
Navštíveno 4337x

Chlapci dotaz : jaké riziko hrozí při použití trónu s nostností 650 kgs na nápravě s max. nosností 1420 kgs (= teoreticky 710 kgs na kolo) ?
Známej shání 18" na Espaceho IV a ty, jenž jsou mu po chuti mají právě deklarovanou nosnost 650 kgs zatímco v TP má uvedeno 1420 kgs na nápravu.
Každá víceméně dobře míněná rada bude přijata s vděčností. :-P

14.04.2011, 16:35 |
Alííí Nejhorší varianta je asi ta, že "rozválí" kolo, a tudíž se mu utrhne vnitřní límec od středu kola.
Záleží jak auto nakládá, jaký na ten trón obuje pneu, atd. A taky trochu je to o štěstí. :-D
To je dost teoretická otázka.
Obecně bych řekl, že při takhle malém rozdílu se nestane nic, přeci jen jsou ty hodnoty vždy uváděny s určitou rezervou.
Ale jak už napsal Alííí, pokud to auto hodně nakládá, spíše bych se tomuto řešení vyhnul.
Sám bych ale šel raději cestou pevnějších kol.
Chmňo .. to asi není uplně ideální varianta.
Alíí jak to máš na Transpikovi ? Vybral´s něco s OK nosností nebo taky riskuješ ? ;)
Ono to většinou trpí spíš tak, že to kolo budeš častěji rovnat.... známý takhle měl méně pevnostní kola na T4 a nechával jsem mu je pomalu každé 2-3 měsíce porovnat :-)

14.04.2011, 16:50 |
Alííí Když je člověk h-o-v-a-d-o, ohne i BBS nebo SCHMIDT kolo.
Jezdím na replikách, nosnost mi několik prodejců řeklo 850 kg na 1 kolo (na nápravu mám zatížení 1500 kg), a pneu mám se zesílenym bokem XL, nosnost taky vyšší. To ale neznamená, že mě nemůže potkat to, co jsem napsal nahoře. :-D
Každopádně už druhou sezonu nemám sebemenší problém s koly. (ťuk, ťuk na dřevo)