
Navštíveno 4218x

Nemáte zkušenost se 28mm/2,8 vs 35mm/2
jedno z těchto sklíček bych si pořídil a váhám které..
spíš bych užil širší 28mm ale ta 35ka se jeví jako kvalitnější, dražší..
v jiných recenzích je tomu naopak ..

Bohužel nepomůžu, tohle je jeden z mála segmentů, který jsem nikdy ani nezvažoval nakupovat :-) K čemu to vůbec chceš, krajinky?

07.04.2011, 23:34 |
Crimson | Upraveno: 2011-04-07 23:39:09
hodně fotím doširoka.. budovy, krajinky, vláčky a tak !
ale hlavně mě štve ta Sigma 17-70mm, jak je rozblemcaná po krajích,
chci něco, co bude po celé ploše OK
mám samozřejmě tu 50ku ale ta je často dlouhá !
čím bys třeba prásknul celé Hradčany, na eLkový sklo nemám !!!

Rozumím. No já bych asi šetřil na lepší záklaďák :-) I když taková oblíbená 24-70 je cenově docela peklo...
případně 24-105 L
jenže začínaj na 24, což je dost
nejlevnější L je 17-40mm f/4 tady zas chybí světelnost
to si člověk nevybere ..
17-40 není žádný zázrak, to už je fakt lepší ta 17-55/2.8IS a zas o tolik dražší není.
Co takový ty starý skla s manuálním ostřením, Zeiss Distagon a podobně, je tam hodně odpadu, ale pár jich je legendárních a na krajinky absence AF nevadí...
No a zrovna dneska jsem na tu eLkovou 17-40mm f4 koukal a je horší než 17-55mm f2,8 co si kamarád koupil. Dal jsem je obě na 17mm, clona stejná a ta 17-55 je lepší v tom testu co jsi sem kdysi dával.
Sorry za OT s pevným sklem taky nevím, ale rád bych nějaké.
jak to nemá červenej proužek tak už to nechci :-)
mně by fakt stačila pevná 30, pevná 50 , pak už mám L 70-200
podívej co mi dělá ta Sigma i při f/10
STŘED

KRAJE

Jojo, nad 17-55 už toho moc není, třeba ta 24-70, ale na APS-C není moc široká... třeba na focení koncertů jsem nic lepšího zatím nenašel.
Je fakt, že na krajinky a tak by se pevný sklo šiklo, ale fakt bych šel tou cestou těch MF skel. Občas taky cenově nářez, ale dá se vybrat. Škoda, že mi vypadlo z bookmarků nějaké porovnání, byly tam i objektivy, u kterých mi doslova tekly sliny... vyfotíte na 21 megapixelů, zazoomujete na monitoru 1:1 a vidíte tam na sto metrů šneka, jak šuká žábu. Všechny (bez výjimky!) eLkový objektivy se můžou jít bodnout. Mám dojem, že to byl Zeiss, ale už nevím kterej...

08.04.2011, 08:30 |
Kamil 35ka 2.0 má fajnovej střed, ale rohy taky nic moc. Skoro celej lineup neeLkových pevných skel by si zasloužil obměnu. Většina těch skel je i horších než současný zoomy. Pokud neplánuješ tisknout nějaký extra velký formáty, tak vezmi nějaký zoom. Hlavně je třeba si uvědomit, že ostrost není všechno - koukej i na přenost kontrastu, barvy, odolnost v protisvětle a samozřejmě aberaci. Zatracovaná 17-40ka možná není nejostřejší, ale vyniká právě v barevném podání a přenosu kontrastu. Když srovnám 17-40ku se superostrou Tokinou 11-16, tak se mi ve finále líbí výstup ze 17-40ky víc. Pokud teda chceš vynikající pevný široký sklo, tak budeš muset hrábnout celkem hluboko do kapsy - je to takový můj vysněný lineup:
EF 35 1.4 L - fakt nářez sklo. Měl jsem tu 35ku v ruce cca 10 minut a stačilo mi to, abych se zamiloval.
CZ Distagon ZE 21 2.8 - jedno z nej (nejen) krajinářských skel (pozor - nemá AF)
Potom ještě druhý generace T/S objektivů od Canonu, ale to je cenově fakt už mimo...
Takže abych to shrnul - vyber si nějaký zoom od Canonu.

08.04.2011, 09:13 |
Bucci | Upraveno: 2011-04-08 09:14:46
Ozzy: bohužel s pevnou sem fotil akorát se Sigmou 20mm/2,8f a tam se mi nelíbila kresba, bylo to takový nijaký
co se týče základního skla, tak používám Tokinu 28-70/2,8f a moc široký to fakt neni
navíc Nikon positive no :-)
já bych tu 17-40 L nezatracoval, zejména na aps-c to bude asi good sklo !
17-40 je velmi dobrej entry level, něco jako 70-200/4, ale prostě jsou 3-4 jiný skla, který jsou kvalitnější a mají lepší parametry. 17-40 bude lepší než všechny ty Tamrony a Sigmy, ale pořád o level výš zůstávají Canoní dvouosmový 17-55, 28-70 a o chloupek asi i 16-35 a 24-70. 17-55 jsem kupoval od člověka, který přecházel na fullframe, tudíž mu APS-C objektiv byl k ničemu a ten m i pak říkal, že přechodem z eLkovýcho 17-40 na neeLkový 17-55 si zřetelně polepšil.
už tomu budou dva roky co jsem si šel pro 17-40 do krámu pro novou
koumal jsem i mezi 17-55, která stála ještě o něco víc (záložní plán byl dokonce tamron 17-50/2,8 + blesk)
17-55/2,8 má kamarád a na 30D mu to kreslí moc hezky
já se rozhodl koupit EF ;-) a nijak nelituju
snad se mi někdy povede přejít i na ten full frame
bohužel jak s pevnou 28mm, tak s 35mm neporadím, nikdy jsem s nima nepřišel do styku
tady cvak na 40mm z tý 17-40
