
Navštíveno 7618x

čau lidi, nedokázal by mi prosím někdo poradit kde u nás by jsem mohl koupit šroub který je pod následujícím odkazem? (rozměry M 12 x 1,50 x 180 mm)
[ Link ] myslím tím nějakou alternativu, ne originál.
Popř. myslíte, že by se to ještě dalo u autorizovaného dealera VW sehnat?
diky za info
V každým obchodě se spojovacím mteriálem, dokonce budou mít obyčejný nebo ocelák
no vidíte a já myslel, že je to nějaký atyp který bude obtížné sehnat. Tak to jsem rád. Jinak to číselné označení 1,50 znamená stoupání závitu?
diky
Ano 1,5 mm je stoupání závitu.
Ty kraaaaaawo. Sroubek za 16E.
Za ty prachy ti ho kazdej garaznik vytoci na soustruhu :-D
No taky jde o pevnost a další mechanické vlastnosti, atypické šrouby se nepoužívají zbytečně, kor u VW, který si nechává pro penny koleno vrtat. Rozhodně bych před nákupem alternativy zjistil pevnost toho originálu a účel nebo směr a způsob namáhání - může tam být třeba nestandardní krut nebo rázy, pak tam obyčejný šroub nevydrží....

01.02.2018, 19:18 |
Jerry.s | Upraveno: 2018-02-01 19:19:02
šroub bude asi namáhaný dost protože ještě s dalším podobným šroubem drží uložení zadní nápravy na jedné straně. Nicméně si myslím, že ocelák by to měl udržet.
jasnačka, pevnostní šroub;)
Makat, a nebo taky krásně prdnout na střih v půlce dlouhého dříku :-D
Nesmíš z toho bejt tak vysranej.
99% šroubů na autě volený z klasický řady. Navíc až povolí slušnej pevnostní šroub, tak už to auto bude vejpůl.
Když jsem viděl co vydržely šrouby tlumičů (8,8) při nárazu do svodidel a destrukci celý nápravy, tak bych se toho nebál.
Nejsem, ale mám docela slušnou znalostní výbavu z oblasti strojních dílů....
Takže jen opakuju: každý výrobce se snaží používat normalizované spojovací součásti, protože jsou levné a případnou "nekvalitu" lze hodit na dodavatele/výrobce. Zejména masový výrobce, jakým je VW, udělá všechno pro to, aby potřeboval na autě co nejméně speciálních dílů které ho stojí mnohem víc než normalizát. A když už konstruktér přistoupí k vlastnímu "nenormalizovanému" spojováku, musí pro to být výrobně, konstrukčně i nákladově obhajitelný důvod - to známe třeba ze šroubů hlav atd, že. Takže ten dlouhý šroub může být atyp pevnostní, materiálový, nebo atyp zpracováním - žíhaný, popuštěný, s měkkým dříkem, s torzně zkrutným dříkem, cokoli. Nebo taky nemusí, že...ale VW není Bugatti a jen tak z plezíru by si nenechávalo vyrábět atypické šrouby, kdyby na jejich místě stačily "vraťáky" :-D :-D :-D
Ehm, destrukce nápravy a náraz do svodidla je děj, kdy se energie přemění a namáhání nastane během zlomku vteřiny, jednou a dost. Oproti tomu rok ježdění po silnici je cyklické namáhání v několika osách najednou, a je tu prostor pro únavový lom, ohnutí, a jiné dlouhodobé (dlouhodobé = více jak vteřinu :) ) děje a stavy. Čili úplně jiný režim. Toliko k té "vysranosti".
Jinak že ten šroub stojí 16E? A potřebuješ ho na auto staré 27let? Tzn. ten původní vydržel přes čtvrt století? Pak je asi dobrý, dobře vymyšlený a zkonstruovaný a když tam dáš zase co tam patří, máš na dalších čtvrt století klid... to za pětikilo asi stojí, ne? Ale samo tam můžeš dát "vraŤák" z Obi a čekat, třeba se nic nestane...nebo taky stane...kdo ví, vždyŤ to drží jen nápravu, ne, takovou nedůležitou blbost....