
Navštíveno 22665x

Tak jsem našel a přečetl tuto zajímavou diskusi. Obrázek ať si každý udělá sám. To by mohlo vyřešit téma kapacitor.
[ Link ]
A Sinclair pravil " Takže už panuje všeobecná shoda na tom, že je kapacitor venkoncem napyču a je to jen voltmetr za několik tisíc? "
:-)
Spousta lidí souhlasit nebude :o)
Podle meho staci kvalitni baterka a dobra kabelaz.Mel jsem kapacitor a rozdil jsem nepoznal mozna takova mala nadeje ale neverim tomu ze ten rozdil je znatelny.
Článek znám a souhlasím s ním.
Ovšem placebo efekt a "tuneři" budou vždy - celkem se hodí zase: ta naše povaha... :-)
ja kap tedko koupil sice ho pouziju na ucel kterej asi vetsina z vas nepochopi tak vam to ani psat nebudu
Já si myslím, že DOBRÝ (!!!!!) kapacitor určitě funguje :-))


09.01.2010, 20:51 |
Augi Souhlasím s konnym, jen podotknu, že druhý graf je nejspíš "s kondíkem".
souhlasím se vsema co tvrdí ,že je to jen voltmetr...Neberu vám,že to nefunguje!ALe myslím si o tom svůj názor : Pokud je adekvátní baterka vybraná podle odběru hifi systému,je to naprosto zbytečná věc.Kapacitor beru spíše jako ,, zkášlení" instalace na oko:-)
Praxe: věřím že ,,kvalitní kondenzátor" plní funkci(ale né autohifi-kondenzátor za100-3000kč).
Vyráběl sem si svítilnu z solárních článků které nabíjely 15000uF kondík vydrželo to svítit cca 1,5minuty pri napětí 3,2V a odběru 0,35 A.Takže něco na tom je.Aby to k něčemu bylo v autě musel by to být kondík jak svina,aby stačil dodat třeba 120A(myšleno chvilkově)
shrnutí : kapacitory si nechcte do trafo stanic po v autě je vám na dvě věci,myslet si že tim spravíte to,že máte ,,slabou" baterku je blbost....(nemyšleno na vás,ale všeobecně)

09.01.2010, 21:20 |
Augi A proto moje sračkoidní Audisony VRx mají přímo terminál na kapík... :-) Kluci z Itálie asi chlastali moc červenýho a udělali tam ten terminál jen pro parádu nebo proto, že potřebovali vyrodat svoje kapíky...
Ale jak říkáš, každý můžeme mít jinej názor a na tom přece nic špatnýho není :-)

09.01.2010, 21:23 |
luda551 | Upraveno: 2010-01-09 21:24:46
Augi : myslel sem to tak,ře kapíky v cene 100-3000Kč,věřím že kapík od Braxu atd už není jen voltmetr ,ale ,, opravdovej" kondík
Třeba je tam fakt na parádu nebo aby lidi utratily více peněz(bussines)

09.01.2010, 22:37 |
swep luda551: ja jsem treba z nabiteho kapacitoru otocil dvakrat starterem, takze predpokladam ze to funguje jako "opravdovej" kondenzator :) kdyz uz to nepomaha kvalite zvuku, tak alespon pomaha startovat auto :)

09.01.2010, 22:43 |
petis | Upraveno: 2010-01-09 22:43:57
Tyjo 2xotočí starterem. tak to by jich stačilo dát dohromady 6 aby to otočilo 12x a auto už by chytlo a nebyla by potřeba ani baterka:-))))))
Jinak je kapacitor zbitečná věc. a názor nato nikdy nezměnim. Ikdyž mám malej kondík u rádia, ale to je asi taky vcelku zbitečný

09.01.2010, 22:49 |
swep kua skoda ze jich nemam jeste 5 hned bych to zkusil, dnes sem zjistil ze mi odesel akumulator :))

09.01.2010, 22:50 |
Sodom luda 551:taky Ti nebudu brát tvůj názor,ale kvalítní kap (a nemusí to být zrovna Brax) jistě svojí funkci plní.A nevěřící Tomáš může zkusit zkratovat nabitej kap třeba šroubovákem,a uvidí,kolik dokáže dodat bleskurychle proudu:)
Pozn:Rozumnej Tomáš to zkoušet nebude:-))
sodom : vim že to udělá bordel:-) sám sem to zkoušel

10.01.2010, 04:41 |
Cenda pánové, nebudu polemizovat o smyslu "kapacitoru", jestli je zbYYYYYYYtečný, nebo ne - nicméně má tam být kvůli nižšímu vnitřnímu odporu než má obyč baterie + přechody (15-25mOhm vs. 0,5-1mOhm). Takže kecy o startování a hraní přes kondík celý večer jsou úplně mimo.
Kdo má pořádně řešené napájení (altik, baterie, kabely, přechody) a zesilovače s dostatečne dimenzovanými (poctivými) fitračními kondenzátory, tak kap nepotřebuje.
augi GZPA1.6000D ma terminal Power kap do ktereho kdiz privedes plus a minus z baterky tak je to stejny uz vidim ten kapik na ten zesik kor kdyz mas v aute 4 takovi proste jsou to dementi ti co to tam udelaj kdyby radej dali totoznej terminal na poradnej kabel
Jinej názor určitě ano. ALE, doporučuji zmíněnou diskuzi alespoň přečíst. A zaměřit se na příspěvky zejména Sinclaira, Boramyra, Michala a i na měření baterky OndryCH. Argumenty typu Čenda povídal, že jeho švára má kamaradá a kamarád toho kamaráda říkal, že kapík je špice a bez něj to nehraje má prd vypovídající hodnotu. Stejně tak, proč by to proboha teda ti výrobci vůbec vyráběli? LOL Můj názor je: audio voodoo mi do auta ani do baráku nesmí. Peníze se dají utratit i jinak než za cetky s nulovým přínosem pro zvuk. Za co, to ať si každý rozhodne sám. Toť k tomuto ode mne vše :o)
jj, na audiowebu už spousta lidí prohlédla autohifi "hyperznačky", kde za obyčejné (někdy i podprůměrné) věci se platí neskutečné ceny, jako příklad třeba pitomé napájecí kabely - a pokračovat bych mohl do nekonečna. A pohled a názor Sinclaira jako servisáka (ne prodejce) je fajn, rád si to vždycky přečtu.
Ruff: máš naprostou pravdu o hyperznačkách za ohromné peníze.
Ale nesouhlasim v pár případech napájecích kabelů. Myslim, že není žádnej rozdíl odporu "hifi" kabelu a kabelu ke svářečce (zn. Simplex) ale spíš v čem je rozdíl je izolace za kterou se platí ohromné peníze
za mě kapacitor uřčitě NE!!! není nad pořádnou baterku s nízkym vnitřnim odporem

10.01.2010, 14:33 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2010-01-10 14:34:33
Já se divím, že to ješťě někdo prostě nezměřil.
Několik lidí tu má vybavení, tak by neměl být problém nějaký zkušební test. Samozřejmě u auta stavěného na SQ.
V té diskusi jsou každopádně smysluplnější a vědečtější názory proti kapacitoru, než pro něj.
Donedávna jsem byl pro, ale tato diskuse mě přesvědčila.
Ty lidi dost umí a znají a jsou proti. Pro jsou naopak pouze reklamní letáky a výrobci.
Každý si to prostě musí přečíst a udělat si názor sám.
tomas.V : kabely ke svářečce musejí byt velmikvalitní.Kamarad děla servisaka(svařeček) a dal mi na vyběr jestly gumu nebo neopren(izolaci),neopren je lepší ale u 50ky kabelu je cena 215kč za metr:-(kdež to guma 160kč
Luda: on tam tak velkej rozdíl není. Svářovací kabel má slabší izolaci jinak ohebnost je stejná a hlavně cena úplně někde jinde.
On stačí rozdíl v ohebnosti kabelů např. Kicker a Sinus Live a cena je přibližně stejná
Luda nemyslel si inolaci: silikon a né neopren?
no neoprenová izolace by asi dlouho nevydržela:-) , ale jako příklad ty svářecí kabely dobrý.
tomas u svareckovejch kabelu je izolace silna jako u hifi dratu jen tam neni zachovana stejna sila izolace na delce kabelu nekde je ho azaz a nekde jen slupka to je celej problem
nečital som cely prispevok, mozno trosku vyrovna napetie, len je otazne ci sa oplati taky 1F, ked vznika aj pokles U kvoli prechodovemu odporu na nom a ci sa fakt neoplati dat na kable a baterku
Luda: jjjj máš pravdu a čučim na to jak puk. Opravdu NEOPREN izolace
tak to asi nebude ten klasickej neopren cooo:-)?
kapacitor je lepsi ako nic, ale este jedna baterka je este lepsia.... hlavne ked hovorime o vnutornom odpore a prechodovych odporoch na kabloch...
cize dat 2. baterku pol metra od zosiku a z nej rozvodovy blok je ovela lepsie ako nejake kapacitory....
pozrite sailera, to je moja inspiracia ...
no neni lepsi dat jednu poradnou baterku a od ni tebas 20x plus A 20x MINUS do zesiku

11.01.2010, 10:37 |
Augi noclue: A co treba baterka 50cm od zesu a kap 20cm od zesu? Sichr je sichr :-)
já pořád nějak nechápu proč pletete hrušky s jabkama, baterka nemá s kapacitorem nic společnýho a jedna věc druhou nenahradí, každá má úplně jinej účel, ale to je tady pořád dokola, jenom mě mrzí, že to píšou i lidi kterejch si tady vážim
ten obrázek konnyho je správně, ale povězte mi, kdo z Vás si tady je schopnej uvědomit, že na ose "napětí" je u zaplého motoru v horní poloze kolem 14V v případě zapojení kapacitoru, bez něj jen například 12,8V
ze se to rovna tomu ze nez abych ja na muj zesik koupil 40f kap za buh vi kolik penez radej vemu druhou baterku a sem na tom lip ten kap neda to co ta baterka
Escudo: Asi tak všichni to motaj dohromady. Fakt kapacitor dělá to co je natom grafu co uvedl *konny* vykrejvá rozdíly a oproti baterce je kap mnohem rychlejší. Když budete mit v nějakej extra odběr tak se nedivte až se vám někde zastavý auto protože takhle rychlý kmytání napětí nedělá dobře řídící jednotce.
tak pro dB je kapacitor pase, to bych sem ani moc netahal. U normální hudby ti neudělá 14V ani deset klasickejch baterek :o)
kostelda: pokles a problikávání žárovek už tady bylo řešeno několikrát a částečně o tom píšu i já - alternátor nabíjí napětím kolem 14V, baterie má dejme tomu 12,8V, pokud zatížíš obvod, klesne napětí z alternátorovejch 14V na třeba 12-12,5V, což způsobí probliknutí a nemusí se jednat jenom o chybu v napájení. Pokud použiješ kapacitor, tak ten pracuje s napětím alternátoru pokud je motor zapnutej a snaží se dorovnat odběry ze 14V napětí. To jakou je výhodou napájet zesilovače 14V na místo 12V si snad každej přebere sám...
proto souhlasim s Vinzkem a stojim za tim co jsem napsal. Ona není baterka jako baterka. Nikdy sem si nevšimnul, že by mi napětí pokleslo z 14V na 12V při jednom bassu a to při plně nabité baterce která držela skoro 13V
...a to se bavim o jedné pořádné baterce
poznal sem, kdy mi padalo postupně po 10minutách a nastartování s 55A altíkem napětí a odběr proudu byl min. 300A
....ale už je to částečně vyřešeno 120A alternátorem a druhou baterkou...a zapojení paralelně

11.01.2010, 17:28 |
hifim@ni@k | Upraveno: 2010-01-11 17:29:40
Otázka se tady přímo nabízí. A stane se i při propadu 2V něco, co uslyším ? Určitě se dá spočítat o kolik wattů klesne výkon a následný propad v dB. Umí to někdo ?
Podobný výpočet tam proběhl a pokud to bude do hranice cca. 3dB, tak by neměl být problém.

11.01.2010, 20:00 |
Cenda junglist.cz > prosím tě, moje jméno (resp. přezdívku) si neber do huby, protože tohle bych neřekl. Jestli to v mém příspěvku vidíš, asi oba píšeme v jiných jazycích.
Mimochodem, u sebe mám už několik let druhou baterii SPV 35 pár centrimetrů od zesilovačů.
Hifi@mani@ku :-)
tak jsem to konečně spočítal ;-)
zesilovač který má výkon 100 watů při 12 voltech bude mít při 14,4 voltech výkon 145 watů
Pravda do 3 dB to má dooost daleko ale mě by se to stejně moc nelíbilo.
Teda pánové, dlouho, dlouho sem vzdoroval tomu, abych sem neapsal, ale něco se fakt nedá číst.
Ehm, takže úvodem, kapacitor má smysl, takže se řadím ke zkušenější menšině, a ne k těm, kteří nemají zkušenosti a jenom čtou. Kdo prostě neudělal minimálně 5 instalací s pořádným odběrem, tak u mě není autohifík, takže:
1, jak správně podotkl Augi, ano, pánové od Audisonu ví co děljí, proto je tam terminál pro cap. Proč by ho tam asi tak dávali.
2, cap má smysl nejen u výkonnějších sestav, ale protože je to "kondík" dokáže eliminovat slabě rušení, a že ho v autě je.
3, elektrika je elektrika, jak naznačuje graf od konyho. Proč si myslíte, že na koncových stupních je v zesilovačích stádo kondenzátorů? Proč ti pitomci tam nedaj všechny kondíky ven a nepoužijí místo nich silnější drát v napájecí cestě?
4, U výkonných sestav (bavím se do 1kW), se kapacitorem eliminuje třeba blikání světel a podobně. Je to asi tak jak je to na tom grafu. jak psal escudo, kondík pracuje s napětím altíku, ne baterky. Takže si to jako laik může každý představit tak, že dochází k menším proudovým skokům.
5, pořádná baterka eliminuje kondík? Ale děte, to že si někdo koupil baterku se zkraťákem 3000 amper ještě neznamená, že takovej zkraťák má. Pamatujte, vždy je polovina pravdy a polovina marketing.
I kdyby to ten zkraťák mělo, tak ste asi všichni zapomněly na tabulku, která se tu sem tam mihne - a to závislost či možnost přenést proud na různých délkách a průřezech kabelů. Takže ještě jinak, i kdyby baterka dala zkraťák kdo ví jakej, kabel stejně přenese ve špičce jen limit a zbytek de z kondíku.
6, Co se týče poklesu napětí, je na to jednoduchej recept, pokles je. Stačí dát měřák napětí na baterku a druhej na svorky k zesáku, pustit nějaký porno disko a to sou pak pánové rozdíly hodnot.
7, sakra, zdá se mi, že se zde na autohifi tímto článkem hodně lidí přesunulo tak 10 let nazpět, kdy pro nás všechny dexon, sony, senco a podobný srandy ve spojení s TVM byl highend.
8, Přestaňte se nimrat v nesmyslech, kapacitor má smysl. A kdo tvrdí že ne, tak buď ho nikdy neměl nebo má nějakej lunt do pár tisícovek. Pořádnej cap stojí 5 a víc - a to se nebavím o kapacitě, sem stále na zemi a mám na mysli 1F - za to ale kvalitně. 20, 40ti faradový capy sou nesmysl, to by musel byt cap velkej jak náhradní kolo.
Doufám že sem někoho utvrdil, někoho nasral, ale o tom je tohle to fórum, aby si každej naspal co si myslí.
Tak kapacitorům zdar! :)
Howgh
Cenda: s tebou, respektive s tvojí přezdívkou to nemá nic společnýho. Bylo to myšleno obrazně, ne adresně. Máš pravdu, až když jsem to čet podruhý tak vidím, že to může někdo dát do souvislostí. Ode mě tudíž velká omluva. Čenda v mojem příspěvku = jedna babka povídala.
Milhauzz jen k tem prurezum kabelu proc asi tahame xplusu a x minusu aby sme z baterky tu stavu do zesu dodali me kap jako takovej spis ten tok energie pribrzdi pokud vim kapik se nabije a pri potrebe zesu do nej teda pusti dostatek energie kdyz mam teda 1kw zesik jakej potrebuju kapik kdyz posloucham techno kde je snad 100basu za sekundu -))
dokaze me nekdo zrozume rict jesi je lepsi dat 5za kap nebo za baterku

11.01.2010, 21:35 |
petis Jen dotaz. Jak muže pracovat kapacitor s napětím alternátoru a ne baterky? Dyt když je odběr proudu vyšší než co dokáže Alternátor dát jde napětí dolu. Takže i v okruhuje stejný napětí. Takže když klesne napětí na 12.8V třeba je to vcelým okruhu. Tak kde se vezme těch 14V na kapacitoru? Jen se ptám protože tohle slyším poprvý.

11.01.2010, 21:45 |
Kesam mám kap na parádu :-)
vinzek fa:
Nu, tahání mínusu k baterce se mě osobně zdá pitomost, dyť kastle je kabel s mega průřezem, tak proč opravovat to, co není pokažený? Ale je to můj názor, klidně si z auta udělej elektrárnu když tě to baví :)
Ještě teda jinak, vezměme si hodně zpomalený čas a nějakej ten průběh u tý elektirky, když puštíš muziku. Snad se mi to podaří vysvětlit.
Zapneš audio, kde je kapacitor. Takže cap. je nabitej řekněme na 1 farad. Teď si pustíš muziku na plný pecky, co se dějě?
Situace bez capu:
Takže, máš 6 metrů dlouhý napájecí kabely, takže si limitovanej průtokem. Při max zatížení ti klesá napětí na napájecích svorkách zesilovače. Tím pádem, o menší výkon ani moc nejde, třeba plus mínus (bet fakt obrazně) jen o 50 až 100 wattů. to by ani tak nevadilo. Jde o to, že u špičkových výkonů nebude mít zes dost šťávy, stabilita de doprdele, zkreslení si taky přijde na svoje. Navíc odběr v ampérech bude skokovej, takže alternátor tě nebude mít fakt v lásce.
Situace s capem.
takže je nabitej kondík, na svorkách capu stejný napětí jak na svorkách zesáku a baterce. Pustíš si to svoje porno techno, kde teda jak píšeš, 100× za sekundu bude prudovej náraz jako prase. Takže 100× za vteřinu i pokles napětí. Jenže ne tak markantní. Cap ti krátkodobě špičku pokryje. A jak to?
Řekněme že právě dochází k prudový špičce, kabely to nepřenesou, takže se alelktrika bere z capu. Ten se mimo špičku zase nabíjí a pak zase vybíjí. Nechcou se mi kreslit grafy, tak to zkusím textově. bez capu budeš mít skoky. Velice zjednodušeně řekněme, že budeš mít 100A při basovým skoku a 20A bez něj. Takže rozdíl jako prase. S capem budeš mít řekněme 99A při basovým skoku, ale řekněme čistě teoreticky 40A bez něj, protože sice zesík nepotřebuje tolik šťávy, ale zbytek si vezme nabíjení kondíku.
Takže kondík má halvně smysl u toho, že bude "klidnější, nebo stálejší, či s menšími rodíly " odběr na svorkách baterie a vůbec celé napájecí větve.
Schválně používám výrazy jako elektrika, odběr ... boužel pro 90 procent lidí je ohmův zákon ze základní školy dávno zapomenutá věc :)
petis:
Myšleno při nastartovným autě, kolik změříš oproti zhaslýmu motoru, když se motor a tím pádem altík netočí?

11.01.2010, 22:16 |
tomas.V | Upraveno: 2010-01-11 22:20:18
Milhauzz: takže mi chceš říct, že když mám 2 baterky o kapacitě 115Ah 7000A paralelně zapojený mezi sebou (vzdálenost mezi obouma baterkama 40cm) a monoblok na připojení 2x + a 2x - 70qmm kabel a délka kabelu z baterky nepřesahuje 1metr k zesilovači bude mí větší pokles napětí než jedna baterka umístěná v motorovém prostoru taky 115AH 7000A kabel dejme tomu 4metry dlouhej 2x70qmm + a 2x 70qmm - a předtím zapojim do cesty kapacitor o 1F
...a nebo myslíš nějaké špičky? o dBdragu se nebavim
takhle jsem to vše pochopil
...opět....ani kapcitor za 10tis. i víc se tomu nevyrovná to co jsem napsal

11.01.2010, 22:17 |
petis | Upraveno: 2010-01-11 22:19:58
no když je u nastartovanýho auta na kapu přes 14V tak je to i v baterce. bez motoru to bude chvíly na 13.2 a pujde to dolu, ale to samý bude na kapu.
o se týká jinýho napětí na baterce a zesíku není vinou baterky ale napájecího kabelu a přechodáku.
Já jsem asi špatnej příklad ale když změřím napětí naa baterce a na zesíku tak se mi to liší o 0,08V při odběru 700-800A
a když jsme u toho Audisonu a jinejch značek které maj spešl vstup na zesilovači pro kapacitor
bez kapacitoru to nejede či co? :-)))))
je to jen reklamní tah nic jiného
Paralelně = vedle sebe, když už. Hele, bavím se o použití kapacitoru pro "bělochy", tzn jedna baterka, několik metrů normálního kabelu, do 35qmm (95procent lidí). U tý tvojí elektrárny to samo že nemá smysl.
Btw, co tím krmíš, takovým monstrem? Koncáky v rádiu asi ne :)
Petis? 700-800A? To máš 10kW RMS zes nebo co? :-o

11.01.2010, 22:41 |
petis ne 10kW ne, zesík má psáno 12kW při 14.4V Ale odběr je měřenej při 6.8kW při 9,8V
Jen tak ze zvědavosti, co to je za "sviňu?"

11.01.2010, 22:46 |
petis Cactus Sounds Elt12
Jo aha, ale chlapi, já se fakt bavím o sestavách celkem normálních, spíše SQ. U těch vašich sestav, kdy se taví kabel o průměru basketbalovýho míče samo že nepomůže kapacitor velikostně připomínající průměrnou pračku :)
Milhauzz: sorry mělo tam bejt slovo "propojený mezi sebou" tzn paralelně vedle sebe
ale chápem se :-)))))
Nechci se hádat, ale hodně lidí utrácí za reklamní sra.ky kolikrát i X tisíc a přitom se nechají sehnat výborné baterky skoro za stejnou cenu (když vemu např. cenu 40F mrd.y Rodek nebo jak se to jmenuje)i strší baterky
co živim? 1woofer 5kW zesilovačem + silnej 4ch, ale nééééé dBdrag
Ale no tak, Rodek snad nebereš jako něco, co má s autohifi nebo hifi přídomkem něco společného. Bejvávalo kdysi, kdy sme se vyučili na věcech od ACR a pak zjistili, že to prostě nehraje. Ale toho tu bylo víc a podobně. Jasně, taky se nechci hádat, důležitý je, že sme se nějak pochopili a to je důležitý.
Milhauzz: taky sem vlastnil před X lety 10F kapacitor Dietz srovnatelný např. s tím Rodekem. Na plnou hubu můžu říct, že jsem rozdíl fakt nepoznal a proto šel z auta pryč.
Beru to tak, že hloupost lidí a reklamní tahy jsou obrovské, protože vyhoodit 2tis. za nějakou atrapu s voltmetrem je šílenství. Přitom kabeláž a celé napájení je brutálně podceněné (setkával jsem se s tím dost často a setkávat budu) Bohužel tak to je a bude
Když se jenom podívám kolik atrap kapacitorů je v sekci "bazar".........
Nikomu to nerozmlouvám, je to každého věc, ale vždy když vidim kapacitor tak si řeknu "promr...investice"
Prodrbanejch investic je více, nejenom nákupem lacinýho kapacitoru. Ale to už sme zase do tématu vedle. Jediný na čem se snad shodnem, že kapacitor za pár stovek prostě smysl nemá.

11.01.2010, 23:26 |
tomas.V | Upraveno: 2010-01-11 23:28:25
Milhauzz: jjj na to se určitě shodnem, ale s CAPem za 5tis. a vejš 1F zkušenost nemám :-((
proto házim všechny CAPy do jednoho pytle
I kdybych měl např. výkon obou zesilovačů okolo 600Wrms a odběru proudu do 100A tak bych kvalitní kapacitor nedal a zainvestoval bych do pořádné baterky :-)))
toť můj názor
Hele, já si scvhálně přečetl tu diskuzi, jak je link u prvního příspěvku:
1, všichni teoretici jak sviňa, matfyzáci, alektromagoři a další, co jen počítaj :)
2, nikdo tam nezapočítal jaksi průřez a délku kabelů, pánové asi počítají s ideálním kabelem
3, sem tam vyčet, že kostření na kastli je pitomost snad u všeho. Fíha, prč se teda netahá v autě nikde extra mínus? Že by šlo jen o nějaký trik, jak ušetřit na drátech? Ne, ono to prostě funguje.
4, lidi tam vzpomínají startér, el. posilovač a podobný, já se picnu ... stálej odběr po dlouhou dobu nemá s kapacitorem nic společnýho, pánové si pletou význam kondenzátoru u hifi a výhřev zadního okna
5, pak si to přečte nějakej začátečník a musí z toho být tedy pěkne konsternovanej
6, zahazuju své 1Oti leté zkušenosti z oblasti autohifi, jdu si koupit rádio od ťonga a nebo si budu v autě zpívat :)
toť také můj názor
A hele, někdo nám na audioweb pastuje naše názory :)
[ Link ]

12.01.2010, 07:35 |
Zdenek (A)
Nechtel jsem se do toho plest, ale dovolim si sdelit vam, co si o tom myslim ja. Okomentuji Milhauzze...
1, všichni teoretici jak sviňa, matfyzáci, alektromagoři a další, co jen počítaj :)
[Z] Ono to pocitani vubec neni na zavadu. Obzvlaste pred prvnim nakupem komponent. Da se tak predejit problemum, ktere pak lidi bez pocitani casto resi tim, ze meni komponenty stale dokola a cekaji, az se trefi a zacne to fungovat. Pocitani nic nestoji a daji se tim overit (nebo i vyvratit) krome jineho i neskutecna dogmata. Konkretne treba dogma o kapacitoru. Zlehka jsem tu jejich diskuzi procital a naslo se tam i par dost fundovanych nazoru.
2, nikdo tam nezapočítal jaksi průřez a délku kabelů, pánové asi počítají s ideálním kabelem
[Z] To se trochu pletes. O vlivu kabelu se tam psalo nekolikrat. Ale je fakt, ze v tech pomerne dost presnych vypoctech uz pak tato velicina chybela. Nicmene se tam hodne srovnavala baterka a kondenzator, porovnavaly se vlastnosti. Ale ruku na srdce, zkousel jsi nekdy pocitat kabelaz? Ted nemyslim spocitat potrebnou delku, jakou musis odmotat ze spulky, aby to dosahlo od baterky k zesiku. Mam na mysli, zda pri stavbe pocitas minimalni potrebny prurez kabelu v zavislosti na povolenem ubytku napeti, spotrebe zesilovaci atd. Kdo ze zdejsich hifiku tohle opravdu pocita? Vetsina to proste nekde odkouka... Franta na 500W zesik natahnul 35 kabel, tak ho tam dam taky, pac jemu to hraje jako krava...
3, sem tam vyčet, že kostření na kastli je pitomost snad u všeho. Fíha, prč se teda netahá v autě nikde extra mínus? Že by šlo jen o nějaký trik, jak ušetřit na drátech? Ne, ono to prostě funguje.
[Z] Kostreni na karoserii je diskutabilni. Zatim jsem se na tomto foru za celou dobu me pritomnosti nedocetl, ze by to nekdo zmeril byt na jedinem aute. Mas tuseni, jaky odpor klade kostra auta? Ja tedy opravdu ne. Netvrdim, ze kostreni je dobre nebo spatne! Jen je potreba si uvedomit, ze jaka zarizeni jsou v aute pouzivana a zda ztraty na kostre nejak vyznamne ovlivni cinnost onoho zarizeni. Svetlum to asi vadit nebude, zapalovani asi take ne.... Mohlo by to vadit ridici jednotce, protoze to je malej pocitac.... ale zase na druhou stranu, jaky je odber ridici jednotky? Atd... Proste vsechno musi byt brano v souvislostech. Mas-li moznost, zmer schvalne odpor karoserie i par aut. Zmer to mezi rekneme nejakym sroubem v oblasti kufru a svorkou, ka ktere je ukostreny minus kabel od baterky. Jiste nebudu sam, koho to zajima.
4, lidi tam vzpomínají startér, el. posilovač a podobný, já se picnu ... stálej odběr po dlouhou dobu nemá s kapacitorem nic společnýho, pánové si pletou význam kondenzátoru u hifi a výhřev zadního okna
[Z] Stalej odber? A ktere z tech tebou zminenych zarizeni ma staly odber? Mozna svetla. Elektricky posilovac ma evidentne promenny odber a podle toho, co se tam psalo, tak ten odber neni vubec maly a dost kolisa. Bude-li v aute nekvalitni akumulator, dost to ovlivni stabilitu napeti palubni site. A protoze i onen kondenzator je pripojeny do palubni site, tak pri poklesu napeti bude vybijen a pri nerustu napeti zase nabijen. Vzdy me vyvola ve tvari usme, kdyz ctu, ze kapacitor musi byt u zesiku pro woofer (coz je pravda kduli delce kabelu mezi kapacitorem a zesilovacem), ale ze ten druhy zesilovac pro stredy a vysky z nej pak nic nebere, kdyz je teda jako u toho woofrovyho zesiku. Nevsimnul jsem si, ze by na napajecich kabelech byli diody, ktere by branily ostatnim spotrebicum sosat naboj z kapacitoru...
5, pak si to přečte nějakej začátečník a musí z toho být tedy pěkne konsternovanej
[Z] Zacatecnik neni konsternovanej z toho, ze se nekdo snazi pouzit teorii fyziky. Zacatecnik je konsternovanej hlavne z hadek o blbostech. Musi byt vydesenej, kdyz se sejde treba 10 hifiku a kazdej rika neco jineho a prosazuje to jako vesmirnou pravdu. Nikdo nepremysli o tom, co napise druhej... "Ja mam pravdu a basta!"
6, zahazuju své 1Oti leté zkušenosti z oblasti autohifi, jdu si koupit rádio od ťonga a nebo si budu v autě zpívat :)
[Z] Nic nemusis zahazovat. Kdyz te nabavi hazet hrach na stenu, tak ho nehazej ;-)
Jeste ke konnyho grafu:
a) Vybijeni neni linearni, takze ta cast grafu, ktera je ozancena zlutou barvou, nebude rovna, ale prohnuta.
b) Kde je nabijeci faze? Odkud se kapik nabiji? Ze vzduchu? Ne. ze stejneho akumulatoru, kteremu "pomaha" napajet system. Takze nabezna hrana grafu nebude zubata, ale bude tam zase opacne zahnuta krivka.
Shrnuti:
Netvrdim, ze kapik ano nebo ne. Rikam ale, ze ho lidi hodne (ale fakt HODNE) precenuji. Pokud je spatne napajeni systemu, kapik nic nezachrani, ani kdyby jich tam bylo 10. Systemu neublizi, spise trochu pomuze, takze muze vyresit male drobnosti. Skoda, ze debata na tom foru skoncila v nejlepsim. Uz to skoro vypadalo, ze tam nekdo vysmahne vypocet nabijeni a vybijeni (pripadne graf) pri nejakem vzorovem prubehu odberu proudu zesilovacem ;-)
Dodatek:
Lidi, neblbnete! Nehadejte se o blbostech, naslouchejte jeden druhemu. Neshazujte zkusenosti druhych a uznejte, ze se muzete i mylit :-)
Vždyť si to každej zkuste na svém autě, zapojte digitální voltmetr na napájecí svorky zesilovače, dejte volume doprava a připojte dobrej kapacitor a odpojte a hned uvidíte, co se děje s napájecím napětím :-))
A ještě malá poznámka k tažení mínus kabelu. Karoserie auta není a nikdy nebyla konstruovaná jako vodič, který bude přenášet proudy řádu (i několik) stovek ampér, proto vždy tahám i mínus kabel. Ono to třeba bude fungovat i bez toho kabelu ale uvědomte si, jak a z čeho je karoserie vyrobená (pro ty co mají karoserii auta z hliníku to asi platí méně).
Jak píše Zdeněk - hifíci přestaňte se hádat a používejte vlastní rozum.
Ohmův zákon nikdo neo..e !!!!!!!!!!!! :-))

12.01.2010, 08:32 |
junglist.cz | Upraveno: 2010-01-12 08:34:11
Zdeněk: smekám pomyslný klobouk. Takhle by se mělo přistupovat k věci.
Zdenek, kua ... to si nemohl okomentovat někoho jinýho, teď tu vypadám jak debil :) Ale taky dobrý že ses do toho pustil.

12.01.2010, 09:03 |
Zdenek (A)
Milhauzz: Nahral jsi mi tim, zes to tak pekne shrnul. Nemusel jsem ty veci hledat ;-)
Ok, tak já ten a příště nebudu psát konstruktivně, budu psát s caps lockem, s chybama a místo vlastních názorů sem rychle vypastuju názory ostatních a budu mít klid :)

12.01.2010, 12:26 |
petis | Upraveno: 2010-01-12 12:27:20
Milhauzz: to byl ale jen příklad rozdílu napětí baterka/zesilovač v mojí loud car.
V autě kde mám věci na poslech jsem kapacitor nikdy neměl a nikdy mi světla neblikala a to jsem tam měl na bassech docela dost výkonu. Kostra byla taky přes kastli. Takže se pořád divím že to někomu muže blikat třeba s 0.5kW výkonu. To vše jsem měl ze začátku na seriový Vartě 44Ah a pak na Maxximě.
z toho je jasny ze at si do auta da kazdej co uzna za vhodne a jemu prospesne ja sem si koupil kap na radio a snad me to pomuze i kdyz pochybuju ale co kdyby jeden nikdy nevi proto mam dve baterky ktery ten zesik jaks tak zvladnou ale bohuzel vic jich dat nemuzu -))
Souhlasím s tím, ať si dá každej do auta co chce, dle libosti, zkušeností nebo názoru.
petis : no řekl bych že spousta lidí podcenuje napajení radia ,pak zesilovačů(bavime se o kabelech a jejich malemu pruřezu)to že dá někdo 50ku kabel na seriové bat svorky radši neřeším! minimum lidí vymení kabely od altiku k baterce.
vincek? při otočení kličku se ti vypne radio???
Luďa551: proč musím měnit kabel od altíku - já ho v autech potřebuji na dobíjení baterky a pakliže to není francouzskej šrot, tak kabel a jeho konce bývají ok. Znám takové originál svorky na baterku, na které uplně bez problému namontuji oko s 50tkou kablem...
Jinak docela mazec debata - to se Ti Hifimaniaku povedlo "hrábnout" do hnízda.
To téma na audiwebu má 9 stránek - nejsem si jist, že jste to všichni četli... :-) A ano, Sinclair opravdu ví, co říká...
Dal jsem to sem právě kvůli alespoň nějakým výpočtům a názoru lidí co do toho vidí.
Názory lidí kteří jsou pro CAP, vždy zněly jako okopírované z letáku výrobců, nebo jako selský rozum.
A toto je prostě o fyzice, matematice a akustice.
Stejně jako dost lidí věří, že nastaví aktiv od ucha. Měření je prý pouze teorie a praxe je jiná apod. Nevím proč tedy vyhrál Gregi s proměřeným autem a těžko někdo může říci, že mu to nehraje.
A selský rozum se krásně nachytá právě na ty reklamní řeči. Protože oni ti výrobci většinou nelžou ( jen neřeknou vše ). Proto se řeší jestli kapacitor něco vyrovná a nevyrovná a spíš mě zaujalo to, jestli se vlastně něco stane pokud nevyrovná. Protože například při stavbě boxu je běžný propad 3dB a někdy i 6dB a není problém. A vzhledem k potřebnému výkonu pro navýšení hlasitosti o 3dB ( v tomto případě opačně ) to je k zamyšlení.
A stále zbývá min. alespoň diskutabilní provedení zdrojové části zesilovače střední třídy zmíněné v článku člověkem, který o tom něco ví. Určitě by byl zajímavý i názor Pavla528, kterému ty zesilovače prochází denně rukama.
Já nevím proč se to pořád řeší, ten kdo studoval elektrotechniku tak ví jak se kondík chová, ten kdo neví, tak nevím co chce stavět... Prostě když se zvolí dobrej kap a dobře dimenzovanej, tak určitě hoooodně pomůže... Jen bych to volil asi takhle: Pro menší proudy volit kap, pro vyšší proudy volit druhou baterku. Sice kap by byl lepší i v případě s vyššími proudy, ale tak aby byl dobře dimenzovanej by stál majland a byl by vetší než celý auto, takže nesmysl. Samozřejmě je to jen pro lidi, co chcou ze zesíku vyždímat vždy maximum, pač ti druzí asi neřešej rozdíl pár wattů a zkreslení při max výkonu.
A co tedy použít rovnou BATCAP :-)

cr4sh3r nj jenze trebas u dbdragu se kazdej snazi dostat ze zesiku max vykon ale rekni me prosimte co me pomuze povolenej 2F kapacitorV AUTE SE DVEMA BATERKAMA NA ZESILOVAC HIFONICS MAXIMUSS XXV 10 000 VRMS 2OHM 14,4V kdy me de do zesiku 4xplus a4x minus jak to dam na ten kapacitor to ze si koupis poradnej zesik neznamena ze pred to das kap to je dobry tak na ty 500w jebky co mam na kompa
80% tech co studovali nejakou elektroniku co o tom vi hodne jak pises maji v aute zvonkac zesik z 50w rms kterej udelaj doma a Pa reproduktor a reknou ti ze kap je v aute blbost a tech po svete beha
*konny* jen jesi to neni prevlecena maxima -))

12.01.2010, 21:44 |
petis a co třeba Kinetik Baterky kde jsou Batcapy taky:-))


12.01.2010, 21:45 |
petis Ale to to nemá bohuže (díky bohu) s kapacitorem nic společnýno:-)))
Petis: dobře!!!!! konečně odhaleno
vinzek fa: Jenže 2F na 10kW není zrovna dobrá dimenzace, tam by jsi těch Faradů potřeboval víc, ale jak jsem psal, to už by stálo hromadu peněz a do auta by se ti to ani nevlezlo. Ale ve výsledku by jsi na tom byl líp, pač by jsi nehrál na 12V z baterky, ale na 14,4V z kapu(pokud by jsi měl nastartovaný). Což při dbDragu být nemůže? Pokud ne, tak je tam kap uplně k ničemu.
nastartovano bejt muze ale kdyz nastartujes tak mas tech 14 i na baterce ktera udrzi vice naz kapacitor
vinzek fa: Jenže těch 14V tam máš jen do doby než budeš mít větší odběr než dodává altík, pak jde vše z baterky která má prostě 12V.
no muj nazor na cap je takovy,ze sice malilinkato muze pomoci,ale efekt vidim skoro jako nulovy,takze je to takovy dobry "voltmetr"radeji volit lepsi a nebo dve a vice baterii...o))

13.01.2010, 14:23 |
alfik kap je vzdy uplne knicemu pretoze kazdy zosik ma menic napatia ktory by mal pracovat tak ze na vstupe ma nejaky rozsah napatia ale na vystupe by sa mal snazit udrzat stale napatie dorovnava to tym ze ked poklesne napatie tak si menic zobere viac prudu a na vystupe ma zase rovnako a dolezite su prave kondenzatory na vystupe menica kde uz je napajacie napatie koncoveho stupna ktore je odost vyssie ako palubne napatie cize tam netreba ani tak velke kapacity a ked je v zosiku za menicom mala kapacita nepomoze pred menicom nic.
cr4sh3r kdyz zacnu met vetsi odber tak nemuzu met 14v ani na kapu ne kdyz to neni na baterce to me chces rict kdyz dam nekomu 100kc a me 100kc zustane tak on bude met celejch 200 bo co to je kapku debilovina ne kdyz altik dodava 14 tak ta baterka to ma taky jen v ni nebude tolik amper kdyz je z ni vytahnu stejne jako ten kap pri velkym poklesu bude met mensi ucinek navic jak to docucava z baterky ampery tak je saje mozna vic jak ten zesik
Vinzek fa: Teď to napíšu jak pro blba (neříkám že ty jsi, jen laicky to vysvětlím, kde hodnoty neberte moc v potaz).
Altík ti dává dejme tomu 80A, máš tam kapík o nějaké kapacitě kterej dokáže pobrat dejme tomu v plně nabitým stavu 40A, tudíž když ty normálně hraješ, tak si to bere dejme tomu 60A, tudíž to jede na 14V pač to stíhá krmit altík. Když ti přijde bass, tak si to veme dejme tomu 100A, tudíž 80A z altíku, a 20A z kapu. Kdyby tam ten kap nebyl, tak si to veme těch 20A z baterky, jenže těch 20A si veme s hodnotou 12V, tudíž pokles výkonu. Nevím jak jinak to vysvětlit, prostě to tak funguje, a ten kdo nestudoval elektro tak mu bude chvilku trvat než to pochopí, osobně bych ti to vysvětlil líp, případně nakreslil grafy, ale tady se mi to vážně vypisovat a pracně kreslit nechce...
cr4sh3r boze jak si to muze vzit 12 z baterky kdyz momentalne mas v soustave 14 to je kapku proti prirode ne nebo jako prez baterku do kapu jde 14V na kapu ukazuje 14V na altiku zmerim14V a na baterce bude 12 to je divny kdyz kap nemam a hraju tak tam mam furt tech 14V kdyby to tak bylo takj to asi bude met kazdej
Jak můžeš mít na baterce 14V když je baterka 12V??!! 14V tam máš jen díky alternátoru, ale odpoj alternátor od baterky a budeš tam mít hned 12V, nebo seber všechen proud z altíku a hned budeš mít v síti 12V. Kde se vemou jinak ty 2V na té baterce? To jako že nastartuješ, baterka si řekne aha, a dá ti víc voltů? Napalicu ne?
Také to nechápu. Je to okruh a pokud spadne na řekněme 12V, tak nechápu jak může CAP dorovnávat na 14V když je nemá ? Pořád si to nějak nemohu přebrat ( je pravda, že jsem nestudoval elektro ).

13.01.2010, 19:34 |
luda551 | Upraveno: 2010-01-13 19:37:55
crasher : ono vis pokud chces vyssi napetí tak si koupíš 4Voltovej članek 12V+4V=16V a to zesiky zvladnou a klesneti to max na 14V když budes mít odběr(velkej),ale to je 97%lidí z ahc jedno jestly jim tp klesne z 14V na 12V po když jedeš a posloucháš nejak to neřešíš ANI NESLYŠÍŠ TEN POKLES.
petis : tedka si bude hrstka lidí myslet že baterky sou z KAPAJSITEJŠRů
luda551: to já vím, já se jim jen snažím vysvětlit jak to funguje, jenže ono to nějak nejde a už na to nemám ani sílu... Nechám je žít v jejich snech...
Případně kdo mi nevěří, kupte si knihu...

13.01.2010, 19:42 |
luda551 | Upraveno: 2010-01-13 19:43:25
kluci napíšeme BOŘIČŮM MÝTŮ AT TOTO VEMOU DO SVÍCH RUKOU !!!!!
když napíše celej AHC mejla tak třeba natočej nejakej díl o tom:D
PS : porad jakou knihu
Nevím jakou, nějakou s elektrotechnikou kde se zabývaj kondezátorama, impulsním zdrojem, usměrňovačem napětím atd... Učebnice už asi nemám... Bohužel... Případně až budu mít čas tak vám sem aji něco nakreslím..
cr4sh3r me treba baterka drzi 13,6V jak je to mozny a ze vsichni se 4v sou na 18ti to je tay divny zejo a kdyaz ti ze 4v spadne z 18 na 12 to je taky jeba nastuduj si knizku a zacni delat praksi kdyz vyradim altik kap bere stejne z baterky tudiz asi sem debil ale na kapu tech 14 taky nebude ne pro blby jako sem ja je tpo proste nepochopitelny
Vinzek: Pokud máš gelovku tak je to možný, ale pokud máš normální Pb tak to možný není a nevěřím ti to. A neměř napětí naprázdno.
cr4sh3r ty ses taky asi uplne z jineho sveta naprazdno ach jo a kdyz uz ses studovanej tak si nastuduj neco o baterkach klasik pb ma pri dobrem zachazeni klidne 12,8i 13,2 uz sem mel olovo a takova normalni pb baterka ti da klidne 3000A ve skratu zrovna jako nejakej gel jen to nevydrzi tak dlouho ale pokud je nekdo jelito tak zabije i tu gelovku to mas uplne fuk
Vy se o tomhle ještě bavíte? Já už rezignoval :)
ja bych to tu potreboval promazat uz me neba to rolovat sem z toho jak po 10ti rumech
Já netvrdím že baterka nemůže mít 12,8 i 13V, ale 13,6 ti nevěřím... Leda tak naprázdno... Pokud víš co to je... A takový napětí je ti k hovnu... A neřeš baterky, řeš ten kapík, o baterkách mě to nebaví, nebudu se přít o desetinky, když ti nedokážu vysvětlit kap, a už vůbec ti nebudu vysvětlovat články atd... Na to bych se mohl vykašlat když nedokážeš pochopit obvod a proudy a napěti ve větvích.. Obvody s více zdroji taky ti nic neříkají... vybíjecí křivku kondíku taky neznáš, nabíjecí taky ne... Co ti mám vlastně vysvětlovat když nevíš nic? Rezignuju taky... to nemá cenu
cr4sh3r a uz si nekdy slysel ze papir a praxe nejde dohromady nekdy si ty vecicky nakup a zkousej a zjistis ze by to tak fungovat melo ale neni to tak
proste jeden z nas je debil ale kdyz me reknes ze na altiku je 14v ale baterka ti da jen 12 tak to je nepochopitelny vem si voltmetr staci ti nejakej tesco za 50kc a zmer altik pred baterkou a pak za baterkou a zjistis ze tam je porad 14v ne 12 jak ty rikas a ze kdyz je 14 na altiku je to i na kapu ale i ta baterka s tim disponuje i v tej baterce mas v tu chvili tech 14 v nebo ne kdyz teda kap je tak dobrej na co teda baterka kdyz kap pracuje z voltazy altiku kde vemes ampery to co ti prida relatyvne kapacitor z adekvatnim poctem Farad k adekvatnim komponentum vzdy bude lepsi dal lepsi baterku
ä tvuj vyraz naprazdno nechapu mozna tak bez zateze v klidovem stavu ale naprazdno mejva baterka 0V to znamena ze tam nic neni

13.01.2010, 21:15 |
petis Luda: jj, ale tohle je kapku dražší Kinetik než ostatní.
Pokud se Kapacitor nabije na těch 40A tak těch 40A nedá ani náhodou. 40A by nejspíš dal při uplným zkratu, ale ne při poklesu pár desetin voltů.
Co se týká toho že když se překročí maximální možnosti altíku tak napětí v okruhu určitě nespadne na 12,8V. Pujde to po desetinách voltu dolu podle toho kolik bude odebíráno proudu z baterky.
A co se týká nabíjení baterek myslím že otom něco vím:-)) A moje Odyssey při výknu cca 500W (realných, změřených) drží baterka 13.4V bez nastartování:-)
pokud me pri zatezi klesne napeti z 14 na 12 nemuze to bejt ani na tom kapacitoru kdyz je nastartovano furt tam je tech 14v nemeril sem to jednou
hrabu se v tech srajdach mozna vic nez jini
a porad o tom nic nevim dobrovolne se priznam ale aspon si ty cajky koupim a zkusim to
jak sem psal kap mam ted doma budu ho zkouset budu to i merit az pride cas zkusim to s nim i bez a uvidim co me to pomuze i kdyz myslim ze nic moc zazracneho to nebude
petis jenze ty mas baterku z jinej planety 14,4 000 to me strasne rozciluje

13.01.2010, 21:20 |
petis :-D
Vím že je to stará diskuze, ale prostě mi to nedalo číst některý keci o tom, že kapacitor je drahej voltmetr. Nějakou funkci určitě má, jak psali jiní vyrovnává (pohlcuje) proudový rázy, výkyvy, odběry. A ted tem co si myslí, že kapacitor být nemusí, ZAVŘEL BYCH JE NA PÁR VTEŘIN DO BATERKY A POŘÁDNĚ OHULIL BASY. Co myslíte že pocituje ta baterka a její ošizený olověný desky, po měsíci hraní i s nastartovaným motorem se rozsype jak hrad ze sirek. Tak asi tak.
alesak1188 : ty jo :)no nevím,ale já jsem hrál na obyč baterku 2 roky a?A rozsypaná jak hrad ze sirek určitě nebyla :)Byla špatná a vyměnil jsem jí,páč už jí bylo asi 10 let....
Tak ono taky záleží jaký jsou právě ty rázový odběry, jasný že když hraješ nějakým zesikem MADE IN CHINA kde je napsáno 2000W tak to má sotva 200W a to ti v součtu bere i rádio 4x50. Bez urážky, ale 1KW RMS je trochu jinde a jsou magoři co mají KW3 a to se potom ty desky v baterce už skoro "kroutěj". Asi víš, že když baterku zatížíš velkým odběrem několik set ampér, klidně začne plynovat. Takže když ji zatěžuješ PULZNĚ, ano to je ten správný výraz, několika sty AMPER, moc se jí to nelíbí a to mi věř. Hodně jsem jich měnil, právě pro zkrat článku. Přesně to co slyšíš basy, tak tou samou frekvencí se promítne na deskách jako reakce s kyselinou, něco jako ultrazvuk. Tak asi tak. Akumulátor
Pb je nenahraditelnej tvrdej zdroj a nemá konkurenci, ale k tomu aby vydržel co nejdéle, potřebuje určité jemné zacházení co se týká dobíjení atd. a zesilovač k tomu jemnému zacházení zrovna nepatří.
dr.marty že nemáš v v profilu vypsanou svoji sestavu? Bylo by to poté jednodušší.
alesak: staci si spocitat kolko casu ti vydrzi nabity kondik pri tych narazovych odberoch, a hned zistis, ze bateria bude tak ci tak zatazena ... a v baterke sa ti zacnu krutik dosky hlavne ked bude vybita a zrazu na nu pustis velky prud - napríklad 180Ah/230Ah baterky kamionov, ktore su vybite, nasledne kamion nastartovany cez kable, a zacne dobijat cez svoj 300A altik, tak to je to co sa baterke nepaci ...
sorry za OT ,ale akorát mi není jasný, proč se tu někdo registruje, vytáhne skoro 6 let starý téma a říká nám jakej dáváme kouř baterkám :-/
MARWiN
jo no, to je úsměvné :)
K tématu - dal jsem kapík Brax ( naskytl se mi za dobrou cenu ) na zesík na výšky. A změna byla celkem citelná a navíc jsem je musel stáhnout o 1db, možná placebo :).
alesak1188 - a ty tam tu sestavu máš? Píšeš tu něco o čínách a přitom ani nevíš s kým se bavíš.
kiklop32 : právě,že vůbec neví......:) Chlapec tady píše věci které tu má většina za sebou.Pěkně si to nastudoval v HIFI magazínu :)
Ten kapacitor od Braxe 0,3 F jsem měl na radu Pepeho taky čest vyzkoušet a jak píše Kiklop,změna tam byla slyšitelná k lepšímu.Teď hraju bez kapacitoru,ale až se nějakej vhodnej objeví za dostupnou cenu,sestavu o něj doplním
dr.marty: Stejně to bude nějaká provokace :)
Davados: Já už mam doma pěkně překapíkováno a to má ještě dorazit jeden Brax a Helix, to jsou zas prachy v hajzlu, ale uvidíme jak se co bude chovat.
jednoho Braxe si u tebe rezervuju ;) až tě napadne prodávat
Dva jsou na sbazaru ale za nesmysl...