdejakej kutil.Navíc deset let stará hujda se čtvrtmiliónem na hrbu, to by mě zajímalo, kterej z dílů má výrobcem plánovanou životnost takhle dlouhou.
Šestiměsíční lhůta pro vadu považovanou za existující již při prodeji nebo za rozpor s kupní smlouvou platí pro nový zboží.
o 16.07.2017, 20:49 | tykeev
V tomto případě nemá nárok na nic.
Pokud se objevila nějaká závada a on s tím vesele jezdil dál bez toho, aby tě o tom informoval, tak vlastní vinou zapříčinil závadu mnohem závažnější / dražší.

Z tohohle tě musí snadno dostat i ten nejméně zkušený právník. Chyba je jednoznačně na straně kupujícího. On neslnil své povinnosti.
o 16.07.2017, 21:54 | Horal-11
přesně tak, ty jako prodávající určuješ postup při reklamaci a ne že si to někde nechá opravit a přitom upozornoval na závady a neřešil to, s*er na něj, reaguj jen písemně, třeba z něj ještě dostaneš něco za újmu, takovýhle vychcá*nky mám nejradši
o 16.07.2017, 22:02 | Dexter
Snazil bych se z nej nenapadne dostat co nejvic pisemnych priznani, ze ikdyz auto vykazovalo nejakou zavadu, umyslne s nim jezdil aby se zvetsila (to ze mu to rekl nejakej matlak v servisu te nezajima).
o 16.07.2017, 22:40 | HIGHTOWER
1. závada se projevila, ty jsi nabídl řešení - odstoupení od smlouvy a vrácení, on nechtěl a jezdil se závadou dále = jeho problém

2. "V servisu mu řekli, že "má jet na delší trasu, aby se ukázalo více". Při této projížďce auto přestalo jet a nyní je nepojízdné. Po odtažení do servisu, servis odhadl opravu na cca 40 tisíc." - co to kurva je??? Takže ona prosakuje nafta do oleje a oni řeknou, ať s tím se jede projet??? Tak s tím bych poslal majitele a hlavně servis pěkně do prdele s odpuštěním!

3. co na tom už opravil, to je jeho problém, se stavem auta byl při koupi seznámen, a je jasné, že u takového auta může nastat problém s čímkoliv typickým, což se stalo...

4. skoč za nějakým právníkem, radu co a jak a navést tě na možnosti by ti měl dát "zadarmo", a i kdyby ne, dáš pár stovek a uvidíš, jak si stojíš. Pokud pán bude stále prudit, odkaž ho na právníka, kterého si na to vezmeš a buď pán sklapne, neb to posral on a jeho super servis!, a nebo do toho půjde a půjde to soudní cestou...
o 17.07.2017, 12:59 | Směty
Když se vyskytla závada měl nejdříve kontaktovat tebe a celé to řešit z tebou. Jelikož si opravu udělal sám nemůžeš vědět jestli byla, či nebyla oprávněná. S tímto bych jej poslal do míst kde slunce nesvítí.. Kamarád s tímto spekuloval také a prodejce mu řekl to samé co jsem psal víše. Opravu jsi měl nechat provést přes tebe a né aby to udělal někdo "u silnice". Takových faktur si člověk dokáže vyrobit kolik chce atd...
o 17.07.2017, 13:21 | Only_One
Tak tady jsou procesní chyby na obou stranách. Prvně se to mělo vyřešit hned s tou první vadou. Nové to není nějaké závady se dají čekat. Ale tím systémem oprav a provozování vozidla přes vadu bych už dál o nějaké kompenzaci vubec neuvažoval. NA tohle je docela dobré pojištění od DAS.. nemáte v práci pojistku že by se toho ujmuli právníci pro jistotu?
o 17.07.2017, 16:58 | LionVTS
Hlavne nic nepodcenit!!
viz. pripad tady

[ Link ]
o 17.07.2017, 20:19 | Kamil07
Tak ten pripad z motorkaru je celkem kruty.
Pekne u nas ty soudy funguji.
o 17.07.2017, 22:03 | HIGHTOWER
Obecně, a hlavně v trestním právu je podstatné to, co se dokáže, nevyvrátí, než to, co a jak se ve skutečnosti stalo :-( Proto je pravda slepá...
o 18.07.2017, 15:04 | DaveX
Taky jsem četl ty motorkáře a je to hnus :/
o 19.07.2017, 08:32 | Antonio
motorkare jsem necetl celych 18stran, ale u tohoto pripadu, bych kupujiciho poslal nekam. navic s najezdem, ktery na aute najel
o 20.07.2017, 12:26 | AR
tak motorkáře sem četl a nakonec ho uvařili na udaných kilometrech. možná kdyby prokázal že to tacho neměří nebo bylo dodáno dodatečně tak by to asi dopadlo jinak. co sem čet tak to dokládal jen foty z dokumentace. Chtělo to nějaký výpis ala VIN jako u aut.
o 20.07.2017, 12:31 | DaveF
je to poučný čtení...
na druhou stranu ten motor mohl být načnutej, ale vyhrál ten aktivnější
o 01.08.2017, 08:59 | J-T.
Tak po několika "pinkacích" e-mailech jsme se dohodli na nějaké slevě, tak snad dodrží slovo a bude to už OK - díky všem za snahu pomoct a nasměrování stylu komunikace s kupcem.

Nicméně potřeboval bych ještě sepsat nějaký dodatek ke smlouvě, že tím že mu dávám slevu tak už po mě nemůže v budoucnu nic chtít. Jinými slovy aby si za 2 měsíce nevymyslel že mu zas něco odešlo a chtěl po mě další peníze. Má někdo něco takového? Nikde žádnou právní formulku na tuto situaci nemůžu najít :-/

Ještě jednou díky!
o 01.08.2017, 11:15 | Veider | Upraveno: 2017-08-01 11:15:58
J-T. třeba tak?

Smluvní strany se tímto dohodly na narovnání vzájemných vztahů vyplývajících z vad předmětu koupě takto:

a. prodávající poskytuje kupujícímu slevu z kupní ceny ve výši ….

b. Smluvní strany tímto prohlašují, že poskytnutím slevy dle písm. a. tohoto odstavce jsou nároky z vad, které jsou specifikovány v odst. XXX. tohoto článku mezi smluvními stranami zcela narovnány a budoucí kupující se zavazuje v budoucnosti neuplatňovat další nároky z vad, jakož i případné nároky na náhradu škody, které by v důsledku existence vad specifikovaných v odst. XXX. této smlouvy mohly vzniknout.
o 01.08.2017, 14:21 | J-T.
Veider: Díky, zní to parádně.
Jen bych se chtěl vyhnout nějaké specifikaci vad právě pro případné budoucí "nové" vady. Šlo by to upravit bez té specifikace v odst. XXX? Nevím zda je to právně čisté, že se zbavuje práv na budoucí reklamaci :-/

Mě napadlo šalamounské řešení že by se poskytnutím slevy smluvní strany dohodly, že vozidlo je použitelné jen na náhradní díly....

Díky
o 01.08.2017, 15:35 | Mr.Scully | Upraveno: 2017-08-01 15:36:03
Mně přijde, že slevou (a to ani s následným smluvním ujednáním) se přeci nejde vyhnout zodpovědnosti za skryté vady. To mi přijde logičtější to druhé řešení, že vozidlo je jen na náhradní díly.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.6242 sekund.