V pražských Letňanech to dnes žilo. Již pátým rokem se na venkovní ploše Pražského veletržního areálu konal tuningový sraz, letos poprvé pod názvem Tuningpower. Ten byl součástí již 13. ročníku motoristické výstavy Auto Praha, kterou můžete navštívit ještě během neděle.
Počasí přálo a plocha vyhrazená pro Tuningpower se začala plnit. Na sraz dorazilo několik hezky upravených vozů, ale bohužel se našly i takové, o které by člověk ani kolo neopřel. Zastoupení značek bylo hojné, v největším počtu zde byly k vidění samozřejmě vozy značek VW a Škoda. Mezi zůčastněnými byli také někteří soutěžící z Tuning Cupu, za všechny například Olin se Škodou Fabií, Martin Koblížek s Golfem I Cabrio v úpravě Rieger GTO a Rudá bouře z NDR alias Wartburg Jiřího Kubíčka. Na druhé straně plochy zaujalo duo dvojkových Golfů v cult stylu, naproti stojící modrý Golf IV a známá dvojka Háďátko & Tweety, alias Hanka s Golfem I Cabrio a Mirek s Golfem II. Zájmu návštěvníků se těšily také mnohé další vozy, mezi nimi například bílá Honda CRX Targa del Sol, červené Audi A4 v úpravě Rieger a dvojice pětkových BMW. Počasí přímo vybízelo k rozbalení nějakého lehátka, přinesení si vychlazeného pivka z historického pivního vozu, který stál opodál plochy srazu, a strávení celé doby konání akce pod širým nebem. Ale jak již padla v úvodu zmínka, sraz Tuningpower se konal v rámci motoristické výstavy Auto Praha.
Účastníci srazu se pomalu odebírali na tradiční spanilou jízdu Prahou a já mířil do výstavních hal. Ty ale byly velkým zklamáním. Člověk by čekal minimálně nějakou českou výstavní premiéru, bohužel se jednalo spíše o přehlídku soukromých firem. Ani nemluvě o tom, že čeští motoristé, kteří neměli možnost navštívit ženevský autosalon, se nedočkali ani české výstavní premiéry nové Škody Yeti. Pravděpodobně se tak uskuteční až na brněnském autosalonu. V obložení návštěvníků byla ale tradiční plocha vyhrazená pro dokonalé a plně funkční dálkově řízené modely nákladních vozů. A skutečně nezůstaly v údivu jen malé děti…
report:
[ Link ] foto:
[ Link ]