Uplynulý víkend byl na akce opravdu bohatý, a to především v Praze. Zde se konal nejen sraz Tuningpower a motoristická výstava Auto Praha, ale milovníci veteránů mohli zavítat do Chvalské tvrze na 7. ročník Výstavy historických vozidel a příznivci vzduchem chlazených vozů Volkswagen naopak na tradiční Jarní sprint na Vítkově. Posledně jmenovanou akci navštívil také náš kolega Tommik.
Letošního devátého ročníku Jarního sprintu se zúčastnila více jak stovka vzduchem chlazených Volkswagenů nejrůznějších typů, kterým co do počtu dominoval nezapomenutelný Brouk. Mezi zúčastněnými vozy nechyběly také modely Kübelwagen, Schwimmwagen či první generace Trasportera. I přes stáří a parádní stav některých kousků poutal pozornost vůz Orion, Brouk s karoserií z více jak 600 m kovových trubiček. Z těch byly vytvořeny samostatné hvězdy, dle nichž byl vůz pojmenován, a které pak posvařováním dodaly vozu nezaměnitelný vzhled.
Jak již ale samotný název akce napovídá, hlavním programem dne jsou sprinty. Těch se zúčastnilo celkem 58 vozů. Sprinty se pořádají systémem Le Mans, kdy řidič vybíhá ke svému vozu a až po usednutí a nastartování vyráží na dráhu. V polovině délky dráhy pak čeká na závodníka pole označené bílými čárami. Zde musí svůj vůz zcela zastavit tak, aby přední kola byla v označeném poli. Podaří-li se to, může pokračovat dále do cíle. V opačném případě je z dalších jízd vyřazen.
Pořadatel Jarního sprintu, Volkswagen veteran klub aneb Bratrstvo žlutejch rukavic, vyhlašuje každoročně také nejoriginálnější zúčastněný vůz VW se vzduchem chlazeným motorem. Loni tuto cenu získal Brouk z roku 1954 „Ovál“ (název odvozený od tvaru zadního okénka), letos se z ceny radoval majitel vozu KdF 166 Schwimmwagen. Na programu byla také tradiční spanilá jízda Prahou za asistence Policie ČR.
Stejně jako ostatním víkendovým akcím i tomuto setkání přálo počasí a ve spojení s přátelskou atmosférou a zdravou soutěživostí se jednalo opět o příjemně strávené chvilky.
report:
[ Link ] foto:
[ Link ]