
Navštíveno 7412x

Ahoj, potřebuji radu s výběrem co nejmenšího zla:
- ideálně stálá 4x4 co s pořádnýma gumama už něco vyjede
- jako druhé auto do rodiny (využité spíše v zimním období když nasněží - nájezd MAX 5000 km za rok)
- asistent sjezdu z kopce výhodou
- benzin nebo nafta, je to jedno
- na vzhledu ani tak nezáleží
- jízda v terénu minimálně
Rozpočet hodně omezený - do 100.000 Kč.
Nějaké nápady? Díval jsem se po LR Freelander TD4, což je v rámci Freelanderů asi nejmenší zlo.
Předem děkuji za rady

28.01.2019, 11:54 |
Dexter | Upraveno: 2019-01-28 11:56:14
Vitara a muzes pridat i trochu toho terenu ;)
Forester s redukční převodovkou a 2,0i benzínem? V terénu dokáže fakt moc. Totéž Outback 2,5 s redukcí.

28.01.2019, 12:11 |
Losky Forester by byl asi dobrý, kamarád ho má, ale furt řešil něco ohledně těch bezrámečkových oken a pak díky tomu, že má asi 190, tak nadával na zadní víko kufru:))))) A spotřebu:)
Díky za info.. raději bych asi i volil něco vyššího. Nemáte někdo více zkušeností se zmiňovaným Freelanderem TD4? Např.
[ Link ]

28.01.2019, 21:18 |
jp1 co já jsem v tom śtoural, tak freelander určitě není stálá 4x4 a taknějak se sere vše, jen ten diesel od BMW je nejmenší zlo :-)
já mám forester 2005 s základním 2,0i, manuál a to je stálá 4x4, což už dělá (dělalo) jen pár automobilek...
nejsem si nejak jistej tim prinosem stale 4x4 .. zvlast pokud se jedna o "at to neco vyjede"
za 100k bych asi koukal po nakym koncernovym haldexovym kombiku...
A já zase nevidím důvod strkat 100k do pekáče, jako je koncern s haldexem. Vlastně jakékoliv peníze do jakéhokoliv koncernu :)
Za 100k 4x4 bude pekáč úplně všechno.
Buď bych šel cestou totální nudy alá Duster, nebo sáhl po Grand Cherokee ve velkém benzinu. Oboje má díly za pusu, Cherokee bude servisně náročnější ale neměl by se v případě nehody rozložit na atomy jako Duster, kde zase není co by se mělo vysypat.
Losky: mám 3. Subaru, jedno už parkuje venku, ptž ho není kam dát a i v zimě není problém. jen to chce před zimou ošetřit těsnění. Neteče, nezamrzá, pohoda:-)
Zdeny60: jaký máš ročník? Je těžké vybrat něco v alespoň slušném stavu. Ideálně třeba tohoto Forestera a počítat s nějakou investicí do servisu.. těžko říct po čem sáhnout. Jak jsem psal, auto bude minimálně využívané.
[ Link ]

29.01.2019, 15:00 |
PK Forestra bych se nebál :) Tenhle zrovna vypadá hezky, ne jak ty rezavý dojetý hujdy. Já ho mám už rok doma, přikoupil se jako druhý auto původně taky na pár km a nakonec tam mám za ten rok 15 tis, protože se mi s ním jezdí fakt hezky. Motor 92 kw v poho. Můj má 415 tis, od 200 tis jezdí na lpg a na motoru se do teď nic zásadního nedělalo. (mám faktury od 200 tis km, tak přesně vím, co se vše za tu dobu měnilo). Až teď mě bohužel bude čekat výměna těsnění pod hlavama, mám tam nějakou pidi dirku a trošku mi to tlakuje do vody, ale to mu chudákovi po těch km odpustím. Jinak je auto 100 % funkční, až mě to kolikrát na ty km překvapuje.
Teď mám OTB 2012 - poslední model s MT. Novější už mě neberou kvůli CVT. Před tím jsem měl Legacy 2006 (prodám v r. 2017) a SpecB 2007 - prodán asi 2014-15. Nikdy jsem neměl potíže s dojedzem oken a jak říkám, auta stála venku, na horách, sníh, déšť. (A malé tajemství - na cestě se pomaličku blíží LEVORG :-) )

29.01.2019, 20:08 |
Losky Podle mě do 100tis je jedno co se koupí. Bude to už dost vyžité. A osobně bych šel taky spíše do koncernu, kde díly nejsou problém, ale nebudu tvrdit jako většina, že vše je za hubičku. Za hubičku nejsou díly ani na Dustera, natož pak servisovat ameriky. Díly se sice seženou, ale ne každý to umí opravit a dojíždět na servis k někomu třeba 150 km je taky o ničem.
starší Honda cr-v v benzínu by se dala za ty kačky pořídit ve slušným stavu, možná zkouknout lemy a jestli nebere moc olej... není to offroad, ale na příležitostné vyjetí kopce... + civilní jízdní vlastnosti, prostor, rozumná spotřeba, spolehlivost... jako ošklivé káčátko na zimu nebo do lesa se psem ideální ;-)

30.01.2019, 16:44 |
Losky CRV by mohla být dobrá volba. Jen co jsem slyšel od kolegy (měl druhou generaci), tak v terénu je to docela bída. Prý se zadek připojuje dost pozdě a to dost citelně, tak to nakonec prodal a koupil OII Scout a tam je to prý mnohem lepší s tím připojováním haldexu. Ale asi na občasné vyjížďky by ta Honda mohla stačit, ale co jsem koukal i na videa, tak v terénu je to slabší.
Vycházím ze zadání - jízda v terénu minimálně :-) s dobrými pneu jel i Ch. Voyager po sjezdovce, tak záleží na prioritách... schopný levný offroad je Suzuki Jimny .-)

31.01.2019, 13:05 |
CVakk a co obyč A4 B5 avant, 1.8t quattro ?
Za mě spokojenost :)